حذف ویروس HIV از سلول های بدن انسان برای اولین بار توسط محققین
تا به امروز درمان ویروس HIV یک امر ناشدنی تلقی می شد. به این دلیل که این ویروس ژنوم های خود را به DNA انسان وارد می کرد تا درمان آن امکان پذیر نباشد. درمان ...
تا به امروز درمان ویروس HIV یک امر ناشدنی تلقی می شد. به این دلیل که این ویروس ژنوم های خود را به DNA انسان وارد می کرد تا درمان آن امکان پذیر نباشد. درمان های موجود تا حدی موثر هستند ولی به طور کامل باعث حذف اچ آی وی نمی شود و فقط از عود مجدد آن تا حدی جلوگیری می کند.
اما محققان دانشگاه تمپل راهی را یافته اند که ویروس اچ آی وی را به طور کامل از سلول های بدن حذف کنند. بدین صورت که: در ابتدا تیم درمانی بخشی از سیستم امنیتی بدن که مسئول مبارزه با عفونت ها است را تجزیه و تحلیل می کنند. این قسمت از یک رشته RNA متشکل از ۲۰ نوکلئوتید ساخته شده. سپس این رشته سلولی تقویت شده را مانند سلول های تی شکل به سلول های آلوده به اچ آی وی تزریق و سپس آنها شروع به پالایش همه ۹۷۰۹ نوکلئوتید موجود در ژنوم می کنند. از آنجا که رشته های RNA هیچگونه توالی DNA را در خود ندارد در نهایت سلول میزبان بدون هیچ دست خوردگی ای باقی می ماند؛ ولی این بار بدون وجود اچ آی وی.
گرچه محققان توانستند ویروس اچ آی وی را از سلول های انسانی حذف کنند اما هنوز موانع زیادی تا انجام آزمایشات انسانی باقی مانده. طبیعت این ویروس بدین شکل است که جهش های بسیاری دارد و متعاقبا یعنی روش های بسیاری برای حذف کامل این ویروس نیازمند کشف شدن است. چالش دیگری که محققان گریبانگیر آن هستند، این است که برای درمان ایدز باید تمامی سلول های آلوده به اچ آی وی تحت درمان قرار بگیرند.
با این حال محقق دانشگاه تمپل، کامل حقیقی گفت : "ما در حال کار به روی استراتژی های بسیاری برای انتقال این ساختار به مطالعات بالینی هستیم. ما قصد داریم ویروس اچ آی وی را به طور کامل حذف کنیم تا در نهایت به درمان ایدز برسیم."
به نظر می رسد علم پزشکی روز به روز بیشتر به درمان این بیماری مهلک نزدیک می شود. به امید اینکه هرچه سریع تر خبر خوش درمان قطعی ایدز را در دیجیاتو منتشر کنیم.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
خدا کنه هیچ کس به این بیماری مبتلا نشه
باسلام من مبتلا ب ویروس هستم . وامید دارم ب زندگی . از خدا میخوام تمام مبتلاهارو .ب ارامش و کنار اومدن با ویروسبرسونه
خدا کنه این بیماری ریشه کن بشه تمام زندگیم ایدز گرفته خدانصیب کسی نکنه هر لحظه میمیریم و زنده میشیم سخته ببینی زندست ولی از هم دوریت دعا کنید درمان قطعیش پیدا بشه.
عزیزان من دین و علم که جدا از هم نیستن.و یا در تضاد باهم نیستن.دین میگه برید دنبال علم و علم جویی
تورو خدا خوب میشیم؟
این خبر خوشحال کننده ای واسه کسایی که این بیماری ناامیدشون کرده.
و مطمئنم که روزی این ویروس در هیچ جای دنیا دیگه نباشه
حرف مفت میزنی یک داروی بدرد بخور توی خاور میانه تولید نشده اونا کشف کنن بعد شما میگی ابوعلی سینا اینو میدونسته یه خورده واقعیتهارو قبول کنید ما فقط مفت خوری رو بلدیم بس داروی ایدزم شویده داروی هپاتیت جعفریه داروی سرطانو تره است اگه اینارو ترکیب کنیم همه بیماریها درمان میشه زشته بابا لااقل بگیم دستشون درد نکنه واقعا دنیا مدیونشونه
سلام.همه اینا دروغ.من یه محقق ایرانی هستم که روی ویروس یا همان ایدز کار میکنم.برای کسی که سررشته داشته باشه خبر بالایی فقط خنده دار.اما من یه محقق ایرانی میشناسم که روشی برای درمانش پیدا کرده که بدون عوارض و دعوتنامه پشت دعوتنامه که بیا و بیا و ما میخریم وووو اما حاظر نشده بره و بفروشه
سلام منم راهشو پیدا کردم اما نمیفروشم!!
اینکه دلیل نمیشه فقط ادعاست.
جدا منم یه فرضیه دارم اگه خواستی ایمیل بزن
علم پزشکی مدرن هر چی می خواد زور بزنه...
بالاخره یه زمانی همه می فهمن که ابو علی سینای خودمون و همچنین کسانی که در زمینه ی طب سنتی فعالیت کردند واسه اکثر بیماری هایی که امروزه ناعلاج تلقی میشه راه حل پیدا کردند و به نظرم این تحقیقات بیهوده هست و باید برگردیم به طب سنتی نه طب مدرن که جز در مواردی خاص فقط حال بیمار را بدتر می کنه.
کاملاً با پاسخ شما موافقم . اینها فکر میکنند ایدز تنها از راه های جنسی و مواد مخدر منتقل میشه اما تکلیف اون پرستاری که در راه کمک رسانی مبتلا شده چی ؟ اینا بدون فکر کردن حرف میزنن
به امید از بین رفتن تمام بیماری ها....