ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با گوگل مپ در ماه و مریخ هم گشت و گذار کنید

سفر به مریخ یا ماه میلیون ها دلار هزینه و چندین ماه زمان نیاز دارد. اما گوگل مپ این امکان را به صورت مجازی و رایگان در اختیار شما گذاشته است. در دومین سالگرد ماموریت ...

امیر صادقپور
امیر صادقپور منتشر شده در ۱۵ مرداد ۱۳۹۳  |  ۲۲:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

سفر به مریخ یا ماه میلیون ها دلار هزینه و چندین ماه زمان نیاز دارد. اما گوگل مپ این امکان را به صورت مجازی و رایگان در اختیار شما گذاشته است.

در دومین سالگرد ماموریت کاوشگر Curiosity در مریخ گوگل اقدام به ارائه یک مدل سه بعدی جذاب از مریخ و ماه در گوگل مپ کرده است. از این طریق حتی می توانید نیمه تاریک ماه را هم ببینید.

البته برای دسترسی به این بخش ها و گشت و گذار در بخشی از کهکشان باید بدانید کجا کلیک کنید. برای این کار به طریق زیر عمل کنید:

۱- به گوگل مپ بروید.
۲- در بخش پایین سمت چپ صفحه، باید آیکنی را ببینید که مپ را به حالت Google Earth تبدیل می کند. بر روی آن کلیک کنید.
۳- اندکی صبر کنید تا نسخه مسطح نقشه به حالت سه بعدی تبدیل شود سپس تا جایی که می توانید با استفاده از Zoom Out از نقشه دور شوید.
۴- پس از اینکه تا حد کافی از زمین دور شدید، کمی صبر کنید تا ماه و مریخ در بخش پایین صفحه (مطابق تصویر فوق) نمایان شوند.

نکته: اگر چیزی مشاهده نکردید، تب Explore را (از پایین سمت راست صفحه) ببندید و دوباره با کلیک بر کلیدی که کنار Explore قرار دارد بازش کنید تا ماه و مریخ ظاهر شوند.

moon-mars-gmaps

توجه: برای استفاده از این امکان نمی توانید از نسخه کلاسیک گوگل مپ استفاده کنید. در این صورت باید از حالت کلاسیک خارج شوید. البته اینترنت با سرعت مناسب برای دسترسی به حالت مدرن تر گوگل مپ کفایت می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • armin soltani

    یه سوال دارم.این قابلیت برای اندروید ? هم هست؟

  • scarface

    میگم میشه وسط راه یه سر به خورشید و زهره بزنیم یا فقط مریخ و ماهو ازاد کردنه

  • Mohammad

    این کارا نمیخواد فقط سرچ کنید moon google maps

  • AGHASINAAAAAA

    اين شد يه كار خوب از گوگل .

  • نیم کیلو باش !

    سلام دوستان ، ببخشيد كه يه خورده بي ربطه ... يه سوال دارم:

    ميخوام روي آيپدم نقشه هاي ماهواره اي گوگل ( همون عكسهاي ستلايتي ) رو بصورت آفلاين داشته باشم . ( يه بخش محدود ، چون ميدونم كه حجمش خيلي زياد ميشه )

    كسي نرم افزاري رو ميشناسه كه اينكارو بتونم انجام بدم ؟ كسي تجربه مشابهي داره ؟

    ممنون ميشم اگه تجربياتتون رو در اختيارم بذاريد

  • فاميل دور

    اين شد يه حرف حسابي !!!
    اين طوري هم آدم مي ره ماه رو مي بينه يه دوري توش مي زنه هم ميلياردها پول نداشته رو خرج نمي كنه كه بره ماه و يه زندگي جلبكي رو تجربه كنه :)

  • سوتابایت

    یادش بخیر !!! بچه بودیم با دیال آپ از این ور ماه به اون ور ماه !!

  • ali-tantan76

    عججججججججججججججب!!!!!!!!!!!!!!!
    حال كردم

  • نوید

    آقا من 10 روزه نه گوگل پلی برام کار میکنه نه گوگل مپ نه جیمیل.
    فقط با قند شکن میتونم واردشون شم. کسی دیگه هم اینجور هست؟

مطالب پیشنهادی