بیت تورنت سرویس پیام رسان Bleep را معرفی کرد؛ امن ترین مکان برای یک مکالمه خصوصی
چندی پیش ابعاد فعالیت سازمان NSA در آمریکا رسانه ای شد و مشخص گشت که حتی شهروندان عادی این کشور هم از حریم خصوصی چندانی در فضای مجازی برخوردار نیستند. از آن زمان حساسیت کاربران بر ...
چندی پیش ابعاد فعالیت سازمان NSA در آمریکا رسانه ای شد و مشخص گشت که حتی شهروندان عادی این کشور هم از حریم خصوصی چندانی در فضای مجازی برخوردار نیستند. از آن زمان حساسیت کاربران بر روی بحث امنیت دو چندان شد و همین موضوع شرکت های مختلف را بر آن داشت تا از امنیت به عنوان یک ابزار رقابتی جدید بهره گیرند.
مجموعه BitTorrent به تازگی نرم افزاری جدید به نام Bleep را معرفی کرده که از لحاظ امنیتی در سطح بسیار بالایی قرار دارد. Bleep در واقع به جای اینکه متن پیام ها را در ابتدا به سرور مرکزی شرکت ارسال کند و سپس آن را به دست طرف مقابل برساند، تلاش نموده از تکنولوژی Peer-to-Peer استفاده کند.
این تکنولوژی که در سیستم تورنت نیز مورد استفاده قرار می گیرد، پیام های رمزنگارای شده و متادیتا ها را به صورت غیر متمرکز، مستقیما میان کاربران به اشتراک می گذارد. از این طریق بیت تورنت (یا هر سازمان دیگری) نمی تواند متوجه شود که شما با چه کسی در حال مکالمه هستید و یا چه حرف هایی را رد و بدل می کنید.
مجموعه بیت تورنت معتقد است که نرم افزار جدید آن ها می تواند به گسترش اینترنت آزاد کمک کند و ترس از شنیده شدن حرف ها را از کاربران دور نماید. Bleep در حال حاضر تنها به صورت دعوتنامه ای برای ویندوز های ۷ و ۸ ارائه شده است. در صورتی که شما هم تمایل دارید یکی از اولین کاربران این سیستم پیام رسانی امن باشید، می توانید با مراجعه به این لینک، عملیات ثبت نام را انجام دهید.
جالب است بدانید که مدیر ارشد توسعه محصول Bleep یک مهندس ایرانی به نام فرید فدایی بوده است.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

بسیار جالب بود
ببین ملت از دست NSA چه کارا که نکردن والا
تا اونجایی که میدونم تورنت فوق العاده ایمنه و هیچجوری نمیشه فیلترش کرد و با این نرم افزار گمونم یک بستر فوقالعاده امن برای ارطباط با دیگران مهیا میشه.
اول که خبر رو باز کردم و عکس رو دیدم فکر کردم فرید فدایی رفیق آقا مانی هست داره با ایشون چت میکنه
بنظر خوبه
اگه همه گیر بشه و برنامه ای هم برای تمام سیستم عامل ها داشته باشه
دست آقا مانی درد نکنه بابت این مقاله خوب و عالی
خب این یه بستر مناسب برای استفاده های نادرست (مثل ارتباطات گروههای تروریستی و خلافکارها) نمیشه آیا؟ :\
خیلی ممنون از Elsiete و AmerKhan
بله حرف شما متین. البته هدف من هم فقط توجه به این بعد موضوع بود.
این فضا برای هر دو سبک استفاده سالم و ناسالم فضای امن تری رو ایجاد میکنه، و این در مورد استفاده ناسالم واقعا نگران کننده است.
دست دوستانی که منفی دادن هم درد نکنه! :)
آقا محسن سلام
یه چیزی که هست خوبه آدم هم نیمه پر رو ببینه هم خالی رو یه طرفه رفتن خوب نیست مثلا طرف هواپیما میسازه یکی که شک داره چتر نجات نظرهای مثبت و منفی همیشه هست دوست عزیز
بستگی به ذات آدمی داره که از چی ، چطور استفاده کنه
نظر شما هم کاملا صحیح هستش
از هر چیزی میشه استفاده نادرست یا تروریستی کرد. مثلا خود اینترنت ولی (به سبک ارسطو) آیا این درست است که ما از اینترنت استفاده نکنیم؟!
اینم فقط واسه یکی دو ماه جواب میده نه بیشتر این خط----اینم نشون///
لامصب این ایرانی ها همه جا هستند!
اما بازم کاملا امن نیست، شاید یک هکر معمولی نتونه دسترسی پیدا کنه اما اگه NSA بخواد فکر نکنم براش سخت باشه