ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عکس هایی خیره کننده از لحظه شلیک قدرتمندترین کشتی جنگی تاریخ، یو.اس.اس آیووا

این ناو جنگی یو.اس.اس آیووا (USS Iowa) است؛ اولین نمونه به آب انداخته شده از قدرتمندترین کشتی جنگی جهان که در ناوگان ایالات متحده امریکا خدمت می کرد، با توپ های ۱۶ اینچی (۴۰۶ میلیمتری) ...

نیما دادگستر
نیما دادگستر منتشر شده در ۲ تیر ۱۳۹۳  |  ۱۸:۱۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

این ناو جنگی یو.اس.اس آیووا (USS Iowa) است؛ اولین نمونه به آب انداخته شده از قدرتمندترین کشتی جنگی جهان که در ناوگان ایالات متحده امریکا خدمت می کرد، با توپ های ۱۶ اینچی (۴۰۶ میلیمتری) تجهیز شده بود و تنها کشتی امریکایی تاریخ بود که می توانست کلاهک های هسته ای را از دهانه توپ های خود شلیک کند.

در ادامه مطلب با گالری عکس بی نظیر این غول فولادی در حین شلیک و توضیحات بیشتر درباره تاریخچه اش، همراه دیجیاتو باشید.

 

agogm3amjsjoyjzbryva

780102601181754769

i2adnbglmd9aijewklum

780102601301596049

780160250049452720

780037629573300775

780037629744660775

این ۹ توپ عظیم موقع شلیک همزمان صحنه هایی فوق العاده زیبا و البته دهشتناکی را خلق می کنند. با این حال شلیک همزمان شان راه بهینه ای برای حمله به دشمن نبود زیرا نیرویی که هر توپ به کشتی وارد می کرد باعث می شد از دقت شلیک توپ های دیگر کاسه شود. برای همین منظور روش شلیک متوالی به کار گرفته می شد، زیرا هر توپ مستقل از بقیه قادر به شلیک بود.

wqpsdx0ntocmx2lv2juq

شاید فکر کنید چقدر خوب و ساده؛ ۹ توپ که خودشان شلیک می کردند. ولی این طور نبود. بیش از ۷۰ نفر برای اداره هر کدام از توپ ها لازم بود! ویدیوی زیر به شما تصویر بهتری از نحوه اداره این هیولا می دهد.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Big-Guns-Navy-Training-Film-on-Battleship-Main-Gun-Operation-and-Firing.mp4"]


 

rx7cju5ow7ibpouxapba

این کشتی در جنگ جهانی دوم در اقیانوس آرام خدمت می کرد ولی پس از آن خیلی زود همه فهمیدند که روزگار کشتی های جنگی به پایان رسیده و در عوض ناوهای هواپیما بر، جنگنده ها و بمب افکن ها صحنه نبردهای دریایی را خواهند گردانید.

ارتش ایالات متحده پروژه ساخت ۲ تا از ۶ کشتی جنگی کلاس آیووا را پیش از پایان جنگ جهانی لغو کرد و حتی نسل بعدی که کلاس مونتانا با وزن ۶۵ هزار تن و ۱۲ توپ ۱۶ اینچی بود را نیز به کل کنار گذاشت.

۴ کشتی جنگی کلاس آیووا تا دهه ۱۹۹۰ به خدمت ادامه دادند؛ نام شان یو.اس.اس آیووا، یو.اس.اس نیو جرسی، یو.اس.اس میسوری، و یو.اس.اس ویسکانسین بود و از ابزار ایجاد رعب در دوران جنگ سرد (۱۹۴۰ تا ۱۹۹۰) بودند.

احتمالا امریکایی ها باید یکی از این ناو ها را به برزیل بفرستند تا شاید در بازی پنج شنبه خود در مقابل آلمان ها شانسی داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (36 مورد)
  • Moho Sheba

    بالاخره یکی از ابزارهای جنگ سرد که الان آمریکا با ایران و روسیه و چین داره، همین خبرهاست.

    واقعا خودشون اسطوره ی وحشیگری و توسعه سلاحهای کشتار جمعی اند، اون وقت به سلاح ها و موشک های سپاه گیر میدن!
    کسی نیست به اینا گیر حقوق بشری بده؟
    البته ما فقط وظیفه داریم از پیشرفت تکنولوژیک اون ها لذت ببریم، خودمون نباید به چیزی فکر کنیم، درسته؟

  • shoeib

    فتبارک الله و الحسن الخالقین

  • آقا مهدی

    این کارتون در راستای حمایت رسانه ای از قدرت دفاعی جمهوری اسلامی است ؟؟؟ آمریکا تبل تو خالی است ...

    • چنگیز

      همین تبل تو خالی کسی تو دنیا زورش بش نمیرسه تبل های توپر ما برا هشتاد سال پیش این عقب مونده های غربیه

  • محمدجواد

    mother of god

  • نیما

    دوره ی این جنگ افزارهای سنتی گذشته. اینا خاطره شده دیگه!

  • dani

    بياد فيلم بتل شيپ كه اين موزه ى متحرك دنيارو نجات داد :)

    • امیررضا

      دنی منم فیلم بتل شیپ رو دیدم و الانم دارمش خدایی فیلم خفنیه

  • delnya

    ببخشید اینجا اینو میگم ولی یه سری تغیرات باید تو سایت ایجاد بشه که دیگه دقیقا نارنجی سابق بشه..مثلا تو موضوعات قبلا پزشکی هم بود ولی الان نیس یا مثلا ارسال پیام خصوصی بود که اونم نیس ...امیدوارم هرچه زودتر تغییرات جایگزین بشن....
    ولی بازم ممنون..

  • PooyanCYRUS

    هــــــــــــــــی چه سایت سنگینی
    راستی غیر از آبی دیگه رنگی نی؟
    - البته عیب نداره با آواتار من ست شده! -

    از وقتی فهمیدم نارنجی برگشته خرکیف و ذوق‌مرگم!

    آقای دادگستر به نظر میرسه از اپل کم‌کم داره میکشه بیرون به چیزهای دیگه هم فکر میکنه!! (دیدن Think Different قدیمی شده زدن تو کار Think to Different Things).

    • Thinkdifferent

      کی بود منو صدا کرد؟؟؟

  • آقای دوربینی

    این انگار داره خود زنی می کنه تا شلیک

    • .MAHDI

      ماشاالله کریس رونالدو امسال انقد قهرمانی ومدال توی رئال داشته که فکر نمی کنم زیاد نگران بالا اومدن یا نیومدن تیمش باشه.شما برو یه فکری به حال مسی بکن که به هزار زور زحمت، با کمک داور تونست ایران رو ببره بارسا هم که ....

      :D

  • pooya

    دهشتناکی = وحشتناک ؟؟!!
    در ضمن آمریکا به همرا آلمان صعود میکنه
    البته برام فرقی نداره ، چون فقط کریس رونالدو نیاد بالا لذذذت بخخششششه :D

    • Joker

      دهشت همون فارسي شده ي الدهشة كه تو عربي به معني ي شگفت انگيز هس فك كنم.

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی