ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا نکسوس شش همان نهنگ قاتل موتورولا است؟

با معرفی پروژه ی اندروید سیلور (Android Silver) برخی به این باور اعتقاد پیدا کردند که پروژه ی نکسوس گوگل روزهای پایانی خودش را سپری می کند. هر چند که این موضوع اخیراً توسط یکی از کارمندان ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۵ مرداد ۱۳۹۳  |  ۱۲:۴۳

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

با معرفی پروژه ی اندروید سیلور (Android Silver) برخی به این باور اعتقاد پیدا کردند که پروژه ی نکسوس گوگل روزهای پایانی خودش را سپری می کند. هر چند که این موضوع اخیراً توسط یکی از کارمندان گوگل تکذیب گردید و بعد از این تکذیبیه شایعاتی در مورد تبلت جدید از سری نکسوس نیز به گوش رسید حالا شایعات جدیدی از موبایلی تازه با صفحه نمایش ۵.۹ اینچی و با اسم رمز شامو (Shamu) یا نهنگ قاتل به گوش می رسد که شاید در اصل نسل بعدی تلفن هوشمند نکسوس را شامل بشود.

با توجه به روند تکامل خط تولید نکسوس در هر نسل احتمالاً عده ای انتظار یک تلفن ۶ اینچی را می کشیدند  و موبایل مورد بحث ما که قرار است توسط موتورولا به تولید برسد اگر شایعات صحت داشته باشند صفحه نمایشی ۵.۹ اینچی مجهز خواهد بود.

شایعات مورد بحث، توسط اندروید پلیس و مدارکی که توسط یک منبع ناشناس مطرح کرده است پدید آمده ولی تمام چیزی که عملاً می توان به یقین در مورد آن صحبت کرد اسم رمزی است با نام شامو یا نهنگ قاتل که با الگوی انتخاب اسم رمز توسط گوگل بر مبنای نام آبزیان برای سری قبلی تلفن های هوشمند نکسوس نیز مطابقت دارد. همچنین در مورد نوع نمایشگر به کار برده شده نیز صحبت خاصی نشده است ولی در عوض صحبت از به کار گیری اسکنر اثر انگشت به میان امده، حدس ها بر این است که این تلفن فرضی در ماه نوامبر عرضه خواهد شد.

22

اگر شایعات حقیقت داشته باشند فصلی هیجان انگیز شامل معرفی ابزارهای نکسوس جدید را پیش رو خواهیم داشت. قبلاً شایعاتی در مورد تبلت ۹ اینچی با اسم رمز ولانتیس (Volantis) که قرار است توسط HTC با عنوان تبلت نکسوس بعدی تولید شود شنیده بودم و حالا شایعه منتشر شده در مورد محصول آتی موتورولا می تواند در واقع همان تلفن هوشمند نکسوس ۶ باشد.

یکی از خوانندگان مشتاق نیز توانسته ردپایی از گزارش مشکلات مرتبط به این تلفن را در بخش گزارش مشکلات محصولات در دست توسعه ی گوگل پیدا کند که ظاهراً مرتبط بوده است به عملکرد این تلفن هوشمند در حین به کار گیری پروتکل SSL.

به خاطر داشته باشید دانسته های ما هنوز در این زمینه بسیار محدود است و احتمالاً در پاییز امسال جزئیات این شایعه ابعاد جدی تری به خود خواهند گرفت ولی با امتناع ورزیدن ال جی از پاسخ به اینکه مشغول کار بر روی تلفن هوشمند نکسوس بعدی است ابداً بعید نیست که نسل بعدی تلفن هوشمند یاد شده از دل خط تولید موتورولا بیرون بیاید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • pars

    خیلی خوبه که موتورولا باشه ولی به شخصه دوست دارم نکسوس از Sony و HUAWEI هم ببینم . ای کاش موتورولا هم تو ایران مثل هواوی و سونی و سامسونگ و ... واردات و نمایندگی داشت و زیاد بود . moto G و moto X از بهترین های دنیا هستند ولی من همیشه حسرت داشتن moto G دو سیم رو خوردم چون قیمتش تو ایران غیر واقعیه و البته پیدا کردن لوازمش هم شرطه سمتش نرفتم

    • Moho Sheba

      چجوری غیر واقعیه؟
      قیمتش 200 دلار هم که باشه با دلار 3300 میشه 660 هزار تومن
      الان آل دیجیتال داره میده 675 هزار تومن
      اروپایی ها چی بگن که باید 200یورو بخرن 800 هزار تومن!

      • pars

        آل دیجیتال که همیشه ناموجوده این moto G ... البته تو این قیمت ایرانش گوشی های بسیار قوی تری میشه خرید . این moto G باید هم قیمت Lumia 520 باشه

        • Moho Sheba

          Lumia 520 حدودا 110 دلاره در حالی که موتو جی 180 دلاره، اینا اصلا رنج قیمتشون با هم نمی خوره!

  • محمد کاظمی

    هنگرویدی دیگر از سیستم عامل گوگل :)

  • AmerKhan

    واو واو چی بشه یه فبلت از گوگل با ساخت موتورولا قطعا یه فبلت عالی هستش که من باید بگیرمش ،،،،،، بعععععله اتاق فرمان الان پیام دادن تو پولت کجا بود

  • *Mr.geek*

    نه

  • علی

    اقا الا من نکس.س 5 بخرم یا نه؟تکلیف من چیه

  • plaza_man

    پس این بررسی جی3 چی شد؟؟؟؟
    سر انتخاب بین این دوتا موندم کدومو بگیرم
    جی 3 +++++++++++++
    ام 8 --------------------------

    • AGHASINAAAAAA

      صبر كن تا يه ماه ديگه نسخه 32 جي 3 بياد تو بازار بعد اقدام كن.

  • اصن یه وضی...!!!

    من یه چیزی حالیم نمیشه! قبلا که موتورالا برا گوگل بود باهاش هیچ کار نکرد الان که فروخته می خواد باش نکسوس بیرون بده!

    • بهاره

      آن زمان خطوط تولید موتورلا در آمریکا بود و هزینه تولید و نیروی کار آنقدر بالا که گوگل اگر میخواست سیاست قیمت گذاری نکسوز ها را حفط بکنه باید با زیان هنگفت محصول را میفروخت.
      لنوو در خطوط تولید مستقر در چین ، گوشی را میسازه و میتونه با قیمت گذاری خیلی منصفانه روانه بازار کنه .

  • bubo

    5.9 نــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه
    این همه صبر کنم آخر فبلت بگیرم دستم. نوموخوام.

    بابا بسته دیگه، هی بزرگ میکنن، انگار دست ما هم گنده میشه انگار که هی اینا سایز بزرگ میکنن.

    ان شا الله یه شایعه محض باشه

  • Milado0o

    من 2 روزه نكسوس 5 خريدم بعد 1 سال صبر كردن كه قيمتش مناسب بشه ! معتقدم از نظر قيمت يه پرچمدار با نكسوس هيچ فرقي نداره :|

  • چسب زخم

    هر چی می خواد باشه باشه برای ما چه سود اول 200 دلار تو ایران میشه 1500 بعدش هم ما که جیبمون خالیه به دیدن مراسم معرفی هم اکتفا می کنیم..... درد شخصی اجتماعی شد.

    • amirftma

      هییییی حرف دل همه ما ها رو گفتی فقط مراسم هارو ببنیم دو تا عکس هم از گجت های مورد علاقه.
      با این وضع ارز ایران

      • چسب زخم

        امیر جان آخرش گفتم "درد شخصی اجتماعی شد"

مطالب پیشنهادی