ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ گزارش مالی سه ماهه دوم خود را اعلام کرد؛ بیش از ۱ میلیارد دلار کاهش سود نسبت به سال گذشته

سامسونگ به تازگی گزارش مالی خود از فصل دوم ۲۰۱۴ را منتشر کرده است. بر اساس این گزارش غول، غول کره ای برای اولین بار در سه سال گذشته، با کاهش سود خالص خود مواجه ...

مانی قاسمی
مانی قاسمی منتشر شده در ۹ مرداد ۱۳۹۳  |  ۱۰:۲۸

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

سامسونگ به تازگی گزارش مالی خود از فصل دوم ۲۰۱۴ را منتشر کرده است. بر اساس این گزارش غول، غول کره ای برای اولین بار در سه سال گذشته، با کاهش سود خالص خود مواجه گشته است.

بر اساس اعلام سامسونگ، این شرکت در سه ماهه دوم ۲۰۱۴ توانسته به درآمد ۵۱.۰۲ میلیارد دلار دست پیدا کند. این میزان درآمد، سود خالص ۶.۱ میلیارد دلار را برای سامسونگ به همراه داشته است. کره ای ها در بازه زمانی مشابه در سال گذشته، موفق شده بودند به ۷.۵۸ میلیارد دلار سود خالص  دست پیدا کنند.

مانند همیشه، بخش موبایل سامسونگ درآمدزا ترین دپارتمان شرکت بوده است. کره ای ها از طریق فروش موبایل توانسته اند ۲۷.۷۲ میلیارد دلار درآمد کسب کنند و از این میزان سود عملیاتی ۴.۳۱ میلیارد دلار را روانه شرکت کنند.

مدیران سامسونگ اعلام کرده اند که نیمه بعدی سال ۲۰۱۴ نیز آسان نخواهد بود و از لحاظ مالی دشواری هایی را با خود به همراه خواهد داشت. با وجود اینکه فصل خرید نزدیک است و بازه زمانی تعویض محصولات توسط کاربران، آرام آرام از راه می رسد، اما سامسونگ معتقد است که افزایش رقبا در بازار تبلت ها و موبایل، باعث شده تا فروش با سختی هایی همراه باشد.

در حالی که سامسونگ هنوز هم عنوان بزرگترین تولید کننده جهان را در کنار نام خود یدک می کشد، اما دیگر سازندگان، مانند هوآوی، موفق شده اند سهم بازار سامسونگ را کاهش داده و فروش این شرکت را تحت تاثیر قرار دهند.

سامسونگ مدعی است که ارائه محصولات جدید در طول ادامه سال می تواند به فروش تبلت ها و تلفن های هوشمند کمک کند؛ اما نباید فراموش کرد که در طول همین سه ماهه دوم نیز، محصولاتی همچون گلکسی اس ۵ و تبلت نوت ۸ معرفی شدند، که در نهایت نتوانسته اند از کاهش سود سامسونگ جلوگیری به عمل آورند.

به نظر شما سامسونگ تا چند سال دیگر می تواند عنوان بزرگترین تولید کننده موبایل را حفظ کند؟ آیا کره ای ها نیز روزی مانند نوکیا به زیر کشیده خواهند شد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • mahyar_torabi

    بیشتر این تعدیل منفی که در این گزارش اومده مربوط به شرکت هواوی میباشد که بعد از اپل و سامی سومین تولید کننده گوشی در جهان شده .متاسفانه سامسونگ طراحی قدیمی وخسته کنندی دارد و به قول بعضی از دوستان محصولات ارزان و گران شرکت تفاوت زیادی از لحاظ طراحی ندارند وقتشه که دیگه بیاد یه نوآوری داشته باشه بدنه گوشی ها رو از فلز یا فیبر کربن بسازه تا دوباره بیاد صدر جدول

  • saeed_ebrahimi

    با این همه Copy/paste که سامی کرده، کلاهشم باید بندازه بالا.

    ضررکمبود خلاقیت و نوآوریشو داره میده. جای بزرگان نشستن همینه دیگه. یه جورایی اوخه. آره عمو.

  • ازتسمشس

    سامسونگ با طراحی تکراری و گوش نکردن به حرف مشتری به این روز افتاده دیگه اپل هم مجبور شده به حرف کاربرا گوش بده
    و دوم تبلیغات
    گلکسی اس پنج!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • ارتین

    وقتی سامیونگ میاد رو گوشی ای ۵. که قیمت توم شدش ۲۸۰. یورو ۳۰۰ یورو سود از مشتری میگیره حقش که نابود بشه . اگر شیاومی وان پلاس وان که کیفیتشون از سامی بهتره تولید جهانی بشن قطعا سامی میاد پایین و کسی میخره وان پلاس وان هم طرح قشنگ هم کارایی و کیفیت با ۳۰۰ یورو

  • masoud

    یه زمانی که اوج گوشیا نوکیا n8 و n9 (خلاصه گوشیای سیمبین) تو بورس بودن ایفون یه گوشی با زبان طراحی نو و متفاوت زد ولی مردم توان خرید نداشتن و رو اوردند به گلکسی اس سامسونگ که طرحی بسیار شبیه ایفون ولی در عین حال ارزون تر بود(اون زمان هم مردم خیلی از اندروید و ios سر در نمی اوردند)
    خلاصه سامسونگ با کپی از ایفون انقلاب بزرگی کرد و اسمش به مرور زمان بر سر زبون ها افتاد و تا مدل سه کهکشانی (galaxy s lll) هیچ رقیبی نداشت به جز one x که خیلیا اصلا htc رو نمیشناختن ، خلاصه اون زمان ذهن مردم با سامسونگ پرورش یافت ...
    ولی الان شرایط کاملا فرق میکنه و رقیبای سرسختی از htc,lg,nexus,sony و غیره واقعا دارن گوشیای معرکه ای تولید میکنن که سامسونگ اگه به فکر نو آوری و طراحی بهتر و جنس بدنه بی کیفیتش نباشه ، 100% سود این شرکت رو به سراشیبی میره...
    (متاسفانه سامسونگ انگار هنوز تو 3،4 سال پیش داره زندگی میکنه و فکر میکنه هنوز برترین کمپانی تولید گوشی های اندرویده)

  • پیمان

    سه جهار سال پیش فقط سامسونگ بود و اپل و یکی دوشرکت دیگه اما الان همه شرکتا حرفی واسه گفتن دارن .سامسونگ واسه برگشتن به اون روزا باید خلاقیت هم وارد محصولاتش کنه مثل سنسور اثر انگشت اپل و انقلاب دوباره دوربین های نوکیا کیفیت صفحه نمایش ال جی و یا کیفیت بدنه اچ تی سی نه صرفا عددای بزرگتر و دهن پر کن تر

  • Aaaa

    اوه اوه بعضیا چقدر خوشحال شدن که سامی یه میلیارد ضرر کرده! انگار که این پول به اونا رسیده
    در ضمن علت این کاهش سود حضور قدرتمند شرکتای چینی هست که حاضرن گوشی مفت بسازن نه سایر شرکتها(مث سونی و الجی و...) و مطمین باشین اگه سامی از اونا شکست بخوره(که احتمالش کمه) باقی شرکتها هم به دنبالش همین بلا سرشون میاد
    البته مطمینم سامی دست روی دست نمیذاره تا همینجوری هی سهگش کم شه

  • کوروش

    هرچی بیشتر به سامسونگ فشار بیاد به سود ما هستش / چون سامسونگ بیشترین تولید گوشی رو داره !!!
    وقتی سامسونگ احساس خطر کنه قیمت رو میکشه پایین نو اوری رو بیشتر میکنه کیفیت رو هم میبره بالا = یعنی فروش بیشتر+سود کمتر = در نهایت سود بیشتر !!!
    این باعث میشه رو شرکت های دیگه مثل اچ تی سی و سونی و ال جی هم فشار بیاره !!!
    و همه و همه به نفع ماست !!!

  • وحید

    توی این برهه زمانی تمام شرکت ها به بلوغ طراحی رسیدن اچ تی سی ، الجی ، سونی اینا همه یه طراحی خاص رو پیش گرفتن که البته هر کدوم زیبایی های خودش رو داره ولی سامی با این طراحی تکراری و خسته کنندش نه تنها نمیتونه سهمش رو از بازار بیشتر کنه بلکه کاربرانش رو هم از دست میده حالا چه با توسعه تایزن چه بی توسعه تایزن که البته توسعه تایزن نیاز به تست داره که صد البته مقدار زیادی از کاربرانشو در همین راستا از دست میده .... مگر این که سیاست هاشو به طور کل عوض کنه

  • AmerKhan

    سامسونگ فقط داره چوب ندانم کاریاش و خر فرض کردن افرادی ک از گوشیاش استفاده میکنن رو میخوره
    اون از جنس بدنش از اس ۳ انتفادات شروع شده دوتا نسل دیگه داده بیرون اما بازم همونه
    سیاستاش هم خیلی کثیفه اس ۳ رو ول کرد و به ۴.۴ آپدیت نکرد فقط چون میخواست همه بیان اس۴ و اس۵ بگیرن بعدم بیانیه داد که نمیدونم ۴.۴ رو اس۳ نمیشه اما چند روز قبل یه گوشی پایین رده رو با اندروید ۴.۴ داد بیرون این شرکت فقط داره با نقض پتنت ، کپی ، گول زدن مردم ، تبلیغ ، دروغ به حیات خودش ادامه میده از این به بعد سامسونگ هیچ روند رو به رشدی رو نخواهد داشت چون بقیه شرکتا دارن عالی،کار میکنن و سامسونگ هم هی داره درجا میزنه

    • thepjt

      من به شخصه به عنوان کسی که اس 3 دارم ... و آخرین آپدیت رسمی اندروید 4.3 روش دارم ....
      واسه آخرین بار تو عمرم بود که سامسونگ خریدم ...
      به قدر کندی و لگ و تاخیر دارم ... که وقتی یکی زنگ میزنه بهم .. تا تماس برقرار بشه طرف قطع کرده ...
      وقت آزادم ندارم که بشینم روت کنم و رام بریزم ...
      همانقدری که با اس 3 خودشو بالا کشید الانم خودشو پایین میکشه ... چون من مشتری اعتمادم رو بهش از دست دادم ... میرم گوشی برند دیگه میخرم اگرم از سرعتش در آینده و آپدیت و اینهاش مطمئن نباشم ... لاقل از آشـغال بودن سامسونگ تو این یک مورد مطمئنم ... گوشی 4 هسته ای دارم از گوشی سونی اکسپریا سولا برادرم کند تره ...
      اونوقت همه از قابلیت های (!!!) نرم افزاری این شرکت میگند ... همین اس 5 ابدا بعید نیست چند وقت دیگه به همین سرنوشت دچار شه ...

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی