ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مدیر عامل مایکروسافت ساتیا نادلا microsoft ceo
تکنولوژی

نامه مدیر عامل مایکروسافت به کارمندانش: خود را برای آینده ای پر چالش آماده کنید

ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، امروز به مناسبت شروع سال مالی جدید این شرکت، نامه ای را برای تمام کارمندانش ارسال کرد. این نامه نکات بسیاری را در خود داشت و دیدگاه های نادلا را ...

مانی قاسمی
مانی قاسمی منتشر شده در ۱۹ تیر ۱۳۹۳  |  ۱۹:۴۱

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، امروز به مناسبت شروع سال مالی جدید این شرکت، نامه ای را برای تمام کارمندانش ارسال کرد.

این نامه نکات بسیاری را در خود داشت و دیدگاه های نادلا را از آینده به تصویر می کشید. گویا در سالی که مایکروسافت و کارمندانش در پیش دارند، تغییرات بسیاری قرار است از راه برسد و به نوعی هسته شرکت دستخوش تحول گردد.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا چکیده ای از این نامه طولانی را به شما ارائه دهیم.

nadella-205-w600

نادلا استراتژی استیو بالمر مبنی بر متمرکز شدن بر روی دستگاه های مختلف و سرویس هایشان را مفید ارزیابی کرده، اما معتقد است که اکنون زمان آماده شدن برای استراتژی منحصر به فرد تری فرا رسیده. مدیر عامل مایکروسافت آینده شرکتش را در موبایل و سرویس های ابری می بیند و می گوید:

«ما ثمربخشی را دوباره اختراع می کنیم تا هر فرد و هر سازمانی که بر روی کره زمین وجود دارد را به سمت کار بهتر و موفقیت های بیشتر سوق دهیم.»

هر چند به نظر می رسد نادلا اعتقاد چندانی به ساخت دستگاه از سمت مایکروسافت ندارد، اما حرف های او نشان می دهد که محصولاتی مثل اکس باکس و سرفس فعلا قرار نیست تا تحت تاثیر تفکرات این مرد هندی قرار بگیرند.

«ما بسیار خوش شانس هستیم که محصولی همچون اکس باکس را در خانواده خود داریم و قطعا با نوآوری های بیشتر در آینده، از این فرصت نهایت استفاده را خواهیم برد و تلاش خواهیم کرد تا کاربران بیشتری را به جمع اکس باکس دوستان اضافه کنیم.»

نادلا همچنین در نامه خود اشاره می کند که قصد دارد تا تیم های محصولات مختلف مایکروسافت و فرآیند مهندسی در این شرکت را بر اساس مواردی همچون «اهمیت به مشتری، اداره مبتنی بر اطلاعات، تمرکز بر کیفیت و اهمیت به سرعت» تغییر دهد و ساختاری جدید را بر شرکت متبوعش حاکم نماید.

برای اجرای ساختار اشاره شده در بالا، نادلا برنامه ریزی کرده تا فرآیند های اضافی را حذف نماید و کارمندان کمتری را درگیر تصمیم گیری در کار کند. بخشی دیگر از این برنامه، سرمایه گذاری بر روی جمع آوری اطلاعات و به کار بردن آن ها در گروه های مهندسی است.

مدیر عامل مایکروسافت ساتیا نادلا microsoft ceo بیل گیتس استیو بالمر bill gates

با توجه به اینکه در طول سالیان گذشته گوگل با سرعت خیره کننده ای محصولات نرم افزاری مختلفی را به بازار عرضه کرده، شرکت های بسیاری همچون مایکروسافت مقهور غول دنیای جستجو و مهندسانش گشته اند. بر همین اساس نادلا امیدوار است تا با اعمال تغییرات اشاره شده، چابکی را بار دیگر به مایکروسافت برگرداند.

نادلا در نامه خود آینده را برای کارمندانش پر چالش توصیف می کند و می گوید: «کاری که ما پیش رو داریم برجسته تر و جاه طلبانه تر از هر فعالیت دیگری است که تا کنون انجام داده ایم». او در ادامه کارمندان را تشویق می کند تا به او در ایجاد فرهنگ سازمانی جدید کمک نمایند و بر همین اساس توضیح می دهد: «در راه اعمال تغییرات قرار نیست هیچ موردی را از روی میز کنار بگذاریم، تنها برخی از سنت ها را تغییر می دهیم و بعضی از الویت ها را جا به جا می نماییم»

مدیر عامل مایکروسافت در نهایت بار دیگر آینده را در نامه خود هدف قرار می دهد و سخنان خود را اینچنین به پایان می رساند: «ما در کنار هم می توانیم شرکت را از دوران گذارش عبور دهیم و از موقعیت های عالی پیش رو لذت ببریم».

شما در رابطه با فعالیت مایکروسافت در سال گذشته چه نظری دارید؟ و یا مهم تر از آن، آینده این شرکت را در رقابت با بزرگانی همچون گوگل، اپل و ... چگونه پیش بینی می کنید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • Hassan

    جناب قاسمی متاسفانه شما از اون نامه ی بلند بالا و سرشار از امید و پیشرفت فقط چهارتا نقل قول کردید ! و بقیه حرفهای جذاب اون رو حذف کردید جوری که انگار یه نامه معمولی برای کارمندان بوده شما حتی قسمت جذاب اون رو که درباره آینده و کورتانا در آینده توضیح میداد رو حذف کردید و خیلی از جذابیت های نامه رو که نشونه پیشرفت بود . ولی اگر مدیران اپل همچین نامه ای نوشته بودن الان تا سه روز تحلیل میکردید (که نمونه هاش قبلا اتفاق افتاده بود). لطفا درباره این سبک جانب دارانه تجدید نظر کنید .

  • amirftma

    نمیدونم چرا ولی ماکروسافت دوست دارم
    حس میکنم پاکه

  • The End

    بیل انگار از خواب پا شده تو عکس

  • mohammadmj

    نادلا حرف نداره اولین اقدامش هم این بود که به پخش ایکس باکس فشار آورد و کینکت رو از روی ایکس باکس وان برداشتن . گرچه خودم کاملا به کینکت ایمان دارم .........ولی خب نمیشه که چیزیو به مردم تحمیل کنی .

  • فرزاد

    آقای قاسمی من از طرفدارای شما و سایتتون هستم و از کاربرای قدیمی نارنجی
    راستش یه حقیقتی هست که باید قبول کیند از وقتی آقای دادگشتر رفتن کیفیت مطالب سایت افت کرده(البته خود شما قلم فوق العاده ای دارید) انتظاری که از شما میره اینه که مثل سابق یه تیم حرفه ای با قلمی شیوا جمع کنید. امیدوارم حرف بنده باعث دلخوری نشه ولی چون سایتتونو دوست دارم این حرف زدم

    • خشايار

      من هم با اين حرف موافقم كه مطالب به خوبيه قبل نيست
      البته كه به اين كه قلم چه كسى هست اصلا اعتقاد ندارم چون ٩٩٪ مطالب اين سايت و نارنجى، صرفا ترجمه بودن و هستن ( بعضى از مطالب رو انگليسيش رو مى خونم و مى بينم كه تفاوت چندانى ندارند ) ولى آقاى دادگستر مطالب جالبى رو براى ترجمه انتخاب مى كردند. بيشتر به اين خاطر مطالبشون خوب بود كه تحليل هاى افراد بزرگ از اتفاقات بود نه خبر اتفاقات جديد!
      در اصل مطالب به خوبيه قبل هستند ولى مقالات تحليلى تقريبا حذف شده اند!

  • Ali

    یکی از آشناهای من تو قسمت ویندوزفون کار میکنه میگه روزی 16 ساعت کار میکنه!
    خدا به دادشون برسه از این به بعد فکر کنم 24 ساعت باید کار کنن :D

    • 7.62mm

      روزی 16 ساعت غیر منطقیه دوست عزیز. مگه اینکه از خواب بیدار میشه بلافاصله بره پشت میز کار!

      • Ali

        به دلیل اینکه ویندوزفون خیلی عقبه و داره امکانات رو میاره کارشون سنگینه!نمیدونم به نظر خودم هم غیر منطقیه ولی گفت از این 16 ساعت 12 ساعتش مفیده!

  • mehdi

    من به ماکروسافت ایمان دارم روزی میرسه که از داشتن ویندوز فون لذت بببریم مخصوصا اگه این موتور مجازی طراحی شه

  • Mehrdad_Mech

    مایکروسافت خیلی دوست داشتنیه ولی مشکلی که داره همیشه محصولاتش یه سری کمبود های غیر منطقی دارن ، مثلا ویندوزفون : قابلیت ارسال و دریافت فایل از طریق بلوتوث داره اما اگه یه فایل متنی برات ارسال کنن تنها در صورتی بهش دسترسی داری که برنامه مربوطه رو گوشیت نصب باشه یعنی با فایل منیجر نمیتونی ببینیش ! و کلی کمبودهای دیگه .

    • 7.62mm

      با فایل منیجر خود وینفون هم میتونی ببینیش تو پوشه documents:

    • 7.62mm

      من لومیا 820 دارم و این عیبی که گفتین عجیب بود واسم، امتحان کردم و فایل txt بدون مشکل باز کرد! انگار فراموش کردین آفیس داره ویندوزفون!

  • sina

    کلا این چند سال مایکروسافت در مقایسه با اپل گند زده! الان وضعیت اخرین نسخه سیتم عامل مک خیلی بهتر از ویندوز هست هر چند که برنامه های کمه ولی از لحاظ سرعت و امکانات اصلا قابل مقایسه نیستن که البته در این مورد به کاربر خانگی که اکثر کاربرا هستن اشاره دارم -- (نسخه اخر مک رو مقایسه کردم که پاییز ریلیز میشه)

    در سمت مقابل ویندوز فون با وجود اینکه خیلی پیشرفت کرده ولی حدود یکسال عقب هست حتی اگه نگیم عقب هست و در سطح سیستم عامل های دیگه هست نا معلوم بودن اینده این پلتفرم که به تصمیمات مدیر جدید بستگی در قبال هزار تا مساله مثل نوکیا و دولوپر ها باعث شده وین فون افت فروش داشته باشه

  • hamidreza_zahedi

    من چند ماهی به عنوان گوشی دوم htc 8s داشتم. خیلی دوست داشتنی بود و به طرز غیر قابل تصوری همه چیز بالاتر از یک گوشی پایین رده بود. کلا همه چیز سر جاش بود توی این سیستم عامل اما یه بدی داره که خیلی بده. کیفیت بسیاری از اپلیکیشن ها پایین تر از دو پلتفرم دیگست. برای مثال nimbuzz رو مقایسه کنید روی اندروید و روی ویندوز. خیلی ورژن ویندوز پایین تره. اگه کیفیت ( و نه کمیت) برنامه های بهتر بشه خیلی پلتفرم عالی ای هست. واقعا لذت میده. الان فروختمش یه 1520 گرفتم که خیلی فوق العاده تره و تنها مشکلش همون برنامست که امیدوارم حل بشه.

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی