بعد از دعواهای بی شمار و جار و جنجال های حاصل از دادگاهی شدن سامسونگ توسط اپل، اینبار نوبت مایکروسافت رسیده است تا کمپانی کره ای را به دلیل عدم پایبندی به پرداخت بهای بهره گیری از حق پتنت هایی که در اختیار مایکروسافت است به دادگاه بکشاند.
سامسونگ در سال ۲۰۱۱ قراردادی را با مایکروسافت به امضا رسانده که بر مبنای آن به خاطر پتنت هایی که متعلق به مایکروسافت است لازم است در ازای هر تلفن هوشمند اندرویدی که می سازد مبلغی را به این کمپانی بپردازد.
نایب رئیس مایکروسافت در همین رابطه در پستی بر روی وبلاگش توضیح می دهد: ما معمولاً به دنبال مجادله و دعاوی قانونی نیستیم، خصوصاً با شرکتی که مدت های زیادی از محصولات تولیدیش لذت برده ایم و از آنها با عنوان گام هایی رو به جلو یاد کرده ایم. ولی متاسفانه در برخی موارد شرکا نیز ممکن است دچار اختلاف نظر شوند. بعد از چندین ماه مذاکره با سامسونگ در رابطه با این اختلاف نظر کمپانی کره ای به صورت صریح به ما اعلام کرده است که در پایه های قراردادمان با یکدیگر دچار اختلاف دید جدی هستیم و آنها حاضر به پایبندی به این قرار داد نیستند.
سامسونگ ادعا می کند با خرید نوکیا توسط مایکروسافت نیازی به پرداخت حق پتنت ها به این شرکت ندارد و پایبندی به قرارداد قبلی را ضرروی نمی بیند و البته اطلاعات بیشتری راجع به رقمی که سامسونگ برای پتنت های مایکروسافتی می پرداخته است، نوع پتنت ها و روش محاسبه ی هزینه ی آنها منتشر نگردیده.
انتظار می رود در روزهای آینده پیرامون جدال این دو غول تکنولوژی در دادگاه اخبار جالب و بیشتری را بشنویم و شاید بتوانیم اطلاعات جامع تری راجع به جزئیات قرارداد میان این دو کسب کنیم.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
واقعا پتنت ها دست و پا گیره
شمایی که داری میگی سامسونک کپی میکنه یک موردشو نام ببرید تا من قانع بشم سامسونگ نخرم
به نظر من دیگه اخبار مربوط به شکایت از سامسونگ رو نباید توضیح بدن. باید بگن همون همیشگی..!!!
توی حقوق یه اصطلاحی هست که میگه تغییر بنیادین اوضاع و احوال قرارداد یکی از موجبات فسخ یکطرفه هست.آقای نعناکار توی حقوق بین الملل بسیار تخصص دارن. من ازشون خواهش میکنم اخبار مربوط به دادگاها رو با اندکی تحلیل توی سایت قرار بدین.
یه خواهش دیگم دارم. اگه میشه استدلالهای جالب دوطرفم توی یه خبر بگذارید. اصولا استدلالای جالب و عجیبی دارن. مث دادگاه اپل و سامسونگ سر تبلتای سامسونگ. اونجا سامسونگ یه فیلم قدیمی تو دادگاه پخش کرد که توش آینده رو نشون میداد که یه سری صفحه های هوشمند دست ملت بود. سامسونگ استدلال کرد که تبلت قبلا یه سند ثبت شده داره و اپل ابداعش نکرده
!
بعد از اون مقاله ای که از مجادله اپل و سامسونگ خوندم دیگه از سامسونگ حالم بد می شه.
خیلی رو میخواد که خودش می بره و می دوزه و آخرش میگه صلاح نمی دونم دیگه حق پتنت بدم....
واقعا که....
سامي رو كه ميبينم يادعثماني ميفتم .
يه چن وقتي خوب حكومت كرد (البته در ابعاد كم تر) بعد با هم دستي رقيبانش داره به سمت نابودي كشيده ميشه.
همچنين بعد از هر پادشاه يك پادشاه ضعيف تر ظاهر ميشه.
فردا روزی دیدین GLX هم از سامی پلاستیکی شکایت کرده،تعجب نکنین !
تمامی شرکت ها با نوکیا قراردادهای متنوعی دارن و هنوز هم این قرار دادها پا برجاست و دارن از پنتتهای نوکیا استفاده میکنن . نوکیا هم هیچ وقت جار نزده که این اختراعات مال منه ولی این دیگه اخر نامردی نمک بخوری نمکدون بشکونی
آخ جون دعوا!!
برای بار هزارم میگم سامسونگ انگلی در دنیای تکنولوژی که از خودش هیچی نداره..پوچه پــــــــــــــــــــــــــــــــــــــوچ
به قول امام خمینی سامسونگ غده ی سرطانی است که باید از روی زمین پاک بشود
..............
دوستان سامسونگی ناراحت نشن فقط یک شوخی بود ؛)
با سلام خدمت همه دوستان گرامی اصلا به شما چه ربطی داره یه شرکت از انور دنیا از یه شرکت از یه ور دیگه دنیا شکایت میکنه شما هی هرس میخوری؟ اونا پولشو بخورن شما هم هرسشو. شما گوشیتونو بخرین راضی باشین کافیه چه کار این کارا دارین شما ها ولشون کنین. با عرض معزرت نخاستم به کسی توحینی کنم کسی ناراحت نشه ها
البته گهگاهی یه محصول قابل تحمل میزنه مثل galaxy fit اما بقیش......
کجا قابل تحمله O.o
یه زمانی پول نداشتم رفتم خریدم بعدفروختم اینقدر داغون بود :|