ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

چهار فردی که هر کسب و کار برای رسیدن به موفقیت نیاز دارد

ساختن یک کسب و کار ساده نیست. مدیریت و سازماندهی یک استارت آپ شامل جزئیات زیادی می شود. اما آگاهی و اجرای این جزئیات به افراد مناسب نیاز دارد. هر کسب و کار، نیاز به ...

امیر صادقپور
امیر صادقپور منتشر شده در ۳۰ مرداد ۱۳۹۳  |  ۱۱:۵۹

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

ساختن یک کسب و کار ساده نیست. مدیریت و سازماندهی یک استارت آپ شامل جزئیات زیادی می شود. اما آگاهی و اجرای این جزئیات به افراد مناسب نیاز دارد.

هر کسب و کار، نیاز به افرادی دارد که بتوانند با جهت دهی و انرژی بخشی، عامل حرکت و جنبش و پیوستگی شوند و با احاطه بر کلیات و جزئیات به پیشرفت پروژه کمک کنند.

رهبر
رهبر شخصی است که دید مناسبی نسبت به پروژه داشته باشد. او کسی است که مسئولیت ها را به افراد تفویض کرده و بیشتر از هر کسی وظیفه جهت بخشی را در کار ایفا می کند. بدون رهبر، مسیر حرکت مشخص نیست و هیچ کار مشخص و هدفمندی انجام نمی شود. رهبر اموری که کارفرما باید واسپاری کند یا انجام دهد را راهبری می کند.

مدیر اجرایی
مدیر اجرایی کسی است که نسبت به انجام امور دید خوبی دارد. کسی که عامل اتفاق افتادن امور در جهت مثبت می شود. حتی بهترین رهبرها بدون اینکه یک مدیر اجرایی مناسب در کنار خود داشته باشند، نمی توانند کاری را به انجام رسانند. وظیفه آنها پشتیبانی رهبر گروه در تقسیم وظایف در جهت اتمام امور و ساخت و ساز بخش های مختلف است.

وکیل مدافع شیطان
این موقعیت الزاما بخاطر در نظر گرفتن شرایط بحرانی و سخت در نظر گرفته نشده است، اما وجود فردی که بتواند با بیان مباحث و تحریک مناظره ها یا آزمایش توان در مباحثات وارد شود، برای پروژه ضروری است. در واقع شما -در جایگاه فرد اول یک کسب و کار و کسی که تصمیم گیری های عمده را بر عهده دارد- به فردی نیاز دارید که بتواند خود شما را به چالش بکشد و بدین ترتیب شما را به سمت مسیر صحیح هل دهد.

ناظر
وظیفه یک ناظر، ایجاد دید و پرسپکتیوی مناسب است؛ او حامی، مشاور و نگهبان شماست که ایده ها و استدلال های مفید را به سوی شما انعکاس می دهد. نقش ناظر پر کردن جایگاه مربی یا کسی است که با عقل و درایت و تجربه توان کمک به شما در تصمیم گیری های سخت را داشته باشد.

•••

این چهار نفر عامل بهبود روند پیشرفت، جهت گیری صحیح و استفاده مناسب از انرژی در کسب و کار شما می شوند که مجموعه آنها نهایتا به موفقیت خواهد انجامید.

آیا شما این چهار نفر را در استارت آپ یا کسب و کار خود دارید؟ اگر ندارید، فکر می کنید چه کسانی برای ایفای این نقش ها مناسب شما هستند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • عــــــامـــــــــر

    بهترین وکیل مدافع شیطان هیتلر بوده که جوری یک ملت رو خ...ر کرد فکر میکرد میتونن دنیا رو شکست بدن اما خب اگر یه رهبر با قدرت کاریزمانیک وجود داشته باشه دیگه فکر کنم این وکیل مدافع شیطان لازم نشه

  • محمدرضا پورمیرزایی M.R.P

    بنظرم یکی از ارکان اساسی امروزه همون وکیل مدافع شیطان شده!! همه بهش نیاز دارن تو این دوره

  • amirftma (طرفدار هیچ برندی نیستم!!!)

    میتونم هر کدوم از اون چهار نفر باشم جز وکیل مدافع شیطان

  • siavasha24

    به نظرم من برای نقش وکیل مدافع شیطان ساخته شدم!

    • Mohsen Elhamian

      به وکیل مدافع شیطان نسبت به بقیه این گزینه ها نزدیکتری، ولی به نظرم هنوز وکیل مدافع شیطان خوبی نشدی. البته در حال پیشرفتی. :)

  • حمید رضا

    به نظر من جذابترین مطالبتون همین مطالبی هست که در چنین زمینه هایی میزارید . مثل مدیریت . کسب و کار
    چنین مطالبی رو بیشتر بزارید

  • تیم کوک, نسخه تکامل یافته استیو جابز

    دیجیاتو این چهار نفر رو خودت تنهایی پیدا کردی؟!!
    خب معلومه هر کسب و کاری به این شغل ها نیاز داره

  • THIEF

    فکر کنم این همون دوربین مخصوص سلفی سونی باشه که میگفتیم شبیه شیشه ادکلنه

    • THIEF

      http://xperian.ir/xperian/wp-content/uploads/2014/08/Sony-MHS-PM5-bloggie-640x382.jpg

  • سوتابایت

    دیجی به طور نامحسوسی در پی ساخت نارنجی ها و بلاگفا ها و... دیگره !!!
    --------------------------------------------------
    بعد از 3 ماه استفاده از اینترنت 4 مگ پیشگامان :
    79 گیگ مصرف داشتم !
    به طور متوسط روزانه 870 مگ !!
    و پرداختی به پیشگامان 287 هزار تومن !!!
    من برم خودمو از طبقه پنچم پرت کنم پایین !!
    و البته امروز تموم می شه !! کلا رو هم 200 مگ دارم !!

    • Mohammad Reza

      هیچ لذتی بالاتر از این نیست ۱ گیگ فایلو تو ۲ دیقه دانلود کنی (:

    • محمد

      یعنی شما اینهمه پول به هدر میدی ؟
      چند تا سایت رو باز کردن که ترافیک چندانی مصرف نمیکنه .
      اگه میخوای دانلود کنی تنظیم کن که شب دانلود بشه که مجانیه

    • زاخار

      من که خیلیل منتظرم
      -----------------------------------
      79 گیگ مصرف !!!!!
      اپولو هوا کردی؟؟
      سرعت دانلودت چجوری بود؟

      • باترول ها مهربان باشیم

        79 گیگ ک چیزی نی !
        یادمه 2 سال پیش 128 مخابرات ماهانه 15 گیگ داشتیم جاتون خالی 15 گیگ رو در عرض 1 هفته تموم کردیم :D
        از همون زمان رنگ اینترنت محدود رو دیگه ندیدیم ...
        ولی بازم خدا رو شکر میکنیم تو کره شمالی نیستیم ...

      • سوتابایت

        معمولا روی 800 تا 1500 کیلوبایت !!

    • THIEF

      داداش شرمنده من با گوشی اومدم سایت خواستم + بدم خورد به - الان هرکاری کردم نشد مثبت، خواستم در جریان باشی

  • Shut Down

    اکثر ما ایرانی ها دوست داریم رهبری کارا رو بدست بگیریم خوب پس رهبرمون جوره میمونه ناظر و وکیل مدافع شیطان و مدیر اجرایی,نبود؟؟!!! دارم استارت اپو را میندازما!

مطالب پیشنهادی