عکس هایی خیره کننده از لحظه شلیک قدرتمندترین کشتی جنگی تاریخ، یو.اس.اس آیووا
این ناو جنگی یو.اس.اس آیووا (USS Iowa) است؛ اولین نمونه به آب انداخته شده از قدرتمندترین کشتی جنگی جهان که در ناوگان ایالات متحده امریکا خدمت می کرد، با توپ های ۱۶ اینچی (۴۰۶ میلیمتری) ...
این ناو جنگی یو.اس.اس آیووا (USS Iowa) است؛ اولین نمونه به آب انداخته شده از قدرتمندترین کشتی جنگی جهان که در ناوگان ایالات متحده امریکا خدمت می کرد، با توپ های ۱۶ اینچی (۴۰۶ میلیمتری) تجهیز شده بود و تنها کشتی امریکایی تاریخ بود که می توانست کلاهک های هسته ای را از دهانه توپ های خود شلیک کند.
در ادامه مطلب با گالری عکس بی نظیر این غول فولادی در حین شلیک و توضیحات بیشتر درباره تاریخچه اش، همراه دیجیاتو باشید.
این ۹ توپ عظیم موقع شلیک همزمان صحنه هایی فوق العاده زیبا و البته دهشتناکی را خلق می کنند. با این حال شلیک همزمان شان راه بهینه ای برای حمله به دشمن نبود زیرا نیرویی که هر توپ به کشتی وارد می کرد باعث می شد از دقت شلیک توپ های دیگر کاسه شود. برای همین منظور روش شلیک متوالی به کار گرفته می شد، زیرا هر توپ مستقل از بقیه قادر به شلیک بود.
شاید فکر کنید چقدر خوب و ساده؛ ۹ توپ که خودشان شلیک می کردند. ولی این طور نبود. بیش از ۷۰ نفر برای اداره هر کدام از توپ ها لازم بود! ویدیوی زیر به شما تصویر بهتری از نحوه اداره این هیولا می دهد.
[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Big-Guns-Navy-Training-Film-on-Battleship-Main-Gun-Operation-and-Firing.mp4"]
این کشتی در جنگ جهانی دوم در اقیانوس آرام خدمت می کرد ولی پس از آن خیلی زود همه فهمیدند که روزگار کشتی های جنگی به پایان رسیده و در عوض ناوهای هواپیما بر، جنگنده ها و بمب افکن ها صحنه نبردهای دریایی را خواهند گردانید.
ارتش ایالات متحده پروژه ساخت ۲ تا از ۶ کشتی جنگی کلاس آیووا را پیش از پایان جنگ جهانی لغو کرد و حتی نسل بعدی که کلاس مونتانا با وزن ۶۵ هزار تن و ۱۲ توپ ۱۶ اینچی بود را نیز به کل کنار گذاشت.
۴ کشتی جنگی کلاس آیووا تا دهه ۱۹۹۰ به خدمت ادامه دادند؛ نام شان یو.اس.اس آیووا، یو.اس.اس نیو جرسی، یو.اس.اس میسوری، و یو.اس.اس ویسکانسین بود و از ابزار ایجاد رعب در دوران جنگ سرد (۱۹۴۰ تا ۱۹۹۰) بودند.
احتمالا امریکایی ها باید یکی از این ناو ها را به برزیل بفرستند تا شاید در بازی پنج شنبه خود در مقابل آلمان ها شانسی داشته باشند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.









بالاخره یکی از ابزارهای جنگ سرد که الان آمریکا با ایران و روسیه و چین داره، همین خبرهاست.
واقعا خودشون اسطوره ی وحشیگری و توسعه سلاحهای کشتار جمعی اند، اون وقت به سلاح ها و موشک های سپاه گیر میدن!
کسی نیست به اینا گیر حقوق بشری بده؟
البته ما فقط وظیفه داریم از پیشرفت تکنولوژیک اون ها لذت ببریم، خودمون نباید به چیزی فکر کنیم، درسته؟
فتبارک الله و الحسن الخالقین
این کارتون در راستای حمایت رسانه ای از قدرت دفاعی جمهوری اسلامی است ؟؟؟ آمریکا تبل تو خالی است ...
همین تبل تو خالی کسی تو دنیا زورش بش نمیرسه تبل های توپر ما برا هشتاد سال پیش این عقب مونده های غربیه
mother of god
دوره ی این جنگ افزارهای سنتی گذشته. اینا خاطره شده دیگه!
بياد فيلم بتل شيپ كه اين موزه ى متحرك دنيارو نجات داد :)
دنی منم فیلم بتل شیپ رو دیدم و الانم دارمش خدایی فیلم خفنیه
ببخشید اینجا اینو میگم ولی یه سری تغیرات باید تو سایت ایجاد بشه که دیگه دقیقا نارنجی سابق بشه..مثلا تو موضوعات قبلا پزشکی هم بود ولی الان نیس یا مثلا ارسال پیام خصوصی بود که اونم نیس ...امیدوارم هرچه زودتر تغییرات جایگزین بشن....
ولی بازم ممنون..
هــــــــــــــــی چه سایت سنگینی
راستی غیر از آبی دیگه رنگی نی؟
- البته عیب نداره با آواتار من ست شده! -
از وقتی فهمیدم نارنجی برگشته خرکیف و ذوقمرگم!
آقای دادگستر به نظر میرسه از اپل کمکم داره میکشه بیرون به چیزهای دیگه هم فکر میکنه!! (دیدن Think Different قدیمی شده زدن تو کار Think to Different Things).
کی بود منو صدا کرد؟؟؟
این انگار داره خود زنی می کنه تا شلیک
ماشاالله کریس رونالدو امسال انقد قهرمانی ومدال توی رئال داشته که فکر نمی کنم زیاد نگران بالا اومدن یا نیومدن تیمش باشه.شما برو یه فکری به حال مسی بکن که به هزار زور زحمت، با کمک داور تونست ایران رو ببره بارسا هم که ....
:D
دهشتناکی = وحشتناک ؟؟!!
در ضمن آمریکا به همرا آلمان صعود میکنه
البته برام فرقی نداره ، چون فقط کریس رونالدو نیاد بالا لذذذت بخخششششه :D
دهشت همون فارسي شده ي الدهشة كه تو عربي به معني ي شگفت انگيز هس فك كنم.