ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیت تورنت سرویس پیام رسان Bleep را معرفی کرد؛ امن ترین مکان برای یک مکالمه خصوصی

چندی پیش ابعاد فعالیت سازمان NSA در آمریکا رسانه ای شد و مشخص گشت که حتی شهروندان عادی این کشور هم از حریم خصوصی چندانی در فضای مجازی برخوردار نیستند. از آن زمان حساسیت کاربران بر ...

مانی قاسمی
مانی قاسمی منتشر شده در ۹ مرداد ۱۳۹۳  |  ۱۱:۲۸

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

چندی پیش ابعاد فعالیت سازمان NSA در آمریکا رسانه ای شد و مشخص گشت که حتی شهروندان عادی این کشور هم از حریم خصوصی چندانی در فضای مجازی برخوردار نیستند. از آن زمان حساسیت کاربران بر روی بحث امنیت دو چندان شد و همین موضوع شرکت های مختلف را بر آن داشت تا از امنیت به عنوان یک ابزار رقابتی جدید بهره گیرند.

مجموعه BitTorrent به تازگی نرم افزاری جدید به نام Bleep را معرفی کرده که از لحاظ امنیتی در سطح بسیار بالایی قرار دارد. Bleep در واقع به جای اینکه متن پیام ها را در ابتدا به سرور مرکزی شرکت ارسال کند و سپس آن را به دست طرف مقابل برساند، تلاش نموده از تکنولوژی Peer-to-Peer استفاده کند.

bleep-chat-infographic-w600

این تکنولوژی که در سیستم تورنت نیز مورد استفاده قرار می گیرد، پیام های رمزنگارای شده و متادیتا ها را به صورت غیر متمرکز، مستقیما میان کاربران به اشتراک می گذارد. از این طریق بیت تورنت (یا هر سازمان دیگری) نمی تواند متوجه شود که شما با چه کسی در حال مکالمه هستید و یا چه حرف هایی را رد و بدل می کنید.

مجموعه بیت تورنت معتقد است که نرم افزار جدید آن ها می تواند به گسترش اینترنت آزاد کمک کند و ترس از شنیده شدن حرف ها را از کاربران دور نماید. Bleep در حال حاضر تنها به صورت دعوتنامه ای برای ویندوز های ۷ و ۸ ارائه شده است. در صورتی که شما هم تمایل دارید یکی از اولین کاربران این سیستم پیام رسانی امن باشید، می توانید با مراجعه به این لینک، عملیات ثبت نام را انجام دهید.

جالب است بدانید که مدیر ارشد توسعه محصول Bleep یک مهندس ایرانی به نام فرید فدایی بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • رکسانا

    بسیار جالب بود

  • ازتسمشس

    ببین ملت از دست NSA چه کارا که نکردن والا

  • hossein

    تا اونجایی که میدونم تورنت فوق العاده ایمنه و هیچجوری نمیشه فیلترش کرد و با این نرم افزار گمونم یک بستر فوقالعاده امن برای ارطباط با دیگران مهیا میشه.

  • Ali

    اول که خبر رو باز کردم و عکس رو دیدم فکر کردم فرید فدایی رفیق آقا مانی هست داره با ایشون چت میکنه

  • ali9zafar

    بنظر خوبه
    اگه همه گیر بشه و برنامه ای هم برای تمام سیستم عامل ها داشته باشه

  • AmerKhan

    دست آقا مانی درد نکنه بابت این مقاله خوب و عالی

  • Mohsen Elhamian

    خب این یه بستر مناسب برای استفاده های نادرست (مثل ارتباطات گروههای تروریستی و خلافکارها) نمیشه آیا؟ :\

    • Mohsen Elhamian

      خیلی ممنون از Elsiete و AmerKhan
      بله حرف شما متین. البته هدف من هم فقط توجه به این بعد موضوع بود.
      این فضا برای هر دو سبک استفاده سالم و ناسالم فضای امن تری رو ایجاد میکنه، و این در مورد استفاده ناسالم واقعا نگران کننده است.

      دست دوستانی که منفی دادن هم درد نکنه! :)

    • AmerKhan

      آقا محسن سلام
      یه چیزی که هست خوبه آدم هم نیمه پر رو ببینه هم خالی رو یه طرفه رفتن خوب نیست مثلا طرف هواپیما میسازه یکی که شک داره چتر نجات نظرهای مثبت و منفی همیشه هست دوست عزیز
      بستگی به ذات آدمی داره که از چی ، چطور استفاده کنه
      نظر شما هم کاملا صحیح هستش

    • Elsiete

      از هر چیزی میشه استفاده نادرست یا تروریستی کرد. مثلا خود اینترنت ولی (به سبک ارسطو) آیا این درست است که ما از اینترنت استفاده نکنیم؟!

  • پیمان

    اینم فقط واسه یکی دو ماه جواب میده نه بیشتر این خط----اینم نشون///

  • borna_talebi

    لامصب این ایرانی ها همه جا هستند!
    اما بازم کاملا امن نیست، شاید یک هکر معمولی نتونه دسترسی پیدا کنه اما اگه NSA بخواد فکر نکنم براش سخت باشه

مطالب پیشنهادی