41148؛ پرداختی متفاوت و عمیق به داستان در بازی های مستقل ایرانی
بازی سازهای ایرانی اگر دربند مشکلاتی عدیده نبودند قطعا حرف های زیادی برای گفتن داشتند. مهدی فنایی یکی از بازی سازهای مستقل ایرانی است که به جز ساخت بازی، در عرصه رسانه هم گام های ...
بازی سازهای ایرانی اگر دربند مشکلاتی عدیده نبودند قطعا حرف های زیادی برای گفتن داشتند. مهدی فنایی یکی از بازی سازهای مستقل ایرانی است که به جز ساخت بازی، در عرصه رسانه هم گام های مثبت بسیاری برداشته تا به اینجا رسیده. 41148 آخرین ساخته وی محسوب می شود که یک عنوان اپیزودیک با بیش از 10 قسمت خواهد بود. قسمت اول این بازی چندی پیش منتشر شد و توانست غافل گیر کننده ظاهر شود.
تقریبا عمر ساخت بازی در ایران از یک دهه می گذرد و به جز 2-3 بازی بزرگ و چند بازی کوچک، هیچ کس جرات نکرده بود تا به این حد وارد خط داستان گویی درون یک بازی شود و حالا 41148 اینجا است. البته از همه این ها گذشته، 41184 یک عنوان معماییست و حل مسئله حرف اول را می زند.
مهدی فنایی، سازنده بازی 41148 می گوید داستان این بازی مروج شیطان پرستی و الفاظ رایج مثل فراماسونری نیست، بلکه تنها یک داستان در موازای آن است. اگر پس از انجام بازی فکر می کنید این بازی مشکلاتی دارد می توانید به وبلاگ فنایی مراجعه کنید تا پاسخ سوالات تان را به طور دقیق دریافت کنید. به هر حال ساخت یک بازی که بتواند استانداردها را رعایت کند و کمی بالاتر از سطح تصور مردم از یک بازی ایرانی ظاهر شود، تئوری های مختلفی را به ذهن برخی مخاطبین نا آگاه می آورد.
41148 یک بازی مستقل برای ویندوز و اندروید است. مهم نیست این عنوان را روی کدام پلتفرم بازی می کنید. در هر صورت تجربه ای فوق العاده به دست خواهید آورد که اصلا توقع ندارید. از همه مهم تر اپیزود اول این بازی به رایگان منتشر شده تا مخاطبینی پیدا کند؛ احتمالا تا آخر تابستان هم قسمت دوم منتشر و این رویه طی ماه های آینده پیش گرفته شود.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

بسیار بازی جالبی بود بی صبرانه منتظر اپیزوت بعدی هستیم
نمیشه گفت بازی خوبیه چون خودش میگه دیگه چیکار کنی اموقه نمیشه بازی ولی ادم میخواد بدونه اخرش چی میشه
خعلی خفن و ترسناک بود... برای اولین بار از حس ترسم لذت بردم...
اگر تو اپیزود های بعد چالش های بیشتری اضافه کنید خیلی مرموز تر و ترسناک تر میشه
تشکر از زحماتتون...♥♡♥♡♥
خیلی عالی بود فقط کم بود وتاچ هاش برای کار هاقاطی می شد اگه می شه خبر نسخه های بعدی رو واسم امیل کنید
دوستان برید لیمبو بازی کنید عاشقش میشید ! تازه سازندش هم
مستقل هست و منتم سرتون نمیزاره ;)
واقعا متاسفم .....ادامه بازی 41148 ساخته نخواهد شد.مدتها بود بر روی پروژه ها و داستان های مختلف فکر می کردم و به دنبال این بودم که چطور می توانم بازیی طراحی کنم که برخلاف بازی های انبوه و ریز و درشت خارجی که اکثرا مروج افکار ضد خداپرستی هستند، "مدافع خداپرستی باشد."
اما ظاهرا در این دوره و زمانه، ترویج خداپرستی هم گناه محسوب می شود و هرچه مطلب می نویسم و مصاحبه می کنم و توضیح می دهم، در گوش خیلی ها نمی رود که : "بازی 41148 نه تنها مدافع شیطان پرستی نیست، بلکه کاملا بر خلاف آنهاست."
جالب اینجاست که داستان بازی را بیشتر از 6 ماه پیش در دفتری نوشته ام و روند داستان بازی، حرف های مرا کاملا تایید خواهد کرد که بازی بر علیه شیطان پرستی است. اما مطئنم اگر داستان بازی را هم خط به خط برای برخی دوستان بخوانم، باز هم چیزی در آنها عوض نخواهد شد!
راستش را بخواهید دیگر حوصله و توانِ تحمل نظرات بعضی ها را ندارم که با وجود مشاهده کارهای قبلی ام، همچنان مرا به چیزهایی متهم می کنند که کاملا دور از تصور است. و به همین خاطر تصمیم گرفته ام تا دیگر ادامه بازی 41148 را نسازم و درخواست حذف اپیزود اول را هم از بازار داده ام.
با اینحال تشکر می کنم از مسئولین سایت کافه بازار، برنامه به روز و همه آن مسئولین بالا دستی کشور که مطمئنا بازی را دیده اند و فهمیده اند که بازی قصد ترویج هیچ عقیده انحرافیی را ندارد و کاملا بر علیه آنها حرکت می کند و همچنین تشکر میکنم از همه دوستانی که بازی را دانلود کردند، از آن لذت بردند و هوشمندانه با نظراتشان به من فهماندند که هنوز هم هستند انسانهایی که فکر می کنند!
و تبریک می گویم به برخی مسئولین بنیاد ملی بازی های رایانه ای، بخش اخبار صدا و سیما و همه ایرانی هایی که بدون هیچ تحقیقی و حتی بدون انجام دقیق خود بازی، صرفا با دیدن چند علامت، سریع برچسب شیطان پرستی بر بازی و سازنده اش زدند. امیدوارم همه تان در آن دنیا، به خاطر تهمت ها و حرف ها و کارهای تان، جوابی در برابر خداوند یکتا داشته باشید.
حضرت محمد (ص): هر كس به مرد یا زن مؤمن بهتان زند یا درباره او چیزی بگوید كه از آن مبراست، خداوند متعال در روز رستاخیز او را بر تلّی از آتش نگه دارد تا از حرف خود درباره آن مومن برگردد.
دم آقاي فنايي گرمـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ .
یک limbo کاملا ایرانی و فارسی سازی شده ...
بازم بد نیست
مهدی فنایی، گیم ایمگ، سرزمین رویا!
اصن یهو چندسالی یهویی از جلو چشام رد شد.
و اینم بگم که ایشون شخص معروفی هستند، حداقل بین بازیسازای ایرانی.
بازی سرزمین رویاشون خیلی ها رو بازیساز کرد (:
یه مجموعه خیلی خوب هم ساختن در مورد تفکرات پشت بازیها(توی یوتیوب مهدی فنایی میتونید پیداش کنید.توی وبلاگشون هم باید باشه)
خلاصه اینکه هیچی، میرم دانلودش کنم D:
یکی از بازی های خوب ایرانی.
ولی
شباهت های بسیار زیادی بین این بازی و بازی کامپیوتر Deadlight هست.
میتونید تصاویر بازی deadlight رو از این لینک ببینید :
http://www.google.com/search?q=the+light+game&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=rEznU-aAB-aY0QWu2YHYCQ&sqi=2&ved=0CAgQ_AUoAw&biw=1600&bih=805#q=deadlight+game&tbm=isch&imgdii=_