توییتر با مسدود کردن توییت های “کفر آمیز” و “غیر اخلاقی” در پاکستان موافقت کرده
طبق گزارش نیویورک تایمز، توییتر برای اولین بار به درخواست های یکی از دولتمردان پاکستان برای مسدود کردن آنچه که او محتواهای "کفر آمیز" و "غیر اخلاقی" نامیده، عمل کرده و آنها دیگر در این ...
طبق گزارش نیویورک تایمز، توییتر برای اولین بار به درخواست های یکی از دولتمردان پاکستان برای مسدود کردن آنچه که او محتواهای "کفر آمیز" و "غیر اخلاقی" نامیده، عمل کرده و آنها دیگر در این کشور قابل دسترسی نیستند.
این محتواهای مسدود شده شامل تمثال ها و تصاویری از پیامبر اسلام، توییت هایی از وبلاگ نویس های ضد اسلامی، و عکس هایی از قرآن های در حال سوختن بوده است.
در این گزارش آمده که توییتر با هر ۵ درخواست این مقام دولتی (عبد الباطن از وزارت ارتباطات) موافقت کرده و محتواهای مورد نظر را از دسترس کاربران پاکستانی خارج کرده. ضمنا تعدادی از حساب های کاربری نیز که با فعالیت های مشابه مرتبط بوده، مسدود شده.
توییتر که همیشه از آزادی بیان حمایت کرده، می گوید مسدود کردن توییت های مشخص که ممکن است قوانین محلی کشورهای خاصی را نقض کنند، از بین راهکارهای مختلف می تواند کمترین ضرر را داشته باشد. البته این اولین بار نیست که توییتر به چنین درخواست هایی در دنیا عمل می کند. در موارد قبلی، مسدود شدن فعالیت های یک گروه غیرقانونی نئو-نازی در آلمان و همین هفته نیز تعلیق حساب یک گروه فوق ناسیونایست اوکراینی را به درخواست دادگاهی در روسیه، دیده می شوند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
این کار برای پاکستان و سایر کشورهای اسلامی به معنی بیشتر نداره اونم اینه که اینقدر اعتقاد جامعه نسبت به دین ضعیفه که با دیدن این چیزا به راحتی از اعتقاداتشون برمیگردن و دلیلش هم جامعه بسته ای هست که از طرف حکمرانها بر اون جامعه تحمیل میشه.
به نظرم به جای اینکه با فیلتر کردن و... جلوی دیده شدن مثلا اتیش زدن قران یا توهین به شخصیتهای مذهبی از هر دینی و... رو بگیریم باید دلیل اینکه چرا این اتفاق افتاده رو بفهمیم و با اوردن دلیلی محکم سعی کنیم تفکر شخص رو نسبت به موضوع عوض کنیم و اگه دلیل محکمی نداشتیم اجازه نداریم بگیم چرا کفر میگی یعنی دربرابر کفرگویی شخص نتونیم دلیل منطقی و محکمی ارایه بدیم که بتونه نظر شخص رو عوض کنه مشکل به خودمون برمیگرده مشکل به درکمون از چیزی که بهش اعتقاد داریم و با حرفهای اون شخص به راحتی سست میشه برمیگرده و باید مشکل رو از ریشه درست کرد.
یکی از دوستان اشاره کردند تو ویدیوی یوتیوب پیرمردی قران رو وسط خیابون اتیش میزد و بد و بیرا میگفت واکنش من مسلمون در برابر اون شخص چیه میگم ای کافر فلان شده حرومی تخم چیز و... بدون اینکه فکر کنیم داریم چی میگیم داریم تنفر شخص رو نسبت به کاری که میکنه بیشتر میکنیم و باعث میشیم این کار برای شخص لذت بیشتری داشته باشه, شده فکر کنیم اصلا شاید اون پیر مرد یک بیمار روانی بوده باشه یا اصلا شده بگیم چرا این کار رو میکنی اگه دلیلش رو اورد و ما نتونستیم جوابی بهش بدیم و با کمی فکر بگیم بی راهم نمیگه؟ چه معنی میده: ضعف اعتقادی از چیزی که اعتقاد داریم نمیتونیم دفاع کنیم و اونوقت شخص رو هم به کفرگویی و هزار تهمت متهم میکنیم و نهایت کار شخص هم اعدامه! همین رفتار رو وقتی یک شخصی که مثلا مسیحه از مسلمون ببینه مسلمون رو یک تهدید یک عقب افتاده ک بی مغز تصور نمیکنه (نمونه ماجرای 11 سپتمابر, توهین به حضرت محمد و کشتن صفیر امریکا توی مصر و چندتا از کشورهای اسلامی. دختران مدرسه ای دزدیده شده توسط بوکوحرام در نیجریه و به زور مسلمون کردن و چادر گذاشتن سرشون و... فکرشو کن یه غیر مسلمون چه اژدهایی از اسلام برای خودش درست میکنه).
مشکل سر خشک مذهبی و درک اشتباه از دینه که باعث بوجود اومدن گروه های تروریستی اسلام گرا که روز به روز دارن زیاد تر میشن و فقط خودشون رو ادم و بنده خدا حساب میکنن و سایرین رو بنده و زیر دست و همه باید به دین اونا اعتقاد داشته باشن که از تعالیم اسلام به دوره ولی مگه همه از اسلام و هدفش میدونن و این گروه ها رو از اسلام یا هر دین دیگه ای بدور میدونن؟
یک کلام فیلترینگ و سانسور به جز ضرر هیچ چیز دیگه ای نداره.
من به خودم قول دادم تو چنین مباحثی شرکت نکنم ولی با شما موافقم و خوبه آدم با چنین شخصیتی تو ایران وجود داره. احترام به عقاید دیگران در ایران من به ندرت دیدم.
با تشکر از متن زیباتون
متسفم برا توئیتر..
در مقابلش هم باید توییت های گروهک های تروریستی مث القاعده و جیش العدل و طالبان رو مسدود کنن که نمیکنن!
منم برا تو متاسفم :>
اونایی که واسه توییتر تاسف میخورن بهتره واسه خودشون متاسف باشن آزادی بیان این نیست که به اعتقادات چند میلیاد مسلمان توهین کنی. اگه نقدی داری بیا بگو جواب بگیر. این حرکات احساسی فقط از مغزهای بسته و متعصب میاد که با توهین و زور میخوان بگن ما درست میگیم.
احترام همه ی ادیان واجبه.
مسدود كردن اون ها فقط از مغز هاي بسته و متعصب بر مياد.
عزیز شما نظرمو بالا بخون دلایل خوبی رو بنظرم ذکر کردم
جالبه چقد روشن فکر اینجاست. من نمیدونم شماها به چی اعتقاد دارید؟ فرض بگیریم که به هیچی اعتقاد ندارید جز اینکه انسان هستید . هر انسانی یک عقیده ای داره و عقیدش به نظر خودش درسته که به اون پایبنده حالا یکی میاد میگه نه تو اشتباه میگی من با یه سری دلیل و مدرک که واسم ثابت شدست میگم حرف تو رو نمیپذیرم آیا اون اجازه داره منو آتیش بزنه یا حتی بهم توهین کنه چون اونی که اون میگه من نمیپذیرم؟ در حوزه ی انسانیتم که بگیری درست نیست.
شما دارید سنگ کی به سینه میزنید؟ اونی که میگه اگه انقد شیعه بکشم میرم بهشت؟ اینهمه عملیات تروریستی ندیدین تو اون کشور؟ شما جرات میکنی بری پیش همونا بگی مسلمانی و خدا رو قبول داری؟ نه! چون مسلما میکشنت.
بهرام میگه:
مهم نیست به چی اعتقاد داری مهم نیست به کی اعتماد داری...فقط آزاد باش مثل من مثل خیلیا...
آقایی که از محدود کردن صحبت میکنی این محدود کردن با اون که شما میگی فرق داره جلوگیری از افراطیگری کسی حریص نمیکنه بره دنبالش وگرنه الان تبلیغات نژادپرستیم تو دنیا آزاد میکردن که مردم نرن دنبالش. سعی کنید همه چی با هم قاطی نکنید
اتفاقا مردم تو اين صفحات مي تونند مخالفت خودشون با اين كار رو نشون بدهند.
عزیز اولا عقاید خودم به خودم مربوطه و مسلما به هرچی اعتقاد داشته باشم به خودم مربوطه.اما درمورد محدودیت.ببخشید وقتی این خبر منتشر شد میدونین چند نفر مطلع شدن همچین چیزی وجود داره؟!خیلیا مثل خود من خبر نداشتن.حالا بعضیا کنجکاوی براشون پیش میاد که ئه این چی بوده که مسدود شده؟حتما چیز جالبی بوده.و میگردن دنبال اینکه اون چیز چی بوده.ببخشید این افراطی گریا برای چی مورد توجه قرار میگیرن؟برای اینکه هی تو رسانه پررنگتر میشن که ما فلان افراطی گری رو خفه کردیم.بعد مردم براشون سوال میشه که این چی بوده.سری بعد که دوباره اون بساط راه بیوفته مردم کنجکاو سرازیر میشن ببینن نعوذ باالله این کیه که داره فحش میده و اتیش میزنه و چرا!خب بنظر شما همینا رسانه ای نشه کسی میفهمه؟!اصلا کنجکاوی پیش نمیاد که بفهمه.من اصلا از اونایی که شیعه هارو میکشن دفاع نمیکنم.نه تنها اونا بلکه همه ادم کش ها.چون انسانی که یک انسان دیگه رو بکشه به پایین ترین درجه از حقارت و پست بودن رسیده.ولی میگم مسدود کردن اینچیزا بدتر کنجکاوی میاره و سریه بعدی که دوباره پیش بیاد که حتما میاد چون همیشه اینچیزا هست مردم با کنجکاوی کیرن ببینن چیه.امیدوارم منظورم رو متوجه شده باشین!
یکی از ارکان اعتقادی ما تو اسلام "امر به معروف و نهی از منکر" هست که از طرف بزرگان ما خیلی هم توصیه شده تا جامعه از گناه دور بشه و گناه بین مردم عادی نشه، این کار توئیتر هم که به در خواست آقای عبد الباطن بوده یک نوع نهی از منکر محسوب میشه، شما اگه ببینید مثلا بچه تون یا برادر کوچکتون به مواد مخدر دسترسی داره همینطوری ولش میکنید که مبادا کنجکاو شه یا قبل از اینکه دیر شه و کار از کار بگذره از دسترسش دور میکنید؟
میرن*
پارمیدا کسی که از دین انتقاد میکنه شیطان پرست نیست،
مسدود کردن خودش بدتر مردم رو حریص و کنجکاو میکنه.اشتباهه اینکار.اصلا از کارای ضد دینی طرفداری نمیکنم ولی الان مگه فیسبوک و توییتر و یوتوب تو ایران مسدود بودن نتیجه مطلوبی داشته؟!نه خیر بدتر مردم رو حریص میکنه.باید به خود مردم سپرد این چیزارو نباید حریص و کنجکاو نگهشون داشت.
توهین به عقائد دیگران اصلا اسمش آزادی نیست تویتر هم کار خیلی خوبی انجام داده که جلو این توهیین ها رو میبنده کاش یه روز هم صفحات توهین کننده به امام هادی (ع) بسته بشن
همین الان حساب توییترم رو غیر فعال میکنم متاسفم برای توییتر واقعا متاسفم
اولا که واقعا برای تویتر متاسفم و همینطور برای آقای حامد اسدی که از نابودی انسان ها صحبت میکنه
تو یوتوب یه پیرمردی حدودا 60 ساله ایرانی وسط خیابون داشت قرآنو آتیش میزد و رکیک ترین فحش ها رو به خدا و قرآن می داد !
یه ویدیوهای غیر اخلاقی اصلا تو یوتوب آدم میبینه برق از کلش میپره !
به نظرم فیسبوک و یوتوب و توییتر و امثال اینها باید فیلتر بمونن و کار بسیار بسیار خوبیه بسته کردنشون.
نه داداش ایرانی ها اصلا یه موجودات عجیب الخلقه ای هستن اصلا با انسان های عادی مقایسشون نکن...
توییترو عشقه