ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمار می گوید اپل از سهمش در بازار تلفن های هوشمند راضی است

پورتال Statista اخیراً اطلاعات آماری جدیدی را در رابطه با اکو سیستم های موبایل منتشر کرده است که بر مبنای این اطلاعات می توان تحلیل های بسیار جالبی را به دست آورد. نمودار منتشر شده توسط موسسه ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۲۸ مرداد ۱۳۹۳  |  ۰۹:۴۲

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

پورتال Statista اخیراً اطلاعات آماری جدیدی را در رابطه با اکو سیستم های موبایل منتشر کرده است که بر مبنای این اطلاعات می توان تحلیل های بسیار جالبی را به دست آورد. نمودار منتشر شده توسط موسسه ی مورد بحث، به میزان عرضه و فروش تلفن های هوشمند در سه ماهه ی دوم سال ۲۰۱۴ و بر مبنای پلتفرم و رنج قیمت آنها می پردازد.

برخی از مسائلی که در این نمودار مشاهده می کنید پیش از این نیز برای شما واضح و روشن بوده اند، برای مثال همه ی ما می دانیم اپل همیشه بیشترین فروش را از آخرین مدل آیفون کسب می کند، اما وقتی اطلاعات نمودار منتشر شده توسط Statista را در کنار اطلاعات آماری ارائه شده توسط سایر موسسات قرار دهیم واقعیت های جذاب تر دیگری برای ما نمایان می شوند.

برای مثال بر مبنای اطلاعات آماری که توسط استراتژی آنالیتیکز منتشر شده است، در سه ماهه ی دوم سال ۲۰۱۴ تولید کنندگان تلفن های هوشمند اندرویدی ۲۴۹.۶ عدد موبایل را تولید و به بازار عرضه کرده اند. حال اطلاعات Statista می گوید ۱۹.۸۲ درصد از تلفن های مذکور مدل های سطح بالا و به روز بوده اند، که این امر بیانگر ارائه ی ۴۹.۴۷ میلیون دستگاه تلفن هوشمند اندرویدی به اصطلاح high-end به بازار است.

در سوی دیگر این جدال اپل ۳۵.۲ میلیون تلفن هوشمند به بازار عرضه کرده است که طبق آمار ۸۶.۴ درصد آنها رده بالاترین محصول اپل در این زمینه بوده اند، و این بدان معنی است که اپل ۲۹.۸ میلیون تلفن هوشمند high-end به فروش رسانده. 

حالا اگر به این آمار از وجهی دیگر نگاه کنیم و با خود بیاندیشیم که چه تعداد تولید کننده ی تلفن های هوشمند اندرویدی در بازار حاضرند و هر یک از آنها نیز دارای محصولات رده بالای خاصی هستند مسلماً این نکته که فروش تلفن های رده بالای تحت این سیستم عامل تنها ۲۰ میلیون عدد از محصول رده بالای اپل بیشتر بوده است بسیار قابل توجه و حائز اهمیت خواهد بود.

کارشناسان بازار بارها به این نکته اشاره کرده اند که اپل و گوگل نسبت به بازار تلفن های هوشمند دارای دیدگاه های متفاوتی هستند، یکی از آنها یعنی گوگل می خواهد به هر نحو ممکن سهم بیشتری از بازار را به خود متعلق کند ولی اپل تمایل دارد تا حد ممکن سود و درآمد بیشتری را کسب نماید. کسب درآمد بیشتر نیز تنها از طریق فروش محصولات به روز و رده بالا ممکن است، کاری که به نظر می رسد اپل در انجام آن بسیار موفق بوده.

اگرچه سود و درآمد در بازار تلفن های رده بالا خلاصه می شود، ولی نمی توان از نقش کلیدی تلفن های رده پایین و فرصت های رشدی که برای پلتفرم های گوناگون در این بخش از بازار خلاصه شده است چشم پوشید. رشد عمده ی ویندوز فون و سهم بزرگش در بازار فعلاً از فروش همین گونه از تلفن ها به دست آمده و رده ی مذکور پیش از این نیز عامل اصلی رشد پلتفرم اندروید گشته است. حتی در ظاهر هم به نظر می آید مایکروسافت به خوبی این امر را متوجه شده و تمرکز محصولات تحت ویندوز فون را به سمت آن سوق داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (43 مورد)
  • ahmad

    باز دوباره اینجا دعوا شد !!
    دوستان با هم مهربون باشید و سعی کنید به هم احترام بذارید !!

  • amirftma (طرفدار هیچ برندی نیستم!!!)

    گوگل نمیخواهد به هر نحوی شده دستگاههای خود را بفروشد
    این کمپانی های مثل سامسونگ هستن که با اسپماشون بازارو پر کردن
    سامسونگ میخواهد به هر نحوی شده دستگاه های خود را بفروشد
    نه گوگل
    گوگل دستگاه های سری نکسوس را داره که خیلی هم خوب هستن

    • amirftma (طرفدار هیچ برندی نیستم!!!)

      خیلی جالبه وقتی دیدگاهم دو خط زیاد تر شد باید توسط ادمین تایید
      شود
      عکس هم همین طور عکسو میزارم همه مطلبو میخونن تموم میشه تازه عکس من تایید میشه
      نا گفته نمونه بعضی اوقات سریع تایید میشه ولی گاهی اوقات میره رو مخم

  • بهنام طاهرپور

    براى شروع خريد ١اندرويدى ميان رده كار كاربرو راه ميندازه، همون كافى هستش،.. تا خود كاربر به سمت محصول خاص ( اپل) ترغيب بشه، تعصبشو كنار بذاره اقدام به خريد كنه. حالا همه شدن رقيبو دشمن اپل، !!! خدايى تقصير خودمونه(اپلى ها) بذارين تو حالو هواى خودشون باشن اين هواداراى اندرويدى ١دنده.! اپل كاربر داره قد خودش فروشم ميكنه نگرانم نيست كم نياره برنامشو ريخته از حالا.

    • Thinkdifferent

      دقت کردی نحوه صحبت کردنت اصلا خوب نبود؟یعنی چی اندرویدی یه دنده؟؟؟ مثلا هموطنیم ها

  • samanparsi

    بیشترین درآمد از فروش گوشی های رده بالا (High end ) هستش ؟‌
    جوک گفتین جوک ! خوبه دارین میبینی اندرویدی ها بیشتر تو رده بالا فروختن و هم میان رده های زیادی رو فروختن !‌ درسته سود اصلی تو رده بالا هستش ولی میان رده ها رو دست کم نگیرید تو خرید اپ و لوازم جانبی !‌ ضمنا قیمت خدا تومنی آیفون هم تاثیر کمی نداره ! یه تحلیل آماری کنین اگر قیمت ۵ اس با اس ۵ یکی میبود کدوم شرکت بیشتر سود میکرد ؟

  • بهاره

    موضوع روشنی بود ولی بسیاری دوستان تمایلی به تامل درش ندارند .
    یکی از اولین اقدامات جابز پس از بازگشت به کوپرتیونو ، کنسل کردن پروژه های متعدد اپل و تمرکز "زیاد" روی محصولات "کم " بود. روش کاری که پس از فاصله گرفتن از پرتگاه ورشکستگی و سربلند کردن در بازار مصرفی هم دستخوش تغییر نشد .

    پاییز گذشته تیم کوک به صراحت درباره سهم اپل از بازار صحبت کرد و گفت که شرکت تمایلی به ورود به رده های پایین تر بازار نداره .در واقع ایجاد تنوع برای پاسخگویی به رنج های مختلف ، منابع را درگیر فعالیت عرضی میکنه ، از تمرکر بر محصول میکاهه و امکان سرویس دهی یکسان به همه محصولات را از بین میبره .

    برای کاربری که سخت افزارش مورد بی توجهی زودهنگام سازنده قرار گرفته بسیار راحته که در کوتاه مدت بسمت برند دیگری کشیده بشه و این برای اپلی که برگ برنده اش در بازار امروز "اکوسیستم" هست بسیار خطرناکه .

    • نیم کیلو باش !

      ببخشيد خانوم مهندس ، يه سوال .... توي پروفايل ديجياتو شما ، نام لپتاپ رو نوشتين " BlueEnchant " درست نفهميدم ...
      ميشه بيشتر توضيح بدين

      • بهاره

        1_علیک سلام پسرم!
        2_مهندس نیستم.
        3_اشتباهی بود در پر کردن گزینه ها که سهل انگاری کردم و اصلاحش نکردم.
        4_حالا که گوشزد کردی اصلاح میکنم.
        5_لپ تاپ ندارم طی سه سال اخیر.
        6_خداحافظ.

        • بهاره

          پ.ن : اصلاح شد :)

  • پوپو پبزی

    اسمه این سایتو باید گذاشت اپِلاتو جایه دیجیاتو... همش اینه این سایتایه زرد از قدیسان اپل سخن می گویندی...!
    اول فکر کردم یه سایت خفن پیدا کردم در زمینه ی تکنولوژی!

    • ali.n

      سایت در حوزه تکنولوژی هسته و همه خبر ها رو میزاره، و اخبار و آمار و تحلیل های زیادی هم از سامسونگ و... گذاشته، فقط جو کامنت ها کمی اپلیه.و غیر اپلی ها به جای حضور به جا و مناسب مثل شما فقط توهین میکنند...من اپلی نیستم اما واقعیت رو این میدونم

  • a.mohammadi

    ارزوها به حقیقت پیوست جدیدترین محصول سامسونگ لو رفته امیدوارم با قیمت مناسب به بازار بیاد!!!!

    • آرش

      با اینکه به هیچ وجه از سامسونگ خوشم نمیاد ولی بهت منفی میدم، چون با اینکه ! به نظرت کارت بانمکه ولی بازهم ترول بازیه و احساسات طرفدارای سامسونگ جریحه دار میکنه و میتونه به خرابتر شدن فضای این محیط بی انجامه

      • LG G3

        نه ببین آرش جان، تو این سایت فقط هر کی مخالف اپل نظر بده ترول حساب میشه، ولی اگه یه اپلی هر چرت و پرتی بگه و هر کی رو بکوبه مشکلی نداره و ترول هم بهش نمیگن، و مث همین کامنت این دوست عقده ایمون، ازش حمایت هم میشه. بزار امثال رضا پناه و ITMaster و باقی اپلی ها با این چیزا عقده های درونی خودشون رو خالی کنن و شاد شن و همچنان ادعای منطق هم داشته باشن :-).
        حالا اگه یه سامسونگی همین کارو میکرد همه ی این افراد منطقی بهش حمله میکردن و ترول ترول میگفتن. بزار خوش باشن!!

        • Thinkdifferent

          اون دوستمون که این عکسو گذاشت اصلا قصد توهین نداشت و فقط برای شوخی بود اگه کسی همچین چیزی واسه اپل درست کنه مطمئن باش خیلیا که اپلو دوست دارن بهش مثبت میدن پس الکی قضاوت نکنید

        • ali.n

          دوست عزیز ترول ها که کلا بیمارند و بحثشون از متعصب ها جداست، اما شما که از بقیه گله داری چرا لحن مناسبی نداری و با نام بردن افراد و عقده ای خطاب کردنشان بهشون توهین میکنی خب به درک به اپل و سامسونگ توهین میشه شما به یک آدم توهین نکن و با نظر منطقی و با لحن مناسب هر چقدر میتونی از شرکت مسخره اپل انتقاد کن مثل کسانی که از شرکت های مسخره اندرویدی انتقاد میکنن.

      • سهیل

        دوستان این بحث را خیلی وقته می خوام بکنم. حالا اینجا موقعیتش پیش اومد.
        بین طنز و توهین خیلی تفاوت هست. البته رگه های تمسخر هم می تونه توی طنز باشه اما به هر حال با توهین فرق داره. توهین فحشه. توهین وارونه کردن حقیقته.
        اما طنز چیه؟ طنز مثل کاریکاتوره. توی کاریکاتور یه نفر که دماغش یه ذره بزرگه را با یه دماغ خیلی بزرگ می کشن. اینجا هم دوستمون یک طنز ساده در مورد مارک یک دمپایی و جنس گوشیهای یک کمپانی و ... گذاشتن. برید پایین ببینید چقدر در مورد گرونیه آیفون نوشتند که زیاد پول می گیره و ... اما اینها توهین نیست. اینها طنزه هیچکس هم اعتراض نمی کنه.
        باید یاد بگیریم که در مورد این مسائل ساده تر نگاه کنیم و زود در مقابل هرچیز ساده ای جبهه نگیریم

    • ITMaster

      فكر كنم ديگه با اين محصول، سامسونگ بتونه اپل رو ورشكست كنه!!

    • سهیل

      چه شور و شوقی ایجاد کرده تو هوادارا

    • AhmadRzz

      دوربينش چنده ؟؟
      صفحه نمايشش امولده ؟؟؟؟؟؟
      :(

    • غزه زنده خواهد ماند ...(رضا پناه)

      ديزاينش از طبيعت الهام گرفته شده . ولي به نظرم به دمپايي هاي نيكتا شباهت هايي داره :)) از 8 لايه ساخته شده كه دولايه با كيفيت تر و باجنس بهتر كافي بود
      صبحي شادمون كردي خدا شادت كنه .

    • فرشاد

      حاشیه هاش کمی زیاد هنوز
      ولی در کل از همون طراحی همیشه پیروی کرده
      چند میخ اهنی هم روی کاورش گداشته مدل نوت الفا فکرکنم

      • ITMaster

        نه دوست من اون گلكسى مگا بود كه دوتا ميخ داشت! تازه صفحشم سوپرامو ال اى دى بود!

        • فرشاد

          نه فکر نمی کنم کاش این لو دهنده یه عکسم از پشتش میزاشت
          اون وقت کاملا مشخص بود سری چیه!!!
          اما این سایز فقط برای نوته جای قلم هم مشخص

    • سهیل

      جنسش خوبه طراحیشم قشنگه. فقط احساس می کنم کپیه :-) ولی طوری نیست می خرمش

  • شرلوک

    راستی دوستان
    خوشبختانه فرصت دست داد با GLX اسپایدر1 کار کردم
    واقعا محصول قابل تاملی هست!
    وقتی گوشی رو گرفتم تو دستم سعی کردم بدون توجه به برندش قابلیت هاشو بسنجم!
    صفحه نمایش سرعت و روونی گوشی کیفیت دوربین و طراحی واقعا عالی بود!!
    مبلغ نیستم ولی فکر کنم بهتره یکم ذهنیت بدمون رو نسبت به GLX کنار بذاریم
    چرا 600 بدیم به HUAWEI؟؟؟
    درسته شاید خیلی از قطعات همین گوشی هم چینی باشه
    اما حداقل میدونیم چهار تا هموطن هم این وسط سود کردن!
    من به عنوان حداقل یه گوشی باز!! GLX اسپایدر1 رو یه محصول قابل احترام میدونم
    امیدوارم GLX واقعا به خودش اومده باشه و کیفیت محصولاتش هر روز بالاتر بره...

    • سهیل

      مسئله اعتماده دوست من. از کجا بدونیم خوب می مونه؟ از کجا بدونیم یک یا چند بار مصرف نیست؟ مخصوصا جی ال ایکس تو این زمینه خیلی کارنامه خوبی نداره. هواوی واقعا تولیدات نسبتا با کیفیتی داشت و کم کم اعتماد مشتریان را جلب کرد

  • شرلوک

    حیف تو ایران قیمتای اپل یکم زیادی غیر منطقی میشه...
    حیف!
    یعنی محصولی که حتی از آیفون هم قیمتش بالاتره اینجا 400 تومن از آیفون ارزون تره!!!

    • آرش

      شرلوک عزیز قیمت آیفون 16 گیگ 5s بدون قرارداد 650 دلاره با احتساب مالیات فروش 13% ( برای کشورهای مختلف فرق میکنه ) قیمتش تا 730 دلار میرسه که با دلاری 3150 تومن میشه 2،310،000 تومن که همین حالا دارن 50 تومن ارزونتر میفروشن تو ایران.
      قیمت آیفون و کلیه محصولات اپل تو ایران معقوله مشکل قیمت دلار و سطح درآمد پایین ماست.

  • ميلاد فضايي!!!

    كاريبران اپل بهش وفادارند چون
    يك محصول واقعا لوكس و كاربري را ميخرند با قيمت ناچيز
    (ميتونيدبببينيد گوشيهاي ورتو كه رده لوكس هستند چه قيمتي دارند )
    يك پشتيباني عظيم از سخت افزار و نرم افزار دارد
    يك سيستم عامل نرم و روان دارد
    يك فروشگاه بي نظير در كره زمين
    يك اكوسيستم كامل كه وقتي واردش بشي اگر از ios و نرم افزارهاش استفاده كنيد ديگر نميتونيد خارج از اون چيز بهتري پيدا كنيد
    بهترين گرافيك برنام ها و بازيها در ios هست
    بهترين رابط كاربري در ios هستش
    بهترين مواد در آيفون هست حتي اگر پلي كربنات باشد
    راحتترين دوربين را براي عكاسي دارد
    درآخر هر كي آيفون ميخره ميدونه حداقل تا ٤ سال خيالش راحته كهآخرين سيستم عامل روش نصب ميشود
    آيفون 6 يعني خريدن يك گوشي هوشمند كه براي حداقل ٢ سال پرچمدار خواهد بود

    • سهیل

      برای شخص من در درجه اول اکوسیستمش خیلی جذابه. از سیستم عامل امن و پایدار و بی نقص بگیر تا اپ استور و سیستم توسعه.
      در درجه بعد کیفیت ساخت مهمه که خوب کمپانی های دیگه ای هم هستن که کیفیت ساخت خوبی ارائه می کنند. اما اکوسیستم اپل واقعا بی نظیره

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی