ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بایدو نیز مشغول کار بر روی اتومبیل های بدون راننده است

بایدو، موتور جستجوی پرطرفدار چینی ها فاش کرده که مشعول کار بر روی اتومبیل های خودکار است. اما بر خلاف چیزی که گوگل در حال کار بر روی آن است، بایدو می خواهد در صورت ...

امیر صادقپور
امیر صادقپور منتشر شده در ۶ مرداد ۱۳۹۳  |  ۱۶:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

بایدو، موتور جستجوی پرطرفدار چینی ها فاش کرده که مشعول کار بر روی اتومبیل های خودکار است. اما بر خلاف چیزی که گوگل در حال کار بر روی آن است، بایدو می خواهد در صورت لزوم رانندگان انسانی امکان کنترل ماشین ها را به دست گیرند.

در این رابطه کای یو، از مدیران بایدو در گفتگویی با TNW گفته که او رویایی را در آینده می بیند که راننده ها روی صندلی عقب بنشینند یا تصمیم بگیرند که خودشان کنترل ماشین را به دست گیرند. او ادامه می دهد که می خواهد ماشین را به دستیاری هوشمند تبدیل کند که بسته به شرایط مسیر تصمیمات بهتر بگیرد.

ماشین هایی مثل اسب
یو می گوید سیستم ماشین هوشمندی که بایدو در نظر دارد، عمدا با ماشین های بدون راننده گوگل متفاوت است. بر خلاف اتومبیل های بدون راننده گوگل، ماشین های بایدو کنترل چرخ ها، شتاب، سیستم ترمز ماشین و موارد مشابه را کنترل می کنند اما فلسفه بایدو به طور بنیادی در خصوص این موارد متفاوت از گوگل است.

«من فکر می کنم در آینده، راننده ها نباید به طور کامل با تکنولوژی جایگزین شوند. ماشین ها باید بتوانند مانند یک اسب که در مسیرها، شرایط و در مواجهه با موانع، متفاوت از وضع فعلی عمل کنند و البته هر زمان که راننده خواست، بتواند کنترل اوضاع را به دست گیرد. دقیقا شبیه وقتی که یک اسب سوار می تواند در مواقع لزوم، کنترل اسب را به دست گیرد و آن را کنترل کند، در ماشین های ما هم کنترل ماشین تنها با یک کلید به راننده منتقل می شود.»

بایدو قصد دارد اولین نمونه از ماشین هایش را در سال ۲۰۱۵ رونمایی کند. به نظر شما کدام فلسفه نهایتا برنده میدان خواهد بود؟ شکل فعلی ماشین ها، ماشین های گوگل یا اتومبیل های بایدو؟

TNW
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • armin sat

    کل لذت ماشین به روندنشه دیگه.چه فایده داره ادم یه ماشینه خفن داشته باشه ولی خودش نرونه.خوب آژانس سوار میشم دیگه

  • AmerKhan

    سپاس اینم برای شما آقای صادقپور

  • رضا

    ايده شباهت با اسب، به نظر منطقي تر مياد. گرچه خودرو گوگل مثل قاطر مسير رو خودش بلده و طي ميكنه!

  • سوتابایت

    این چینی ها اسکی روی رو به بالا ترین درجه ممکن رساندن !!
    حداقل اگر موتور جست و جو نبود می شد باهاش کنار اومد !!!

  • AmerKhan

    میترسم اینده ماشین بدون سرنشین خیلی خوبه اما واقعا باید ترسید چ خلاف هایی که میشه کرذ با این ماشین ها
    هرچی رقابت تو این عرصه زیاد بشه مطمئنا پیشرفت خیلی بیشتر میشه اما واقعا ترس داره اینده با این همه گجت و ماشین بدون سرنشین و پرنده و خیلی چیزای دیگه

مطالب پیشنهادی