ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حذف نوار ابزار Charms و اضافه شدن قابلیت دسکتاپ های متعدد در ویندوز ۹

هرچه زمان جلو تر می رود، به نظر می رسد که مایکروسافت از مواضع خودش در ویندوز ۸ بیشتر عقب نشینی می کند. پس از اینکه چندی پیش در خبر ها ساختار جدید منوی استارت ...

مانی قاسمی
مانی قاسمی منتشر شده در ۱۷ مرداد ۱۳۹۳  |  ۰۹:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

هرچه زمان جلو تر می رود، به نظر می رسد که مایکروسافت از مواضع خودش در ویندوز ۸ بیشتر عقب نشینی می کند. پس از اینکه چندی پیش در خبر ها ساختار جدید منوی استارت برای نسخه بعدی ویندوز به بیرون درز پیدا کرد، اکنون شنیده می شود که مایکروسافت قصد دارد نوار ابزار Charms را نیز از ویندوز بعدی حذف نماید.

Charms Menu نوار باریکی بود که در ویندوز ۸ با کشیدن انگشت به سمت راست نمایشگر ظاهر می شد و گزینه هایی همچون تنظیمات ویندوز، جستجو، به اشتراک گذاری و ... را در اختیار کاربران قرار می داد. منوی Charms در صفحات نمایش لمسی، ابزار مفیدی به شمار می رفت، اما برای کامپیوتر های رومیزی درد سر هایی را به همراه داشت. نمایش ناخواسته این منو به خاطر حرکت ماؤس به گوشه نمایشگر، از جمله مواردی بود که کاربران بسیاری را آزرده خاطر می کرد.

بر اساس خبر های رسیده در ابتدا به نظر می رسید که مایکروسافت Charms Menu را تنها بر روی کامپیوتر های غیر لمسی حذف نماید و همچنان گزینه های آن را در اختیار کاربرانی با نمایشگر لمسی قرار دهد، اما اکنون مشخص شده که این منو به صورت کلی از ویندوز ۹ حذف خواهد شد.

اما اخبار مربوط به ویندوز ۹ به همینجا ختم نمی شود. بر اساس شنیده ها مایکروسافت در نسخه بعدی سیستم عامل خود قرار است، ویژگی Virtual Desktop را نیز اضافه کند.

با استفاده از این ویژگی، کاربران می توانند محیط کار خود را به چند Desktop تقسیم کنند و از این طریق فضای بیشتری را برای برنامه های مختلف در اختیار داشته باشند. در حالی که کاربران OS X چند سالی می شود از این قابلیت برخوردار هستند، مشترکین ویندوز تا کنون مجبور بودند با استفاده از برنامه های جانبی، چنین امکانی را به ویندوز خود اضافه کنند.

به نظر شما ساتیا نادلا، می تواند در ویندوز ۹، مایکروسافت را از سردرگمی کنونی خارج کند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • AGHASINAAAAAA

    دقت كردين ويندوزها يكي در ميون خوب و بد بوده .

  • مهدی

    من که خیلی با این Charms Menu حال میکنم، حیف شد :(

  • ميلاد فضايي!!!

    اميدوارم هر چه بيشتر شبيه Mac OSً شود تا وينوزيها هم طعم راحتي و سادگي را بچشند
    در كل من هم به آينده مايكروسافت اميدوارم چون يك مدير عامل عاقل را گداشتند نه مثل ...

    • mohammadmj

      همین حالا از نظر طبقه بندی اطلاعات دسترسی کاربری هیچ سیستم عاملی مثل ویندوز نیست همه چی سر جاشه ..............

    • scarface

      نمیدونم بهت مثبت بدم یا منفی هم بد گفتی هم خوب البته چون اخرش خوش تموم شد بهت مثبت میدم اما حرفت در مورد ویندوز یکجانبه بودش

  • Ali

    درود به مانى قاسمى.مى خواستم بگم اگر امكانش هست surface pro 3 مورد بررسى دقيق خودتون قرار بديد.با سپاس

  • یه بنده خدا

    اما به نظرم مایکروسافت کار درستی رو انجام داد چون تجربم میگه این نوار عملا مسخره بود
    دوستان من هنوز اکس پی استفاده میکنم سیستمم توانایی اپدیت به سیستم بالاترو نداره چه پیشنهادی دارید؟؟؟؟

    • دادا

      مگه ایکس پی چه ایرادی داره خیلی هم خوب
      ویندوز رو دستش نیومده هنوز!

    • Moh7n

      داداش شما فکر کنم بتونی ویندوز 7نصب کنی اما 8 نمیشه. خودم ی سیستم دارم واسه 15 سال پیشه 7 روش نصب شد اما 8 نع cpu های قدیمی از 8 پشتیبانی نمیکنه رمش هم 1 یا 2 بود فک کنم cpu هم سلرون. بهتره با xp هیچوقت انلاین نشی چون دیگه ساپورت نمیشه و امنیتش رررررییده :D

  • یه بنده خدا

    دقت کردین خیلی ضعیف شدید نسبت به گذشته من تو نارنجی چون کلا عادتمون اینه که تا 3 بیدار میمونیم شما یه مطلب مخصوص این ساعتا میزاشتید اما دیشب من دیدم کلا بعد مطلب صفحه نمایش رو سایت اومد دیگه تا نصفه شب خبری نشد این مطلبم قبلا یه جا دیگه خونده بودم

    • مانی قاسمی

      سلام، لطفا فراموش نکنید که اینجا نارنجی نیست و همه چی از اول بنا شده. از عمر دیجیاتو کمتر از ۳ ماه میگذره و تا زمانی که ساختار های مناسب رو شکل ندیم، نمیتونیم به سمت افزایش تعداد پست ها بریم، چون در نهایت با کاهش کیفیت ممکنه مواجه بشیم.

      اما به شما قول میدم در طول چند ماه آینده، با شکل دادن ساختاری که مد نظرمون هست، ضمن حفظ کیفیت پست ها، تعدادشون رو هم افزایش خواهیم داد.

      • عامرخان

        آقا مانی دوس داشتم زودتر بیام نشد ، روزتون رو بهتون تبریک بگم همیشه از آشنایی با خبرنگاری مثل شما به خودم میبالم

  • hsn6

    چند دسکتاپی رو OSX چند ساله داره و ویندوز قراره داشته باشه.
    غافل از این که در اکثر میزکارهای گنو/لینوکس از ابتدا وجود داشته.

  • Mehrdad_Mech

    چقدر خوبه این ساتیا نادلا ، تقریبا همه اقداماتش مفید بوده ، از رایگان کردن ویندوز برای ابزارهای با نمایشگر کوچکتر از 9 اینچ بگیر تا تعدیل نیروی انسانی . بعضی ها می گن میخواد RT رو هم حذف کنه . ای کاش یه دستی هم به سر و صورت ویندوزفون می کشید . در این مورد هم شایعه شده که رابط کاری در ویندوزفون بطور کامل تغییر خواهد کرد . درکل دوست داریم ساتیا !

    • sadegh

      شما با ویندوزفون کار کردید؟
      اولین و بزرگترین دلیلی که من رو به سمت اکوسیستم مایکروسافت کشوند طراحی مدرن (متروی سابق) بود و هست... یه طراحی پویا و شاد ، جذاب و مدرن و بسیار راحت... درسته بعضی نقص های کوچیکی داره ولی بی نظیره...

      • Mehrdad_Mech

        بله دوست عزیز من یکسال 920 داشتم و ویندوزفون 8.1 رو هم باهاش تجربه کرده ام .

        • mohsen

          من از ایفون 4اس به وینفون اومدم که باوجود کمی هایی که داشت
          {دیگه نداره} خیلی از ایفون بهتر بود

  • Ali

    آينده مايكرو واقعاً روشنه

  • عیسی

    شک نکنید که ویندوز روزی جای اندروید و ios رو بر روی گوشی ها و تبلت ها میگره مایکروسافت قدم به قدم پیش میره .

مطالب پیشنهادی