ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رسیدن سهم بازار اپل به پایین ترین حد خود از سال ۲۰۱۱

مجموعه تحقیقاتی Kantar یکی از مؤسساتی است که وظیفه بررسی سهم بازار شرکت ها در کشور های مختلف را بر عهده دارد. این مجموعه به تازگی گزارشی را منتشر کرده که بر اساس آن اپل همچون دو ...

مانی قاسمی
مانی قاسمی منتشر شده در ۱۱ تیر ۱۳۹۳  |  ۱۰:۳۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

مجموعه تحقیقاتی Kantar یکی از مؤسساتی است که وظیفه بررسی سهم بازار شرکت ها در کشور های مختلف را بر عهده دارد. این مجموعه به تازگی گزارشی را منتشر کرده که بر اساس آن اپل همچون دو سال گذشته در حال از دست دادن سهم بازار خود به تلفن های هوشمند اندرویدی است.

به گزارش Kantar گلکسی اس ۵ در اروپا، علیرغم تبلیغات گسترده سامسونگ، پس از آیفون ۵اس و ۵سی در ربطه سوم پر فروش ترین موبایل ها قرار گرفته است. این محصول در میان پنج بازار اصلی اروپا تنها توانسته ۱۷ درصد از مشتریان اپل را به تغییر موبایلشان متقاعد کند و ۵۸ درصد از خریداران کهکشانی سامسونگ از قبل مشتری این شرکت به حساب می آمده اند.

kantar-market-share-w600

اما در آمریکا سهم بازار آیفون به ۳۲.۵ درصد در اردیبهشت ماه رسیده که در مقایسه با آذر سال گذشته و میزان ۴۳.۹ درصدی آن، کاهش چشمگیری را شاهد بوده است. آخرین بار در سال ۲۰۱۱ بود که Kantar سهم بازار اپل در آمریکا را تا این حد پایین اعلام کرده بود و عدد ۲۲.۴ درصد را برای آن به ثبت رسانده بود.

پیش بینی می شود سهم بازار اپل تا زمان ارائه آیفون ۶ به بازار همچنان کاهش پیدا کند. در این بین بد نیست اشاره کنیم که موبایل های اندرویدی با سهم بازار ۶۱.۹ درصد در رتبه اول قرار دارند و مایکروسافت نیز با کاهشی نا امید کننده از ۵.۳٪ ، اکنون تنها ۳.۸ درصد از بازار را در اختیار دارد.

کاهش سهم بازار اپل در چرخه زمانی مشابه در سال های قبل نیز تکرار شده و هربار که موعد معرفی آیفونی جدید از سمت این شرکت نزدیک می شود، کاربران ترجیح می دهند تا خرید های خود را عقب بیندازند. بد نیست بدانید که سال گذشته نیز اپل ۱۲.۲ درصد افت سهم بازار را تجربه کرد که البته بلافاصله پس از عرضه آیفون جدیدش به بازار، توانست آن را جبران کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • tag

    گوگل امسال هم اپل رو میخوره

  • ali.n

    مطمئنا بازار اپل هیچ وقت به گستردگی بازار اندروید نخواهد شد....و اندروید با توجه به وجود صدها شرکت سازنده و کلی مدل پرچمدار و میانرده روز به روز بخش بیشتری رو میگیره... اما این جای اپل رو تنگ نخواهد کرد و باید منتظر پیشرفت اپل و سعی اونها برای پوشش دادن سلیقه های بیشتر باشیم...
    کاش اپل چند شریک سخت افزاری داشت و از پلتفرمش سود میکرد... مثلا وان ام ایت با ای او اس باشه و اچ تی،سی مبلغی به اپل بده و کاربرا هم که از استور خرید میکنن.

  • مجید سعادت

    درصد های مربوط به اسپانیا واقعا جالبه!

  • electric guitar سابق

    درسته که اپل بعد معرفی آیفون هربار تا حدودی درصد پایین رو جبران می کنه ولی در کل اگه یه نمودار کلی بزارن میبینین که در حال کاهش هست سهم اپل :)

    • HazelNut

      درسته حرفت ها ! ولی حالا چرا منفی میدن؟؟؟ من بد بینم بهشون!

    • Amir_dp

      حالا تو چرا ذوق می کنی؟!!

  • سوتابایت

    این روند طبیعی سعود و نزول فروش آیفون هاست !!! اگر اپل تو برنامه جدید بیاد معرفی آیفون ها (iphone air,iphone pro) رو دو قسمت کنه این روند تغریبا ثابت می شه !!!

  • Mehdia_St

    ايفون ٦ جبران ميكنه مخصوصا با صفحه نمايش بزرگتر البته اشباع شدن اندرويد و فرا گير شدنش هم واسه اي او اس دردسر شده الان هر كشوري محصولات وطني خودشو هم ميده با سيستم عامل اندرويد خلاصه همه سيستم عامل ها خوبن و معايب و محاسن خودش ون رو دارند ويندوز فون ميخواد بيا بالا بايد بيشتر از اينها تلاش كنه هنو خيلي اپ ها وارد استور نشدند ميدونم اپ هاي مورد نياز خوبي داره ولي اينجوري پيش بره با ويندوز فون ٩ هم نميتونه زياد خودشو بكشه بالا

  • milad noroozi

    امسال هم بعد از عرضه ایفون جدید این اختلاف سهام رو جبران میکنه

    • jumong

      البته خیال اینکه " سهم اپل از بازار درست خواهد شد" اشتباهه و این افت فروش اپل بخاطر این نیست که مردم منتظر عرضه محصولات جدید اپل هستند.
      چونکه این آمار و سیکل معرفی و فروش و افت فروش اپل هردو 1 ساله هستند . ما هرسال شاهد کاهش سهم اپل هستیم. البته تازمانی که اپل اکوسیستم سخت افزاریش رئ گسترش نداده

  • Dr . KiaNoosh

    خب معلومه اینطوره و ادم یکم اقتصادی باشهاین کارو میکنه .
    من iphone 5s داشتم یه هفته میشه فروختم دادم xperia x8 . دلیلمم اینه که پولم حروم نشه
    الان 21000 پس انداز دارم که اگه ایفون جدید اومدو حباب قیمتش از دست این دلالای کثیف زود بیاد پایین زود برم بخرم .

مطالب پیشنهادی