کاهش فروش و سود سامسونگ در حوزه چیپ های پردازشی
در هفته های اخیر همه تحلیل گران، خبرنگاران، سرمایه گذاران و رسانه ها در خصوص کاهش سود سامسونگ در بازار تلفن های هوشمند در فصل دوم سال جاری صحبت می کنند. واقعیت این است که ...
در هفته های اخیر همه تحلیل گران، خبرنگاران، سرمایه گذاران و رسانه ها در خصوص کاهش سود سامسونگ در بازار تلفن های هوشمند در فصل دوم سال جاری صحبت می کنند.
واقعیت این است که سامسونگ در حال از دست دادن بخشی از بازار جهانی تلفن های هوشمند است. حتی در چین که شیائومی در حال در دست گرفتن بازار است.
اما دورنمای کلی سامسونگ در سایر زمینه های این حوزه هم چندان روشن نیست. سامسونگ در بازارهایی که در آنها کمتر شناخته شده نیز شاهد کاهش رشد یا کوچک شدن بازارش است. اپل میزان کمتری از چیپ های پردازشی سامسونگ -که در آیفون و آیپد مورد استفاده دارند- را خریداری می کند. تا پایان سال گذشته سامسونگ که تنها تامین کننده این چیپ ها برای اپل بود؛ اما اکنون در حال از دست دادن این جایگاه است. و شرکت های تایوانی میزان بیشتری از قطعات مورد نیاز اپل را تامین کرده اند.
تجارت میکروپروسسورهای سامسونگ به دو بخش عمده تقسیم می شود. ساختن چیپ های مورد نیاز خودش با نام Exynos، و تامین این چیپ ها برای سایر شرکت ها (مثل اپل) برای رقابت در این بازار با کمپانی هایی مثل TSMC و Globalfoundries. اما مدیران سامسونگ اخیرا پذیرفته اند که این بخش از تجارتشان رو به افول است.
به گفته Robert Yi -مدیر سرمایه گذاری مرتبط سامسونگ- 'فروش و سود حاصل از فروش چیپ های پردازشی به خریداران عمده به حد قابل توجهی رو به نزول است.' البته او در پی اشاره به 'خریداران عمده' شرکتی را مثال نزده است.
همچنین Ji-ho Pak مدیر بخش چیپ های حافظه نیز اشاره می کند که سود حاصل از فروش چیپ های مرتبط در کوتاه مدت دچار افت خواهد بود. بر این اساس و به گفته آقای Pak، سامسونگ قصد دارد با تمرکز بیشتر بر روی این حوزه، کاهش قیمت محصولات و افزایش فروش چیپ در سایر حوزه ها -مانند سنسورهای پردازش تصویر- این افت را پوشش دهد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
لج و لجبازي با اپل لين عواقب را هم داره
از همه كپي از اپل هم كپي كردي ! فكر كرده هنر كرده نرم افزار هم كپي ميزنه !! دست بالاي دست بسيار است
سامسونگ نميدونست چيني ها هم هستند !!!
کولکوم برعکس سامسونگ هم قیمتش بهتره و هم چیپ متوسط با مودم نسل4 داره که سامسونگ هر دو رو نداره
مدیاتک هم که فقط قیمت خوب داره و به پای کوالکوم نمی رسه
سلام به همگی
ببخشید من حدوده دو سه ماهی هست که این سایت رو دنبال میکنم ولی عضو نشدم و نظر ندادم
الانم اومدم ازتون که بزرگوارید درخواست کنم مثل گذشته درباره متن بحث و جدل و حتی کل کل بشه ولی دعوا ها با ترول و.. توی کامنت های یک خبر هماهنگ بشه و توی هر خبری میام از اطلاعات بقیه استفاده کنم بحث درباره یه موضوع را نشنوم:(
مرسی از همتون
چی شده؟؟؟ چی شده؟؟؟ (پسر فامیل دور!)
بازار خشنی شده هرکس یه اشتباه کنه به فنا میره نمونه بارزش نوکیا شاید سامسونگ چهره بعدی باشه اگه درایت ب خرج نده
درود بر دوستان عزیز..
به قول یکی از بچه ها تاریخ داره دوباره تکرار میشه
من كه گفتم فقط و فقط نوت4 ميتونه سامسونگ رو از اين بحران نجات بده .
تاریخ داره تکرار میشه...(؟!)
خدا رو شكر كه شر اين ترول از سايت كم شد
ولي با توجه به تهديدي كه كرد احتمال داره امشب با دوستانش به سايت حمله ور بشند
مدیرای سایت باید امشب همونقدر آماده باش باشن که مامورای آتش نشانی شب چهاشنبه سوری هستند :D
دقیقا مثه گنده گ..ی های تو دوران بچگی میمونه
هزار تا شاخ شونه میکشن آخرم گم میشن میرن
سامسونگ که اکانتش بسته شد
میلاد که تازه اکانت باز کرده ولی خبری ازش نیس داره تو زوم ی ت ترول بازی در میاره (عکسش هم گذاشتم تایید نشده فعلا)
سلام هم که اکانت جدیدی از یکی از اون ترول هاس
یه اکانت جدید ترول هم تو پست قبل یا قبلیش بود یادم رفته اسمش
کارشون نامحسوسه
باید مامورای امنیتی حواسشون رو جمع کنن
تیم ضربت هم باید آماده باشه :|
كسى تو خبر نامه اشتراك داره