اپل استفاده از ۲ ماده شیمیایی را در آیفون ۶ و آیپد ممنوع کرد
اپل استفاده از ۲ ماده شیمیایی که در آخرین مراحل ساخت گجت هایش استفاده می شود را ممنوع کرد. این کار برای حفاظت از سلامتی بیش از ۵۰۰هزار کارگر شاغل در کارخانه های سازنده محصولات ...
اپل استفاده از ۲ ماده شیمیایی که در آخرین مراحل ساخت گجت هایش استفاده می شود را ممنوع کرد. این کار برای حفاظت از سلامتی بیش از ۵۰۰هزار کارگر شاغل در کارخانه های سازنده محصولات شرکت انجام شده.
اگر چه پس از چهار ماه تحقیقات اپل به این نتیجه رسید که استفاده از دو ماده بنزن و هگزان برای سلامت کارگران زیانی ندارد ولی با این حال برای احتیاط دستور عدم استفاده در ساخت آیفون ۶ و آیپد بعدی را صادر کرد. چرا که سابقا این دو ماده با سرطان خون و مشکلات عصبی مرتبط بودند.
با توجه به اینکه شایعات معرفی آیفون ۶ را بسیار محتمل می دانند، اقدام اپل هم تاثیر زیادی در مشتریان در مورد مسئولیت پذیری و توسعه پایدار این شرکت خواهد گذاشت.
شرکت تحت فشار گروه های فعال زیست محیطی و سلامت Chaina Labor Watch و Green America اقدام به تحقیقات در رابطه با این ممنوعیت کرد و خوشبختانه واکنش بسیار خوبی به درخواست آنها نشان داد.
لازم به ذکر است که اپل با اتهامات زیادی مربوط به طرح های زیست محیطی روبرو بود و ممنوعیت استفاده از این ۲ ماده می تواند نشان دهنده حرکت رو به مثبت این شرکت باشد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
شرايط كارگر چيني
ماهي ٦٠٠ دلار حقوق ثابت
تأمين غذا و جاي خواب كارگران به عهده فاكسكان هست
اين وضعيت براي بعضي كشورها مثل كوبا روياي دست نيافتني بيش نيست
چينيها اصلا استقامت ندارند من يادمه يكزماني در ٣ روز فقط ٣ ساعت خوابيدم ولي چينيها ٢ روز نخوابن مردن يا يك ٢٤ ساعت بازي كنن ميميرند و...
جناب ميلاد خان فضايى، خسته نباشيد ولى شما حتماً ١ سفر بريد چين تا ببينيد ونظرتون عوض ميشه، كارگران چينى سخت كوشن فراوان.
چقدر این چینیا ادا در میارن...
اینجا اهواز،یکم از امانیه بری سمت گلستان،بعضی جاهای سعدی تو گلستان بو بنزن و بنزین و... رو حس میکنی
افرین به اپل
اه بنزن C6H6 وهگزان C6H14 یاد شیمی بخیر
فرق شرکت های بزرگ با سایرین رو نگا کنید:
اپل استفاده از ۲ ماده شیمیایی را در آیفون ۶ و آیپد ممنوع کرد
-------------------------------------- --------------------------------
سامسونگ به نقض حقوق کارگران برزیلی متهم شد( میدونم مال خیلی وقت پیشه اما هرچی باشه اتفاق افتاده)
اینا همش دارن سنگ جلوی پای اپل میندازن وگر نه هیچ شرکتی اندازه اپل به محیط زیست اهمیت نمیده مثل احداث نیروگاه های خورشیدی واسه تامین برق کل کمپانی!!!
این حرکت هم احتمالا توسط سامسونگ انجام شده.
معاون محیط زیست اپل ، خانم لیزا جکسون رییس سابق آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکاست و طی این یک سال و نیمی که از
فعالیتش در اپل میگذره عملکرد رضایت بخشی داشته و حجم زیادی از انتقاداتی که بابت آلایندگی های زیست محیطی و تولید سموم به اپل وارد میشد را بخوبی پاسخ گفته و وجهه شرکت را در این زمینه ترمیم کرده .
آفرین !
مسئوليت پذيري و تعهد اپل در قبال كارگرانش واقعا قابل تحسينه
به این میگن مسئولیت پذیری و به نظرم تاثیر مثبتی هم داره ! حداقل جلوی تبلیغات منفی رو میگیره !
البته بايد اين رو دونست كه ميل به قدرت طلبي در همه شركتها و اپل هست ، و كاركنان چيني هميشه در سخترين شرايط هستن و به نظرم مشكل اصلي خود فاكسكان و دولت چينه كه البته در چين انقدر جمعيت زياده كه حاضرت براي كار جون خودشون رو به خطر بندازن . و بايد تحت فشار قرار بگيرن شركتا خيلي شديد تر از سوي دولت چين و اشخاصي كه در حوزه شرايط كار فعاليت دارن .مطمنم توي امريكا هيچوقت اجازه ي چنين اتفاقاتي توسط شركت ها داده نمي شه و سريعا با واكنش رو به رو ميشه . و اين ميشه كه منافع توي چين و ... و هرينه ها مطرح ميشه .