ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ادوارد اسنودن
تکنولوژی

اسنودن افشا کرد: حمله نابودکننده NSA به بدافزارها بدون در نظر گرفتن تبعات آن

بعد از گذشت یک سال از افشاگری های ادوارد اسنودن، به نظر می رسد او هنوز اطلاعات زیادی برای افشا کردن در اختیار دارد. ادوارد اسنودن در یک مصاحبه کامل که با Wired انجام داد، ...

حامد پورحسینی
حامد پورحسینی منتشر شده در ۲۳ مرداد ۱۳۹۳  |  ۱۲:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

بعد از گذشت یک سال از افشاگری های ادوارد اسنودن، به نظر می رسد او هنوز اطلاعات زیادی برای افشا کردن در اختیار دارد. ادوارد اسنودن در یک مصاحبه کامل که با Wired انجام داد، خبر از یک برنامه امنیت سایبری جدید از آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا، NSA با نام MonsterMind داد. این برنامه به صورت خودکار الگوهای پیچیده را دنبال می کند و قبل از وقوع حملات سایبری آنها را در نطفه نابود می کند.

این موضوع شاید در وهله اول خبر خوبی باشد، مخصوصا برای کاربران ویندوز و اندروید که از جهات بسیاری با بدافزارها دست و پنجه نرم می کنند. اما اسنودن نگران این است که NSA اندازه گیری های امنیتی را بیش از حد بالا برده باشد. چرا که مانسترمایند توانایی مقابله به مثل و بدون هرگونه نظارت انسانی را دارد. این واقعیت را هم باید در نظر گرفت که بسیاری از حملات سایبری از طریق رایانه شهروندان بی گناه کشورهای جهان سوم هدایت می شوند.

اسنودن به وایرد گفت: "این حمله ها می توانند جعلی باشند. مهاجم می تواند در چین باشد و حمله را طوری جلوه دهد که گویی از یک بیمارستان در روسیه هدایت می شود. فکر می کنید بعد از آن چه اتفاقی رخ خواهد داد؟"

اسنودن باور دارد مانسترمایند یکی از ترسناک ترین تهدیدها برای حریم خصوصی ما خواهد بود. به این دلیل که عملکرد مانسترمایند اینگونه است که از طریق NSA به تمام خطوط شخصی در تمام دنیا از جمله امریکا دسترسی خواهد داشت و این هیچ معنی دیگری جز نقض متمم چهارم ندارد. یعنی تصرف ارتباطات خصوصی بدون حکم، بدون علت احتمالی و حتی احتمال تخلف برای هر کسی و همه جا.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (35 مورد)
  • amirftma

    خیلی جالبه ولی یه کم هم ترسناکه ولی اگه انقدر هوشمند باشه که انسان ها نتونن خنگش کنن عالی میشه
    ولی همیشه راهی هست که خنگش کرد !!!
    در کل خوبه

  • www.ratebook.ir

    قدرت کی می افته دست ما؟

    تا کی دنباله رو باشیم؟

    هر سال دریغ از پارسال

  • Soheil Alavi

    جالبه حرف از حريم خصوصي تو جهان سوم شده ...!

  • عــــامـــــــر (به خاطره ها پیوست)

    از اسنودن نترس خوشم میاد بعضی کاراش واقعا دس مریزاد داره

    • زاخار

      اقاجون شما که نمیخواید ما رو ترک کنید؟

      • عــــامـــــــر (دارم میکشمش)

        ن داداش گلم کمی مشکلات پیش اومده دارم حلش میکنم
        برام دعا کن داداشم

  • mahdi_mirzayi

    این اسنودن هم گندش رو درآورده هر چند وقت که میبینه همه فراموشش کردن میاد یه چیزی میگه من حدسم از همون اویل افشاگری های آقا این بود که خود آمریکا اینو جلو انداخته تا قدرت NSA برای مردم عادی جهان هم فاش بشه وگرنه من یکی تا قبل از این CIA رو قوی ترین سازمان امنیتی میدونستم
    در ضمن و بازم به نظر من کدوم احمقی میاد اسرار به این مهمی کشورش رو فاش کنه

  • جزقاله

    این که میگه بدون دخالت انسان و نظارت انسان منو یاد فیلم 2001 یک ادیسه فضایی میندازه !!! اون کامپیوتره hal از غیر فعال کردنش باخبر شد و بر ضد انسان عمل کرد !! البته اون فیلمه ولی فوق العاده تکنولوژی و دانش بالایی برای همچین کاری لازمه و این نشون میده که چقدر ما عقبیم ! یا اونا جلو هستن :)

    • scarface

      من یاد اشلون و سرباز جهانی2افتادم

  • Thinkdifferent

    کاشکی مسلمونا هم همچین پیشرفتی توی علم داشتن!میایم به آمریکا میگیم بلاد کفر ولی تو مدرسه هامون مسخره ترین چیزا رو تدریس میکنیم!!!کاشکی ...

  • mohammad abdollah

    من دارم دیوونه میشم :(
    Sense به من اینجا چه خبره ؟ تو پست قبلی جوابمو دادی خب چه ربطی داره به این چرتا که میگی

  • شربت آبلیمو

    این که خوبه میشه یه حملرو از ایران جوری ترتیب داد که انگار داره از یکی از کشورای عزیز شیخ نشینمون صورت میگیره و.....
    بووووم

  • Hossein

    دیجی جون از خیر این که آمار پیشرفت 4.4 (KitKat) که به 20 درصد شدو بنچمارک نکسوس 6 و تلفن جدید پاناسونیک گذشتیم خبر گلکسی مگا 2 و لومیا ی جدید 530 بذار

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی