آیا نوکیا از سیستم عامل اندروید برای بازگشت به بازار تولید تلفن های هوشمند بهره خواهد گرفت؟
از زمانی که مایکروسافت بخش تولید ابزارهای سخت افزاری و سرویس های نوکیا را خریداری کرده، همگان منتظر بودند تا آینده ی استراتژی های سخت افزاری نوکیا را مشاهده نمایند. ویرایش ها و ظاهری که نوکیا ...
از زمانی که مایکروسافت بخش تولید ابزارهای سخت افزاری و سرویس های نوکیا را خریداری کرده، همگان منتظر بودند تا آینده ی استراتژی های سخت افزاری نوکیا را مشاهده نمایند. ویرایش ها و ظاهری که نوکیا بر روی خط تولید نوکیا اکس پیاده سازی نمود برای بسیاری این تصور را فراهم آورد که کمپانی فنلاندی مذکور به روزهای آخر حیاتش با عنوان یک تولید کننده ی مستقل تلفن های موبایل رسیده است. اما اکنون با باز شدن فرصت های شغلی جدید بر روی شبکه ی لینکدین توسط نوکیا به نظر می آید تصورات مذکور غلط باشد.
بر مبنای گزارش منبع روسی mobiltelefon.ru نوکیا در طول چند هفته ی گذشته آگهی های استخدامی بسیاری را بر روی شبکه ی شغلی لینکدین منتشر کرده است و برای مثال در پنجشنبه گذشته چند آگهی جدید که خبر از باز شدن فرصت های شغلی در این کمپانی در زمینه ی طراحی، مهندسی، تحقیقات و... می داد منتشر گردید.
با توجه به آنچه گفته شد منابع مختلفی این استخدام های جدید توسط نوکیا را مرتبط به تلاش این کمپانی برای بازگشت به بازار تولید تلفن های موبایل می دانند و گمانه زنی ها برا این است که احتمالاً نوکیا تلاش خواهد کرد تا اینبار شانس خودش را به صورت جدی در زمینه ی تولید تلفن های هوشمند اندرویدی امتحان نماید.
هر چند خروجی محصولات خط تولید نوکیا X بر مبنای اندروید بودند، ولی محصولات آتی این کمپانی قرار است بر مبنای ویندوز فون باشند و عمدتاً تحت برند لومیا عرضه خواهند گردید. با این وجود اکنون تیمی که لانچر Z را برای تلفن های اندرویدی منتشر کرده است در حال استخدام نفرات جدید و توسعه ی خود بوده، و حدس زده می شود هدف از استخدام یک متخصص در زمینه ی دوربین های تلفن های موبایل نوشتن درایورهای مناسب اندرویدی برای دوربین های پیش تر تولید شده ی این کمپانی باشد.
نوکیا برای خروج از بحران چند ساله اش در چند ماه گذشته دست به اخراج بیش از دوازده هزار کارمند زده است، و بر مبنای قراردادش با مایکروسافت بسیاری از ابداعات و پتنت های خود را به این کمپانی تقدیم کرده. ولی بازگشت این کمپانی با خط تولیدی متنوع از تلفن های هوشمند اندرویدی شاید با توجه به محبوبیت این برند در گذشته موجب شروعی تازه و از سر گرفتن رشد مجدد کمپانی شود که روزگاری نه چندان دور یکی از ارکان اقتصادی اصلی کشور فنلاند محسوب می شد.
نظر شما چیست، آیا بازگشت نوکیا با تلفن های هوشمند اندرویدی شرایط را برای این کمپانی عوض خواهد کرد و مشتریان به خرید محصولات جدید این برند ترغیب خواهند شد؟
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
با سلام واقعا نمیدونم نوکیا چش شده اون میتونه ویندوز فون بزن ولی در کنار اون یه نیم نگاهی هم به این سیمبین بدبخت بندازه بد نمیشه ها والله
بله دقیقا
به نظرمن نوکیا نباید اندروید بزنه.ویندوز فون باید بزنه
HTC هم داره ویندوز فون میزنه
سونی بعیده که ویندوز فون بزنه.ولی اگر سونی هم ویندوز فون بزنه.پرچم ویندوز فون بالا میره
بعد اون چینی ها هم ویندوز فون میزنن.بعد کره ای ها خصوصا LG
ولی سامسونگ غیرممکنه ویندوز فون بزنه.چون سامسونگ میخواد خودش رو با تایزن بالا بیاره.بعید میدونم موفق بشه!
یعنی دوباره nokia corporation رو به عنوان یه شرکت مستقل میبینیم؟
مايكروسافت بخش موبايل نوكيا رو خريده
تنها چيزي كه از نوكياي واقعي مونده بخش مخابراتيشه فكر كنم اينا مي خوان گوشي بدن
تمام شرکتا دنبال پولن جز اپل
آره راست میگی...اپل در عوض گوشی که بهت میده ازت ماچ میخواد...خخخخ
دیجیاتو عزیز وقتی چیزی رو ترجمه میکنی دقت کن در واقع این مشاغلی که توسط نوکیا در سایت ها اعلام میشه مربوط به بخش اصلی کمپانی نوکیاست نه بخشی که مایکروسافت خریده بخشی که مایکروسافت خریده هیچ ربطی دیگه به نوکیا نداره چندروز قبل هم وقتی خبرنگاری از رجیو سوری مدیر عامل نوکیا دریک برنامه تلویزیونی در مورد بازگشت به دنیای گوشی های هوشمند سوال کرد اقای سوری به صراحت جواب داد بله اینباربا اندروید.پس دوستان نیان بنویسن مایکروسافت نباید اجازه اینکار رو بده چون اصلا ربطی به مایکروسافت نداره این کار توسط باقیمانده کمپانی نوکیا داره انجام میشه نه واحد دیوایسهایی که مایکروسافت خریده
با اینکه دوست دارم نوکیا فقط وین فون بزنه و سراغ اندروید نره اما اگر باعث پیشرفت نوکیا بشه خیلی هم خوشحال میشم که نوکیا اندروید بزنه
دوستان چرا قاطی میکنید؟!
این اون نوکیایی نیست که زیر دست مایکروسافته!
(مایکروسافت فقط تا مدت محدودی حق استفاده از برند نوکیا رو داره!)
الان نوکیا یه شرکتیه که در زمینه مخابرات و تجهیزات ماهواره و نقشه(here) فعالیت داره و میخواد تو بخش موبایل فعالیت هم بکنه، چون فعلاً بخش موبایل نداره و این بخش با کلیه تکنولوژیها و تجهیزاتش به مایکرو فروخته شده.
اصن نوکیا به خاطره این خاص بودنشه که دوست داشتنیه. ویندوزفونو نوکیا روپاش کرد. درست زمانیکه میتونست با اومدن سمت امدروید یکه تازه این بازار پر سود باشه.
اگه نوکیا میخواست اندروید بزنه، برای چی اون قرارداد ناشیانه رو با مایکروسافت بست؟ خوب قبلش اندروید میزد اگر سوداور نبود که حتما میبود، میرفت و خودزنی میکرد