ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حرکت مجدد مایکروسافت؛ کمتر از یک هفته تا رونمایی از نوآوری های جدید در دوربین موبایل

کشتی مایکروسافت علی الخصوص سیستم عامل ویندوز فون نسبت به دیگر پلتفرم ها کمی در گل فرو رفته. ولی این امر باعث توقف مایکروسافت در توسعه تکنولوژی های مربوط به دوربین موبایل نشده است. چندی ...

حامد پورحسینی
حامد پورحسینی منتشر شده در ۲۴ مرداد ۱۳۹۳  |  ۰۹:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

کشتی مایکروسافت علی الخصوص سیستم عامل ویندوز فون نسبت به دیگر پلتفرم ها کمی در گل فرو رفته. ولی این امر باعث توقف مایکروسافت در توسعه تکنولوژی های مربوط به دوربین موبایل نشده است.

چندی پیش خبری از مایکروسافت منتشر شده بود که گویا این شرکت توانسته یک فن آوری جدید در جهت فیلم برداری در حالت Time-Lapse ایجاد کند. این حالت را فیلم برداری با سرعت بسیار بالا است و در حالت عادی فقط نتیجه یک فیلم در دور تند نمایش داده می شود. ولی مایکروسافت توانسته امکانی را فراهم سازد که در حال حرکت هم به خوبی بتوانید چنین فیلم هایی را بدون هرگونه لرزش اضافه ثبت کنید.

اما خبر دومی که به گوش می رسد این است که مهندسان مایکروسافت راهی را یافته اند که به دوربین های معمولی تلفن های هوشمند قابلیت تصویر برداری ۳ بعدی ببخشند.

اما چگونه؟ گویا تیم فنی فیلتر مسدود سازی نور مادون قرمز را از لنز حذف و به جای آن فیلتری قرار دادند که فقط به نور مادون قرمز اجازه عبور می دهد. به بیان دیگر عملکرد یک قطعه در دوربین را ۱۸۰ درجه تغییر دادند.

وب سایت تکنولوژی ریویو می گوید مایکروسافت با این کار قصد دارد از نور مادون قرمز به عنوان چیزی شبیه به فلاش دوربین استفاده کند. بدین صورت که نور نامرئی به اجسام برخورد کند و پس از درک مقدار فاصله مجددا به دوربین باز گردد. این قابلیت باعث می شود دوربین هنگام عکاسی اجسام را در اطراف خود حس کند و در نتیجه یک تصویر حجم دار و ۳ بعدی خواهیم دید.

به نظر می رسد مایکروسافت با اینگونه نوآوری ها در دوربین عزم جدی در بازگشت به سر تیتر خبرها دارد. ما هم در دیجیاتو به محض دریافت خبرهای بیشتر در این زمینه شما را مطلع خواهیم کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • scarface

    نوکیا+مایکروسافت=انقلابی دوباره

  • Mohsen

    سلام
    یه ساله ۹۲۰ دارم و همه آپدیتاشو تا GDR1,8.1 گرفتم، وینفون پیشرفت زیادی داشته ولی هنوز خیلی عقبتر از اندروید و ios هست، دلیور شدن پیام با یه پیام جدید میاد، تو action center که همون نوتیفیکشن سنتر هست فقط چهار تا میانبر میشه داشت!!!! هنوز مقدار لحظه ای شارژ موبایل رو فقط تو صفحه اول میشه دید و بقیه نرم افزارها هر ۴۵ دقیقه آپدیتش میکنن، هنوز gps نوکیارو به دلایل مختلف کامل نداریم و گوگل مپ رو هم به صورت اورجینال نداریم، هنوز تانگو تو استور نیست ، هنوز هیلتر شکن درست درمون نداریم، هیچ بانکی تو ایران نرم افزار واسه وینفون ارایه نداده، و ده ها مشکل دیگه که تو این یه سال باهاش درگیر بودم، حالا که قراره از سیستم عامل خاص استفاده کنیم دلیل نداره چشممون رو ، رو عیوب بزرگش ببندیم.

    • Adnan

      جوری کامنت دادی که شک دارم گوشیت وینفون باشه به چند دلیل
      ۱. آپدیت کاشیهای زنده در نرم افزارها هر 30 دقیقه است. توجه کن آپدیت کاشی زنده اونم نه 45 دقیقه ای که گفتی
      ۲. هیتلر شکن Unique Client هست خیلی هم خوب کار میکنه، مطمئن تر از سایفون
      ۳. بانک آینده اپلیکیشنش رو ریلیز کرده که کارهای عادی همه کارتهای شتابی و همه امور بانکی بانک آینده رو انجام میده. منم برای قدردانی تو این بانک حساب باز کردم.
      ۴. شارژ لحظه ای فقط تو استارت قابل مشاهده نیست، تو Massaging, People, Phone, Internet Explorer, Store, و خیلی از اپهای دیگه قابل مشاهده است.
      ۵. تانگو اون آش دهن سوزی نیست که همه علم کردن، صدها برنامه چت و تماس اینترنتی معتبر و فراگیر دیگه وجود دارن.
      و...
      ما منکر کمبودها نیستیم ولی لطفا اول با این سیستم عامل کار کنید بعد ایرادهاش رو بشمارید. و در آخر ما وینفونیها با گوشیمون حال میکنیم و حق انتخاب هر کس دیگه ای رو محترم میدونیم

  • amirftma

    من همیشه از دوربین های بزرگ گوشی ها برم می اومد ولی از ویندوز فون و ماکروسافت بدم نمیاد
    نظر شخصی منه

  • king_ali

    کی گفته کشتی مایکروسافت به گل نشسته؟
    مگه رشد سریعشو نمیبینید؟!!!
    پیشنهاد میکنم یه سرچی در موردش بکنید

  • Mehdi.m

    امیدوارم رشد نوکیا و ماکروسافت فقط به دوربین خلاصه نشه و در سایر زمینه ها هم پیشرفت کنند
    چون واقعا سیستم عامل خوبی دارن ( باید امتحان کنید تا بدونید)

  • سورنا

    نوكيا مساوي است با دوربين خوب به معناي واقعي كلمه

  • مهدی

    من خودم الان لومیا ۹۳۰ دارم، با وجود اینکه از مشکلات ویندوز فون آگاه بودم، باز هم به سراغش رفتم، و الان هم پشیمون نیستم، ولی واقعا انتظار دارم مایکروسافت هم روی ویندوز فون کار کنه ، اون رو حداقل از نظر خود سیستم عامل به پای آندروید و آی او اس برسونه. متاسفانه چیزهایی وجود داره که واقعا جزو بدیهیات باید باشه، اما هنوز جای خالیش در فینفون احساس میشه، و یا پیاده سازیش به صورت غیر کارآمدی هست. مایکروسافت اگر واقعا میخواد بتونه با دو تا سیستم عامل دیگه رقابت کنه باید خیلی زودتر از چیزی که تابحال حتی بعد از اومدن نادلا انجام داده تغییرات و اصلاحات رو انجام بده. در ضمیمه سختافزار موبایل هم متاسفانه یکسری کارهایی که میکنه بیشتر مایه نا امیدی هست، مثلا در همین لومیا ۹۳۰ با اینکه کیفیت ساخت بالا هست. ولی فقط به ظرفیت ۳۲ گیگابایتی داره، در حالی که میتونستقابلیت استفاده از کارت حافظه رو ارایه بده که قطعا بسیار کاربردی هست. یا به عنوان نمونه میتونست روی همچین تلفنی به فلش زنون بزاره نه ال ای دی. یه چیز دیگه هم که ماخوشایند هست اینه که تلفنی با این قیمت ور بسته بندیش هدست نداره، درحالی که مثلا زد ۲ دارای هدست با قابلیت حذف نویز محیط هست که اگر کسی بخثاد جدا بهره کلی قیمتش هست، ولی برای خریدار زد۲ در بسته بندی ارایه میشه.

  • کسری حداد

    مایکروسافت داره رو قابلیتی مانور میده ک خیلیا دوست دازن اما همه نه ، حداقل باید سعی کنه اون بی اعتمادی به وینفون رو که به وجود اومده رو از بین ببره بعد سعی کنه دوربین رو قوی کنه

  • حمیدرضا

    نوکیا توی دوربین فوق العادست، ولی متاسفانه دوربین همه ی گوشی نیست. الان مایکروسافت باید به فکر بالا بردن کیفیت( نه کمیت) برنامه های استور باشه، آلترناتیوها مخصوصا برای برنامه های گوگل واقعا روی اعصابن.

  • saeed_ebrahimi

    هر کجا نوآوری در میان است نام نوکیا میدرخشد

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی