ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل نسل جدید کابل های خود را احتمالا با USB دو طرفه عرضه خواهد کرد

پورت های لایتنینگ اپل یک مزیت بسیار خوب دارد و آن قابلیت وارد کردن از هر دو طرف است. برخلاف پورت های رایج که در یک جهت وارد دستگاه می شود. اما با این حال ...

حامد پورحسینی
حامد پورحسینی منتشر شده در ۲۶ مرداد ۱۳۹۳  |  ۱۰:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

پورت های لایتنینگ اپل یک مزیت بسیار خوب دارد و آن قابلیت وارد کردن از هر دو طرف است. برخلاف پورت های رایج که در یک جهت وارد دستگاه می شود. اما با این حال مشکل یک طرفه بودن پورت یو اس بی همچنان پا برجاست.

اما یک لو دهنده محصولات اپل به نام سانی دیکسون اعلام کرد که پورت های لایتنینگ جدید اپل از سمت یو اس بی هم دو طرفه خواهد بود.

البته پیش از این هم در خبر "عرضه قریب الوقوع کابل های یو اس بی جدید" به این تکنولوژی اشاره کرده بودیم. اما با عرضه کانکتورهای جدید اپل که ما را از عذاب وارد کردن یو اس بی به درگاه رها می سازد تنها یک الی ۲ ماه فاصله داریم.

ظاهر جدید این پورت های جدید بدین شکل است: پین های کانکتورهای جدید به جای اینکه نصف فضا را اشتغال کنند، در وسط و با یک ضخامت کم قرار دارند و همین مسئله باعث می شود، آن را از هر دو طرف بتوان درون درگاه قرار داد. امکانی که پیش از این در سمت دیگر پورت لایتنینگ دیده بودیم.

افراد زیادی شایعه وجود چنین پورت زیبایی (!) را مطرح کرده اند، اما سانی دیکسون شخصی بود که اطلاعات آیفون ۵سی را با جزئیات زیادی لو داد و احتمالا این مسئله هم واقعیت داشته باشد. بدین ترتیب آیفون بعدی احتمالا با کابل لایتنینگی معرفی شود که هر دو سمت آن، از هر دو جهت قابل استفاده است.

باید امیدوار باشیم چنین روالی برای تمام کابل ها رخ دهد تا ما هم با دردسر کمتری با این تکنولوژی دست و پنجه نرم کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • ....Apple...

    ای بابا شانس نداریم

  • ....Apple...

    سلام
    من نمیدونم با اینکه اپل این همه خوبی های مختلف داره و هدف اصلی اش هم راحتی کاربرانش هست.چرا بااین وجود هم بعضیها با تعصبات الکی قصد دارن جلوه این برند موفق رو خراب کنن.؟.

  • ميلاد فضايي!!!

    باز هم اپل و نوآوري در راحتي كاركرد وسيله

  • Mohsen

    خب این نوید یک ایفون با نو آوری رو میده :))))

  • سامان

    يكي از مشكلات من، اتصال يو اس بي به كامپيوتر آيمك مي باشد. چون در آيمك، پورت هاي USB به حالت عمودي و در پشت دستگاه قرار دارند. با اينكه منطق پشت و روي پورت، خيلي ساده است، اما بيشتر وقت ها جهت پورت رو بر عكس مي زنم. ضمنا معمولا بايد براي دسترسي به پشت دستگاه بايد كمرم را خم كنم كه چندان راحت نيست.

  • amirftma

    خدا کنه هرچه زود تر همه گیر شه این usb ها پدر آدمو درمیاره.

  • روباه آبی

    من دومین کابل لایتنینگمو دیروز گرفتم ۸۰ درهم (یعنی به دستم رسید) آقا ظلمعه!!!

  • Thinkdifferent

    یه ذره باید رو کیفیت کابلم کار کنه lighting هایی که الان هستن باید مثل نوزاد باهاشون رفتار کنی تا آسیب نبینن

  • HM-ROYAL

    خوشبختانه دوتا کابل lightning و دوتا شارژر دارم یکی برای شارژ یکی برای انتقال فایل و مشکل اتصال پورت usb رو ندارم چون یک طرفش همیشه به سیستم یا شارژر وصله

  • روباه آبی

    من مه کلا با سونی مشکل داشتم اما اپل لایتنینگش خیلییی عالیه

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی