ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

13 سال طول کشید تا آدام بوچر مراحل ساخت بازی اش را به اتمام برساند

آدام بوچر، یک شخص عادی بوده که مثل همه ما علاقه ای به بازی های ویدیویی داشته اما اولین قسمت از سه گانه ارباب حلقه ها که سال 2001 منتشر شد، روی وی تاثیری شگرف ...

محسن وفانژاد
محسن وفانژاد منتشر شده در ۴ تیر ۱۳۹۳  |  ۱۴:۴۲

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

آدام بوچر، یک شخص عادی بوده که مثل همه ما علاقه ای به بازی های ویدیویی داشته اما اولین قسمت از سه گانه ارباب حلقه ها که سال 2001 منتشر شد، روی وی تاثیری شگرف گذاشت. وی تقریبا نیمی از زندگی اش را تحت تاثیر این فیلم، صرف ساخت یک بازی ساده به نام Tobias and the Dark Sceptres کرد.

در این مدت زمان 3 نخست وزیر در بریتانیا و 2 رییس جمهور در ایالات متحده عوض شدند و سامانه ها و وبسایت هایی همچون استیم، اکس باکس لایو، Wii Ware و هامبل باندل به وجود آمدند. ناگفته نماند کوچک بازی های بزرگی همچون Braid و FEZ ساخته شدند و حتی Duke Nukem Forever هم منتشر شد (بازی آخر که نام برده شد مدت زمان زیادی در مسیر تولید بود و دست آخر هم که منتشر شد چیز دندان گیری نبود، به همین دلیل DNF نماد بازی هایی است که تاخیرهای طولانی مدت می خورند).

در ویدیو زیر، آدام بوچر خیلی خلاصه به 6 دلیل اصلی به وجود آمدن تاخیر در ساخت بازی اش اشاره می کند، 6 دلیلی که از آن ها تحت عنوان "شش حرف A" یاد می کند. ویدیویی آموزنده که به هر شخصی، چه بازی ساز و چه غیر از آن یادآوری می کند زمانی که می خواهید پروژه ای را شروع کنید باید از موارد زیادی دوری کنید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/The Game That Time Forgot.mp4"]

 

حالا Tobias and the Dark Sceptres عرضه شده و می توانید آن را به رایگان از وبسایت Tobiasgame دانلود کنید. اگر ویدیو توانست شما را تکان دهد و از انجام بازی لذت بردید، می توانید موسیقی های متن بازی را بخرید و پاسخی به 13 سال تلاش با وقفه طولانی بوچر داده باشید.

تصور کنید 13 سال پیش، یعنی تقریبا اواسط سال 2001، آدام بوچر، شروع به ساخت بازی اش کرده که تازه ساخت آن پایان یافته. قسمت جالب ماجرا، فکر کردن به این است که سال 2001 خودتان مشغول چه کاری بودید و طی این 13 سالی که گذشته چه ها کرده اید و در این مسیر چه چیزهایی یاد گرفته اید که ارزش به اشتراک گذاشتن با دیگران را دارد؟

GI
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • آقای دوربینی

    1 - Ambition جاه طلبی
    2 - ...Absolutely no idea ایده ای برای انجام نداشت
    3 - All these graphic گرافیک ساده یا غیر ساده
    4 - Aging مشکل سن کاراکتر از سال 2003 تا 2014
    5 - always sticking to the plans
    6 - albatross

  • HosseiN

    سال 2001:
    2 سالم شده بود

  • سوتابایت

    از خدا یه 13 سال وقت می خوام فقط بشینم برنامه بنویسم!!! 13 سال دیگه بازی من رو باید اینجا بزارید!!!

  • Seyed Hossein Hosseini

    طراحی ، برنامه نویسی ، فوتبال

    این سه تا کاراییه که خودم به انتخواب خودم زمانم رو توش خیلی خیلی مصرف کردم

    اما تحصیل هم یکی از کشنده ترین عوامل عمر ما آدم هاست..
    (نه این که بد باشه خوبه ، ول خوب توش بخش های افتضاهی هم هست - مصلا 6 ماه پای ریاضی کاربردی نشستم ، قبول شدم ، و از ذهنم پاکش کردم..)

    • محمد

      انتخواب؟ افتضاهی؟ مصلا؟

      دوست من بد نبود تو این 13 سال در کنار فوتبال و برنامه نویسی و طراحی یکم هم وقت صرف یادگیری املای درست کلمات فارسی می کردید.

  • hadi haddadian

    ویدئو واقعا جالبی بود.

  • Firefox forever

    سال 2001 :
    توی صف تاب ...

  • iL Padrino

    دوستای عزیز دیجیاتو من امروز خواستم با یه نرم افزار ریکاوری ( Active@ partition recovery ) فلش 8 گیگم رو ریکاوری کنم
    موقع ریکاوری نرم افزار گفت یه جا برای ذخیره فایل هایی که توی فلشت هست انتخاب کن.
    همونموقع هارد 2TB من به pc وصل بود و من اون رو انتخاب کردم برای ذخیره فایلا
    حالا که ریکاوری تموم شد هارد 2 ترا من به رو به عنوان اون فلش 8 گیگ میشناسه pc
    اما از خود نرم افزاره ریکاوری میشه دید که هنوز فایلا توی هارد هستن و قابل خوندنه
    اما انگار هارد به دو قسمت تقسیم شده و اون قسمت 8 گیگ بالا میاد که پی سی فقط اون رو میشناسه!
    ممنون میشم کمک کنید تا به حالت قبل برگرده

    • duke

      از نرم افزار gpartedbکه تو لینوکس هست استفاده کن

      ویندوز برای کار با دیسک افتضاحه

  • دستمال کاغذی

    سال 2001 :
    توی کوچه ، خاک بازی می کردم !

  • Mostafa Vi

    از این 13 سال 2 سالش رو سربازی بودم! بقیه ش رو هم صرف دغدغه های کوچیک و اهداف کوچیک گذشت که البته شرایط بد و نبود بستر خوب در اطرافم رو بیشتر از خودم مقصر میدونم :|

  • بهنام

    واقعا این همه تلاش تحسین برانگیزه ...

    • Seyed Hossein Hosseini

      آره و واقعا هم خوب میکس و تدوین کرده این ویدئو رو..
      خیلی هم آدم انتقاد پذیر و کلی بینی بوده که تونسته اینجوری به خودش از یه زاویه دیگه نگاه کنه..

مطالب پیشنهادی