ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل ۲۰۰ نفر از کارمندان بیتس را اخراج می کند

شاید خریده شدن بیتس توسط اپل، دکتر Dre را به یک میلیاردر تبدیل کند، اما آنطور که از شواهد امر بر می آید، قرار است زندگی کارمندان بسیاری را به تباهی بکشاند. به گزارش وبسایت ...

مانی قاسمی
مانی قاسمی منتشر شده در ۹ مرداد ۱۳۹۳  |  ۲۱:۱۱

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

شاید خریده شدن بیتس توسط اپل، دکتر Dre را به یک میلیاردر تبدیل کند، اما آنطور که از شواهد امر بر می آید، قرار است زندگی کارمندان بسیاری را به تباهی بکشاند.

به گزارش وبسایت Re/Code اپل به ۲۰۰ کارمند بیتس اطلاع داده که شغل آن ها در وضعیت موقتی قرار دارد و ممکن به محض اتمام فرآیند خرید بیتس توسط اپل، در عرض چند ماه، دیگر نیازی به آن ها وجود نداشته باشد.

بیتس در حال حاضر ۷۰۰ کارمند دارد و به نظر می رسد که اپل در سازمان خود برای همه آن ها جایی را در نظر ندارد. سخنگوی اپل در این رابطه می گوید: «ما بسیار هیجان زده هستیم که از تیم بیتس در داخل اپل استفاده کنیم و تمام تلاش خود را به کار می بندیم تا شغلی دائمی را برای تک تک آن ها فراهم آوریم. اما به علت بعضی از همپوشانی هایی که بین مشاغل وجود دارد، ممکن است نتوانیم بعضی از افراد را داخل تیم حفظ کنیم.»

اپل با ایجاد شغل هایی موقت در تلاش است تا کارمندان را بلافاصله بی کار نکند و به آن ها فرصتی دهد تا بتوانند برای آینده خود برنامه ریزی نمایند. به گفته سخنگوی اپل، این شرکت امیدوار است که تعداد افراد اخراجی در نهایت بسیار کمتر از ۲۰۰ نفر باشد.

خرید و فروش های دنیای تکنولوژی اگرچه ممکن است در نهایت منجر به تولید محصولاتی هیجان انگیز شود، اما در این راه قربانی هایی را نیز باقی می گذارد. در حالی که اپل تلاش می کند تا حد ممکن کارمندان بیتس را در مجموعه خود نگه دارد، مایکروسافت در وضعیتی مشابه، تصمیم گرفت تا هزاران نفر از کارمندان نوکیا را به خانه های خود بفرستد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Ali:D

    ۴۰۰ تا کجا ؟ ۱۸۰۰۰ تا کجا ؟
    جادی توی رادیو گیک ۴۲ به این موضوع پرداخت که خیلی هم قشنگ بود
    حتما گوش کنید

  • amirftma

    اگه جنبه ندارید نخرید 200 نفر از بیتس بی کار شدن
    اون همه آدم هم از مایکروسافت
    بحران بی کاری پیش نیاد!!!!! دنیا هم به وضع ما دچار شه

  • ali mansouri (عاشق تکنولوژی)

    مگه مجبوری نخر خوب

  • ali.n

    دلواپسم ،،، رسوایی دیگری از صاحبان سرمایه شرکت به اصطلاح آمریکایی که باعث اضافه شدن به امار فقر و فلاکت در آمریکا میشه..
    ..به این لحن باید منفی بدید ولی در کل به نظرم داشتن سابقه کار در بیتس براشون ارزشمند خواهد بود و هیچ اینده بدی در اختیارشون نخواهد بود.

    • sam09ft

      چرا دلواپس اونایی دلواپس جوونای بیکار خودمون باش

      • ali.n

        سوال خوبی پرسیدید... ما دلواپسا همینجوریم دیگه،، تازه فردا شاید روبرو سفارت سوییس برای حمایت از این 200 نفر تجمع کنیم.

  • محمد کاظمی

    میدونم یه انقلاب به وجود میاد

  • scarface

    بدترین قسمتی که بعد از خرید یه شرکت توسط یه شرکت بزرگتر میشه همین بحث اخراج کارکنان شرکت خریده شده حتی اگه توانایی های بیشتری نسبت به کارکنان شرکت مادر داشته باشن. که بعضی موقع ها راه حلی برای نگه داشتنشون پیدا نمیشه بعضی موقع ها هم نمیخوان پیدا بشه.

  • AmerKhan

    حالم از این اخراجای جاه طلبی به هم میخوره ، اما وقتی یه شرکتی خودشو میفروشه باید فاتحه خیلی چیزارو رو دلش بخونه

  • سوتابایت

    منتظر بمونیم ببینیم با بیتس چی کار می کنه !!!

  • ITMaster

    در يك چنين نقل و انتقالاتى حذف بعضى موقعيت هاى شغلى و به تبع اون اخراج بعضى نيروها اجتناب ناپذيره. اما جاى شكرش باقيه كه اپل تمام تلاشش رو ميكنه تا اين حذفها به حداقل ممكن برسه.

مطالب پیشنهادی