قرنطینه یک شهر ۳۰ هزار نفره در چین به علت شیوع بیماری طاعون خیارکی
چند روز پیش یک مرد ۳۸ ساله به علت ابتلا به بیماری «طاعون خیارکی» در منطقه ای از شهر Yumen، واقع در شمال غربی چین، جان خود را از دست داد. پس از این اتفاق ...
چند روز پیش یک مرد ۳۸ ساله به علت ابتلا به بیماری «طاعون خیارکی» در منطقه ای از شهر Yumen، واقع در شمال غربی چین، جان خود را از دست داد. پس از این اتفاق و جهت جلوگیری از شیوع این بیماری مهلک، مقامات دولتی چین، تصمیم گرفتند تا راه های رفت و آمد به Yumen را مسدود نمایند.
Yumen جمعتی ۱۰۰.۰۰۰ نفره دارد و بخشی از آن که قرنطینه شده، بالغ بر ۳۰ هزار شهروند را در خود جای داده است. طاعون یا «مرگ سیاه» یک بیماری واگیردار است که از طریق نیش کک آلوده به این باکتری، به انسان منتقل می شود. جوندگان، به خصوص موش ها، این کک ها را به انسان منتقل می کنند. طبق گزاراشات، به نظر می رسد مرد چینی در اثر ارتباط با یک موش خرما به این بیماری دچار شده و جان خود را از دست داده است.
علاوه بر اینکه راه های دسترسی به Yumen محدود شده، ۱۵۱ نفر از کسانی که با بیمار ارتباط نزدیک داشته اند نیز در قرنطینه قرار گرفته اند. به گفته مقامات محلی، ذخیره های برنج، آرد و روغن شهر به مدت یک ماه نیاز ۳۰.۰۰۰ شهروند این منطقه را جوابگو خواهد بود. اما هنوز هیچ گزارشی در رابطه با اینکه این قرنطینه تا چه مدت به طول خواهد انجامید، منتشر نشده است.
به گزارش رویترز، طاعون خیارکی در چین بسیار نادر است و بیشتر اوقات این مهم در مناطق روستایی به وقوع می پیوندد. از سال ۲۰۰۹، ۱۲ نفر به این بیماری خطرناک مبتلا شده اند که ۴ نفر آن ها جان خود را از دست داده اند. آنتی بیوتیک های جدید، قادر هستند این بیماری را درمان کنند، اما برای این اتفاق نیاز است تا طاعون به سرعت تشخیص داده شود، چرا که باکتری آلوده می تواند ظرف ۲۴ ساعت مرگ بیمار را رقم زند.
طاعون یا «مرگ سیاه» در قرن چهاردم در اروپا شیوع پیدا کرد و بالغ بر ۲۵ میلیون نفر را به کام مرگ فرو برد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
جدا از بحث حقوق بشر و اينا
من ميگم اين چينيا منغرز شن بحتره
همه چي ميخورن مريضي جديد ميسازن كثافتا :|
بدم مياد ازشون آدم خورن :| :|
شما یک نژاد پرست واقعی هستید. سریع تر خود را درمان کنید.
سوادتون هم که معلومه خیلی کمه دیگه بدتر. حتما پیش یک روانشناس بروید.(منقرض نه منغرز، بهتر نه بحتر)
چه اسم جالبی خیارکی چه بیماری بدی
اصلا از طاعون خوشم نمیاد خیلی بده
اگه تو ایران بیاد فک کنم نسل ایرانی ها ریشه کن بشه
الان اگه تو ايران بود بالغ بر ده ميليون كشته ميداديم!!!!
ازین که پستم رو حذف کردین ممنون. ممنون که از واقعه نارنجی درس گرفتید ممنون که آزادی بیان رو معنی کردین برام
عموم قطر کار میکرد
یه چیزی تعریف کرد یه سری واقعا ناجور بود میگفت یه محله تو قطر بود پر موش و گربه بعد قطر استارت یه پروژه رو زد شاید باورتون نشه میگفن از چینیا دعوت به همکاری کرد اون منطقه که پر موش و گربه بود در عرض 1 ماه تمیز شد همشو خوردن
یاد بازی ک چند روز پیش معرفی کردید (Plugue Inc) افتادم... نکنه یکی داره باهامون بازی میکنه :)))))
طاعون ، وبا ، سل ... سه ضلع مثلث مرگ در قرون گذشته .
ایدز در مقابل دوران طلایی !!! این بیماری ها هیچ ابهتی نداره .
امیدوارم بتوانند با کمترین تلفات بطور کامل مهارش کنند .
امان از این چینی ها
هر بار یه بیماری میدن بیرون با اون وضع زندگیشون
چند سال قبل باعث انفلانزای خوکی بودن تو تاریخ هم معروفه که شروع طاعون از چین بوده
عزیز من همه میدونن آنفولانزای خوکی از آزمایشگاه های آمریکا سر در اورد بعد میگی چین؟!!!
لطفا به دورغگویی نپردازید
همچنین خبری کذب محض است و روی درگاه هیچکدام از خبرگزاری ها قرار نگرفته است
خبرگزاری هایی داخلی که معمولا خواب هستند، اما فک کنم خبرگزاری رویترز به قدر کافی معتبر باشه :
http://www.reuters.com/article/2014/07/22/us-china-disease-idUSKBN0FR1CY20140722
سلام مجدد
بله حق با شما بود
بابت گفتارم عذر خواهی می کنم
در ضمن همین که این نظر تایید و پاسخ داده شد باید بهتون افتخار کرد.
خداقوت./
از یه طرف دله آدم واسه مردمشون میسوزه
از طرف دیگه به فکر خطرات احتمالی باید بود :|
هرچه سریع تر راه های درمانش امیدوارم پیدا بشه