ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در آینده امکان شارژ موبایل از طریق صدا فراهم خواهد شد

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که تلفن همراه خود را با آواز خواندن شارژ کنید؟ محققین در دانشگاه Queen Mary و شرکت نوکیا، در حال کار بر روی پروژه ای هستند ...

مانی قاسمی
مانی قاسمی منتشر شده در ۲۴ مرداد ۱۳۹۳  |  ۲۰:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که تلفن همراه خود را با آواز خواندن شارژ کنید؟ محققین در دانشگاه Queen Mary و شرکت نوکیا، در حال کار بر روی پروژه ای هستند که ممکن است به زودی این امکان را در اختیار شما قرار دهد.

بر اساس این پروژه تحقیقاتی، دانشمندان با استفاده از نانو ژنراتورها موفق شده اند تا با استفاده از اصواتی همچون صدای انسان، ترافیک و حتی موسیقی، به میزان ۵ ولت انرژی تولید نمایند.

برای اولین بار طرح مفهومی چنین ساختاری را محققین کره ای در سال ۲۰۰۹ ارائه داده اند و اکنون پس از گذشت ۴ سال، دانشمندان انگلیسی موفق شده اند از آن در پروژه خود به صورت عملی استفاده نمایند.

نانوژنراتور ها بر اساس پدیده ای به نام «اثر فشاربرقی» کار می کنند. در این ساختار نانوسیم های ساخته شده از اکسید روی قادر به تولید انرژی الکتریکی هستند. نانوسیم ها در واقع در اثر صدا به لرزش در می آیند و این فعالت مکانیکی آن ها توسط اثر فشاربرقی به خروجی برق تبدیل می شود.

دانشمندان این پروژه در مورد طرحی که مشغول کار بر روی آن هستند، بسیار با هیجان سخن می گویند و اظهار امیدواری می کنند که با پیاده سازی آن، بتوانند سیستم شارژ موبایل ها را دستخوش تغییر نمیاند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • حمیدرضا

    من یه دستشویی ببرم گوشیو دیگه تا 100 سال شارژ میده !! :)))))

  • سینا

    عجب تکنولوژی باحالیه .
    خیلی خوبه با شرایط مختلفی میشه شارژ کرد که دوستان چندتاشو گفتن.

  • ali

    اگه امکان شارژ با صدای دلنشین خروپف داشته باشه من یکی دیگه با شارژرم خدافظی میکنم!
    خیلی باحال میشه!شب گوشیو با 10 درصد میزاری کنار سرت صبح با 100درصد شارژ حال میکنی!تازه دیگه امکان آتیش گرفتن گوشی با شارژرهای تقلبی هم وجود نداره!!!!خخخخ
    دم تکنولوژی گرم!

  • THIEF

    ای کاش با "بو" هم شارژ می شد!

    • scarface

      چیز دیگه ای نمیخواین؟؟با اب چطوره؟

  • black box

    ديگه لازم نيست گوشيت دو سه ساعت تو پريز برق باشه يه WC بري تمومه

  • سوتابایت

    !

  • Mehdi.m

    به جای این راهکارها واسه شارژ، ای کاش میشد گوشی بسازن که نیازی به شارژ نداشته باشه

  • دادا

    فکر نمی کنم خیلی کارایی داشته باشه صدا قدرت چندانی نداره .

  • سوتابایت

    از فردای همون روزی که این تکنولوژی خریدم چادر کنار اتوبان میزنم !!
    حالا کدوم اتوبان شلوغ تره؟

  • WOLF

    مورد داشتیم بعد از خوندن این مطلب گفته من میرم wc اخرین سمفونی بتونو اجرا میکنم زیر 1 دیقه مطمئنن شارژ میشه :|
    من حرفی برای گفتن ندارم :|

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی