تماشا کنید: خیابان های نیویورک از دید ۵۰ موبایل نوکیا
در سال ۱۹۹۹ هنگامی که در فیلم ماتریکس گلوله ای به سمت Neo شلیک شد و ناگهان زمان متوقف گشت، سبک جیدی از فیلم برداری متولد شد. بیش از ۱۵ سال از آن صحنه می ...
در سال ۱۹۹۹ هنگامی که در فیلم ماتریکس گلوله ای به سمت Neo شلیک شد و ناگهان زمان متوقف گشت، سبک جیدی از فیلم برداری متولد شد. بیش از ۱۵ سال از آن صحنه می گذرد و هنوز هم ویدیو هایی به سبک Bullet Time برای مخاطبین جذابیت دارند.
نوکیا لومیا ۱۰۲۰ یکی از بهترین تلفن های هوشمند حال حاضر دنیا از منظر کیفیت دوربین است. این موبایل قادر است تا تصاویری بی نظیر را شکار کند و با کیفیتش کاربران را شگفت زده نماید. Pual Trillo، هنرمند فیلمساز، با درک این موضوع تصمیم گرفت تا اثری متفاوت را با دوربین این محصول خلق نماید.
تریلو و تیمش پروژه ای را با کمک مایکروسافت آغاز کردند که در آن ۵۰ دوربین لومیا ۱۰۲۰ در سطح شهر نیویورک تصاویری به سبک Bullet time را به ثبت می رسانند. در این ویدیو زمان در نیویورک متوقف می شود و شما این شانس را دارید تا با مردم این شهر بیشتر آشنا شوید. در ادامه این فیلم کوتاه را می توانید مشاهده کنید: (دانلود ویدیو با حجم ۹ مگابایت)
تریلو برای این پروژه از یک پایه هلالی شکل بهره برد و بر روی آن ۵۰ موبایل نوکیا را قرار داد. موبایل ها همگی به کمک تبلت سرفس مایکروسافت کنترل می شدند تا بتوانند در یک زمان مشخص عکس هایی پیاپی را به ثبت رسانند. یکی از چالش های تریلو در این پروژه، نیاز به حمل پایه ۱۳۶ کیلوگرمی به نقاط مختلف شهر بود. وی برای این موضوع پایه را به صورت چرخ دار طراحی کرد و شبکه Wi-Fi متحرکی را نیز همراه آن به اقصا نقاط شهر برد. در ادامه می توانید پشت صحنه ساخت این ویدیو را مشاهده کنید (دانلود با حجم ۱۱ مگابایت)
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
قشنگ بود عاشق این شهر نیویورک هستم.
wowooooooooooooooooooowoooooooo
سرم گیج رفت
اول جواب دوست عزیزم "هیمن"جان
۹۲۰گوشی خیلی خوبیه کیفیت صفحه ی عالی داره کمبود اپلیکیشن هم که تقریبا برای همه ی ویندوزفون ها هست ولی به سرعت داره برطرف میشه(من منکر این نیستم که هیچ کمبود اپلیکیشنی نداره!!!)
ولی اینم توجه داشته باش که وقتی میگی کمبود اپلیکیشن باید دقت کنی که مثلا ممکنه در مورد یه ابزار ساده مثلا اپلیکیشن چراغ قوه!در اندروید n عدد باشه ولی در ویندوزفون ۲۸ عدد .
که تقریبا همشون یک کار رو انجام میدن.
ولی مشکلاتی از قبیل نبود برخی برنامه ها شاید در کوتاه مدت اذیتت کنه تا بعدا این مشکل رفع بشه.
------------------------
اما اگه بخوای یکم بیشتر دقیق شی میبینی که ۹۲۰ ۳۲گیگ فضا در اختیارت میزاره که به نسبت خوبه ولی محدود.
اگر جزء افرادی مثل من باشی که با گوشی فیلم موزیک گیم های گرافیکی عکاسی و در کل وابستگی عجیب!!به اسمارت فونت داشته باشی ممکنه این حافظه برات کم باشه.
من پیشنهاد میکنم ازونجا که من روی لومیا ۱۳۲۰ خودم که رم ۱۲۸گیگ انداختم و پردازنده به نسبت بهتری از ۹۲۰داره و همچنین میتونی قاب پشت گوشی هم عوض کنی (یعنی یک لومیا با تمام رنگ های جذابش رو داشته باشی)یک نگاه به اونم بندازی
۱۳۲۰
باتری خیلی بهتر صفحه نمایش بزرگ
پشتیبانی ۱۲۸گیگ حافظه جانبی(که البته در همه سایتا ۶۴گیگ ذکر شده ولی من بصورت تجربی امتحان کردم جواب داد و الان یک رم کلاس ۱۰ ۱۲۸گیگ در گوشی دارم)
قاب های تعویض شونده
پردازنده ی قوی تر
و البته ضعف هایی نسبت به ۹۲۰
مانند
صفحه نمایشی با تراکم پیکسلی پایین تر
دوربین ضعیف تر(این مورد رو مقایسه کردم کاملا مشهود بود)
و حمل و نقل سخت تر.
دلیل مقایسه این دو گوشی قیمت یکسان انها بود.
پاینده باشید
خيلي حركتشون قشنگ بود
حس زیبایی شناسیت تو حلقـ... دشمن!
کارشون درسته چه ایده قشنگی رو عملی کردن :)
اما چقدر هزینه و زمان برده ها
اصلاح :
برخی ها=برخی
کن=کند
شرمنده.
من فقط عضو شدم جواب برخی ها از دوستان رو بدم
سرعت شاتر های نوکیا زیاد مربوط به سی پی یو شون نمیشه چون من به علت موقعیت شغلی دوستانم و علاقه ی شدید خودم به ویندوزفون با ۵نوع از گوشی های سری لومیا کار کردم
۹۲۰-۵۲۰-۱۵۲-۱۳۲۰-۱۰۲۰
تقریبا تو همه ی اینها سرعت عکس با شاتر در همه تقریبا خوب بود نه خیلی سری نه خیلی کند ولی در ۱۰۲۰کمی کندی مشهود بود.
البته سرعت شاتر هم با چند برنامه عکاسی میشه تغییر داد مثلا یادمه تو یکی از سایتای ویندوزفون اپلیکیشنی بود که رو صفحه پین میشد و وقتی روی اون کلیک میکردین بدون اینکه چیزی باز بشه سریع عکس میگیره(قابل توجه دوستانی که میگن برا شکار لحظه ها!)
---------------------
این دوربین بدرد کسی میخوره که بیشتر بخواد عکس های خیلی ناب و زیبایی بگیره از اجسام کن و یا ثابت
مانند منظره های طبیعی عکس های شخصی و....نه اینکه مثلا بخواد از یک ماشین در حال حرکت سریع عکس بگیره(شاید مثالم مسخره بود)
-----------------
و راجب قدرت سی پی یو :دوست من اگه با لومیا ۵۲۰کار کرده باشی(دو هسته۱گیگاهرتز)میبینی این گوشی چقدر راحت بازی اسفالت و بازی های این چنینی (اون هم با گرافیک ۵۱۲)راحت بالا میاره شما کدوم گوشی اندرویدی میشناسین که با قیمت ۴۰۰هزارتومن همچین بازی هایی بالا بیاره و البته تا سه سال هم پشتیبانی داشته باشه(یعنی تا سه سال اپدیت براش بیاد)
اقای متعصب نباشید همه جوانبو در نظر بگیر.ممنون
خیلی هم خوب دوست عزیز
ممنون از پاسختون . من الان لومیا 1020 دارم . راضی هستم از کیفیتش. بازی ها رو هم میاره به راحتی اما مسئله من این بود که این پردازنده قدیمی هستش و جز خانواده snap s4 هست و نسبت به snap800 ضعیف تره بنابرین ساپورت دوربین تا 41 مگاپیکسل برام عجیبه . در ضمن من 2 تومن میدم که هم شکار لحظه کنم و هم واسه طبیعت و زیبایی عکس برداری کنم . نه فقط یکیش رو داشته باشم.
مشکل هم گفتم شاید سخت افزاری باشه ولی حتی مطمئن شدم نرم افزاری هست ممنون از لطف اسم اون اپلیکیشن رو اگه بخاطر دارید به من هم بدید.
اون دو هسته ای هم که نام میبرید باید عرض کنم که به تعداد هسته این مسائل ربطی نداره !! ایفون 4 اس با دو تا هسته 800 مگا هرتزی از بازی گانگستر وگاس ربط داره . مسئله اعظمی که خیلی تاثیر گذار هستش gpu هستش . لومیا 520 از ادرنو 305 بهره میبره . همین سخت افزار روی اندروید هم همین بازده رو میده. گوشی های دو هسته که شما نام میبرید از ادرنو 203 یا 302 بهره که نباید با هم مقایسه بشن چون توی بازده مساوی ندارن.
برای مثال اکسپریا ام
بله شما درست میگین بالاخره هر اسمارت فونی ضعف ها و خوبی هایی داره.
اسم اون اپلیکیشن اگر اشتباه نکنم
SScamera
هست.
http://winphone.ir/%d9%86%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%b9%d9%83%d8%a7%d8%b3%d9%8a-%d9%81%d9%88%d8%b1%d9%8a-%d8%a8%d8%a7-%d9%8a%d9%83%d8%a8%d8%a7%d8%b1-%d8%aa%d9%be-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b7-sscamera/
تونستین امتحان کنید حتما نظرتونو در پاسخ بگید کمکتوم کرد یا خیر چون این اپ رو در گوشی خودم تست کردم میخوام بدونم عملکرد مشابهی در گوشی شما نیز دارد یا خیر.ممنون
masihsalar عزیز
من میخوام گوشی لومیا 920 بگیرم...
از اونجایی که شما تجربه کار با این گوشی رو داشتی خواستم بدونم به غیر از معایبی مثه وزن زیاد و نبود تعداد کافی آپ که من اون رو نادیده میگیرمشون چون مهم نیست واسم...
خواستم اگه میشه معایب دیگه و خاصی اگه هست بهم بگین...
میخوام اینو بخرم تا لومیا 930 یا همون آیکون بیاد و یکم ارزونتر شه بعد برم سراغش...
ممنون میشم از لطف تون...
هیمن جان پاسخ شمارا در کامنتی پایین تر دادم
با سلام لطفا گزارشي از نمايشگاه inotex 2014 تهيه کنيد مرسي