ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

موبایل ها زمان حضور کاربران در رستوران ها را ۷۷ درصد افزایش داده اند

یک رستوران قدیمی در نیویورک متوجه شد که کاربران در سوریس Yelp به آن نمرات پایینی می دهند و از سرعت سرویس دهی و خالی شدن میز ها برای صرف غذا گلایه دارند. مشاور رستوران ...

مانی قاسمی
مانی قاسمی منتشر شده در ۲۹ تیر ۱۳۹۳  |  ۱۰:۰۲

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

یک رستوران قدیمی در نیویورک متوجه شد که کاربران در سوریس Yelp به آن نمرات پایینی می دهند و از سرعت سرویس دهی و خالی شدن میز ها برای صرف غذا گلایه دارند. مشاور رستوران پیشنهاد داد تا از تصاویر ویدیویی ضبط شده مربوط به ۱۰ سال پیش رستوران استفاده شود تا مدیران متوجه شوند که چه چیزی دستخوش تغییر شده و نارضایتی مشتریان را در پی داشته است.

مشاهده ویدیو سال ۲۰۰۴ نشان داد که مشتریان در آن زمان هنگامی پشت میز قرار می گرفتند، ۸ دقیقه را به مطالعه منو اختصاص می دادند و سپس سفارش خود را به گارسون می گفتند. غذا شش دقیقه بعد آماده می شود و پس از تمام شدن آن ۴ دقیقه به تسویه حساب اختصاص پیدا می کرد. با این حساب هر مشتری زمانی بالغ بر ۱ ساعت و پنج دقیقه را در رستوران حضور داشت و سپس میز خود را ترک می کرد.

اما ویدیو های ۲۰۱۴ نکته جالبی را در دل خود داشتند که پرده از راز طولانی شدن زمان خالی شدن میز ها برداشتند. مشتریان جدید وقتی که پشت میز خود قرار می گیرند، در ابتدا با تلفن همراه خود مشغول به عکس گرفتن می شوند و وقتی که گارسون برای سفارش گرفتن به نزد آن ها می آید، هنوز غذای خود را انتخاب نکرده اند. آن ها باز هم زمانی را اختصاص می دهند تا در مورد WiFi رستوران صحبت کنند و باز هم سفارش خود را با تاخیر به گارسون اعلام می کنند. طبق محاسبه مدیران رستوران، زمان سفارشی که ده سال پیش تنها ۸ دقیقه بوده، این روز ها به لطف تلفن های هوشمند به ۲۱ دقیقه افزایش پیدا کرده است.

در حالی که زمان تحویل غذا به مشتری همانند ۱۰ سال پیش است، اما از هر ۴۵ مشتری، ۲۶ نفر به جای اینکه بلافاصله خوردن غذا را شروع کنند، زمانی را به عکس گرفتن از آن اختصاص می دهند. از این ۴۵ نفر ، ۱۴ نفر از یکدیگر به همراه غذا عکس می گیرند و جالب اینکه ۹ نفر آن ها بعدا از سرد بودن غذا نیز شکایت دارند.

همانطوری که خواندید در طول ۱۰ سال، استفاده از تلفن های هوشمند، زمان حضور در رستوران را ۷۷ درصد افزایش داده است. به نظر شما این تکنولوژی بدون اینکه خود ما متوجه شویم، بر روی دیگر حوزه های زندگی نیز تاثیر گذار بوده است؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • atrin_salehi

    امار خیلی جابی بود ، منم ی زندگی زمانی که تبلت وگوشی نبود زود تر میخوابیدم ولی الان تا نصفه شب همش درحال کار کردن با اینا هستم

  • pooya

    برین فلافلی سر کوچه :D
    فقط فلافل داره !! 5 دقیقه ای هم آماده میکنه
    تازه میگه میخوای بخواه ، نمیخوای .........

    ولی این نیویورکی ها عجب آدم های ندیده ای هستند !!!
    رستوران رفتن هم اینقدر عکس گرفتن داره ؟!! :))
    یکی 2 تا بسه دیگه

  • amirftma

    اصلا علاقه ندارم از غذام عکس بگیرم یا موقعی که میرم رستوران با گوشیم بازی کنم مردم دیگه از شورش در اومدن

  • *Mr.geek*

    اگه تو روند زندگی اختلالی ایجاد نکنه خوبه ولی من نگران کودکانیم که مادرانشون بجای رسیدگی به فرزندشون به شبکه های اجتماعی میپردازن ....آینده؟؟؟!!!

  • ostad

    با بودن گوشی هوشمند
    و اینستگرام و فیسبوک و واتس اپ و...
    مردم سعی میکنن از تک تک لحظه ها خاطره درست کنن و به اشتراک بزارن
    البته هگ خوبی داره هم بدی
    و نمیشه فقط نیمه خالی لیوان رو نگاه کرد.

    • چسب زخم

      آخرین باری که رستوران رفتم بین راه قم بود که فک نکنم اسم بشه رستوران گذاشت و از غذاهای مطبوعش گرفت ...
      اصن ی وضی بود .

  • ostad

    با بودن گوشی هوشمند
    و اینستگرام و فیسبوک و واتس اپ و...
    مردم سعی میکنن از تک تک لحظه ها خاطره درست کنن و به اشتراک بزارن
    البته هگ خوبی داره هم بدی
    و نمیشه فقط نیمه خالی لیوان رو نگاه کرد

  • سیب کوچولو

    بله اقای قاسمی امروزه تکنولوژی خیلی روی ما تاثیر گذاشته البته بیشتر از تکنولوژی این نرم افزار های اجتماعی رو ما تاثیر گذار بوده به طوری که توی فامیل ما 80 درصد گوشی هوشمند دارن و این از 80 درصد، 100 درصد شون از نرم افزار اجتماعی همچون لاین تانگو و وی چت استفاده می کنند

  • Hami - Android

    استيو جابز ريشه ى همه ى اين بدبختى هاست ! تقصير هيچ كس نيست !

  • a.mohammadi

    بله دقیقا یادم میاد شبها ساعت 12 میخوابیدم اما از وقتی که گوشی و تبلت و لپ تاپ فراگیر شده امکان نداره اخر شب ایمیل و شبکه های اجتماعی رو چک نکنم و همین باعث میشه حداقل 40 دقیقا وقتم بره و تا بخوام بخوابم به خاطر نوری که گوشی به چشمم میزنه (گوشی های سونی نور کمشم باز زیاده) ساعت بشه 1/30

مطالب پیشنهادی