ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شارژر بی سیم ChargeSpot Pocket برای ساده تر کردن شارژ گجت ها با دو استاندارد شارژ بی سیم

اگر از شارژرهای بی سیم استفاده کرده باشید، احتمالا متوجه شده اید که برخی از این ابزارها امکان شارژ همه موبایل هایی که از شارژ بی سیم بهره می برند را ندارند. دلیل این مساله وجود ...

امیر صادقپور
امیر صادقپور منتشر شده در ۳۱ مرداد ۱۳۹۳  |  ۱۴:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اگر از شارژرهای بی سیم استفاده کرده باشید، احتمالا متوجه شده اید که برخی از این ابزارها امکان شارژ همه موبایل هایی که از شارژ بی سیم بهره می برند را ندارند. دلیل این مساله وجود دو استاندارد متفاوت برای شارژ ابزارها به صورت بی سیم است.

شرکت ها تکنولوژی های اختصاصی خودشان را عرضه می کنند و در مورد شارژ بی سیم نیز چند نوع استاندارد متفاوت داریم که ابزارهای سازگار با هر یک، امکان شارژ توسط شارژر دیگری را ندارند. اما محصولی به نام ChargeSpot Pocket در این میان با پشتیبانی از دو استاندارد Qi Wireless (که بیشتر مخصوص ابزارهای سامسونگ است) و PMA (یا Power Matters Alliance) امکان شارژ بی سیم را برای تمامی ابزارهای سازگار با این دو استاندارد فراهم می کند. البته استانداردی دیگر تحت عنوان A4WP نیز وجود دارد که ChargeSpot Pocket آن را پشتیبانی نمی کند.

اما در کنار پشتیبانی از دو استاندارد، طراحی ChargeSpot Pocket نیز با شارژرهای بی سیم دیگر متفاوت است. در واقع منبع شارژ در این شارژر قابل استتار است و می توان آن را در جایی مثل زیر میز غذاخوری یا کار نصب کرد. در این صورت تنها با دانستن محلی که شارژر نصب شده می توان گوشی یا تبلت را فقط با قرار دادنش روی میز، شارژ کرد.

این ابزار برای مکان هایی مثل رستوران ها و کافه ها بسیار کاربردی است. کیت این ابزار کاربردی با قیمت ۱۵۰ دلار عرضه شده است.

آیا تا به حال موبایل تان را به صورت بی سیم شارژ کرده اید؟ به نظر شما این تکنولوژی چه زمانی همه گیر خواهد شد؟ آیا تا یک یا دو سال آینده از شر سیم های در هم پیچیده شارژرها خلاص می شویم؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • amirftma (طرفدار هیچ برندی نیستم!!!)

    شارژ بی سیم دوس دارم
    ولی تا به حال استفاده نکردم

  • thepjt

    هر وقت اپل ان اف سی و این شارژر ها رو روی گوشیاش گذاشت ... چند ماه بعدش همه گیر میشه ...
    علت حرفم ؟
    به علت نفوذی که روی آمریکا داره و نفوذی که امریکا در اذهان داره ... و اینکه چون تک محصول به تیراژ میلیونی تولید میشه که همه براش لوازم جانبی و شارژر میزنند ...
    البته ... !
    اگر نیار شارژر بی سیم خودش برا خودش بزنه طراحی کنه .. مثل پورت لایتنینگ و سی پی یو هاش ...

  • Nuit D'hiver

    من فقط یه مسواک برقی داشتم که بیسیم شارژ میشد
    اونم البته یه داک داشت که دستگاه رو روی اون قرار میدادم ولی پایه اش بجای پورت فلزی پلاستیکی بود
    این شارژر های بیسیم تقریبا شارژر بی پورت هستن نه بیسیم
    چون بالاخره خود کیت شارژر سیم داره فقط داخل وسیله مورد نظر نمیره

  • فرزاد

    150 دلار واسه شارژر؟!
    خو چه کاریه 149.850 هزار دلار دیگه میزاری روش میری یه دونه پورشه پانامرا توربو اس میخری !!!

  • Shayan

    ببخشید من یک سوال داشتم
    من huawei honor 3c h-30 u-10
    دارم میخواستم cyanogenmodروش
    داشته باشم ولی دیدم تو فهرست دیوایس هاش نبود .
    چطور میتونم این رام رو داشته باشم؟

    • thepjt

      اینطور که قبل از خرید گوشی باید میرفتی xda .. و این چیزاشو بررسی میکردی ... برسی های سایت ها که دوربین و صفحه نمایش و از این جور چیزها رو بررسی میکنند ... با احترام چرت هستش !! برای خریدن یک گوشی اندرویدی پشتیبانی مستقیم و غیر مستقیم اهم واجباته .. اینکه ببینی روت میشه راحت ... روش روت شدنش موجود هست تو نت ... رام ها و غیره رو ببینی ...

      اگر پول داشته باشی که پرجمدار میخری خلاص ... اما اگر پول موجود نباشه خرید یک پرچمدارم دو نسل پیش اونم دست دوم بهتر از خرید این میان رده ها هست .. هرچی گوشی معروف تو رام و ساپورتش بهتر ... اگرم اصرار داری گوشی نو بخری که پایین رده ارزون باشه ... باید برند خرید چرا که به خاطر شهرتش میدونی برای رام و غیره هست ...
      من الان بخوام گوشی ارزون بخرم .. نکسوس اس یا گالاکسی نکسوس و یا اس 3 دست دو میخرم چون میدونم ته ته اش یک نیمچه ساپورتی دارند به خاطر شهرتشون ...
      اما اگر بهترین گوشی از برندی نا مشهور در دنیا بخری مثلا جی ال اکس ... مسلما رام آخرین ورژن براش گیر نمیاد ..

  • شاهد

    یه زمان یه 1520 داشتم که با شارژ بی سیمش خیلی حال میکردم !
    بودنش بهتر از نبودنشه ، ولی ضروری نیس !
    -------------------------------------------------------------
    راستی بچه ها اینترنت 3g همراه اول (نوترینو) هم معرفی شد . با قیمت و شرایط نجومی البته :| (وبسایت همراه اول قسمت تازه ها)

    • فرزاد

      ای کاش یه مقاله هم تهیه میکردین در رابطه با قیمت اینترنت در کشورها ... تو سرعت که همه میدونیم تو لیگ زمین خاکی دنیا هستیم ، ببینیم تو قیمت چند چندیم !

  • iL Padrino

    هر وقت شرکتا توانایی ساخت شارژر بی سیمی رو داشتن که بتونه وقتی تو فضای خونه، رستوران و ... در حال حرکتی یا به صورت ساکن جایی نشستی و چند متر از منبع شارژ فاصله داری، دیوایست رو شارژ کنه
    اون موقع تازه شاید، من یکی ازشون خریدم! :D
    کلاً آدم کم توقع ای هستم :D

  • Mohammad Reza

    تو عالی بودن امکان شارژ بی سیم شکی نیست، اما همه شرکت ها باید یه استاندارد رو قبول کنن یا سایر استانداردها رو هم پشتیبانی کنن تا اینطوری هم به نفع خودشون و هم کاربرا تموم بشه. این که هر شرکت استاندارد خوشو داشته باشه جالب نیست.

    • a.mohammadi

      دوست عزیز میتونی چند تا دلیل برای عالی نامیدن شارژر بیسیم بیاری؟

      • Mohammad Reza

        دقیقا چند تا دلیل؟!!
        خب اولا من نگفتم شارژر بی سیم،کلی تر گفتم شارژ بی سیم (منظورم روش شارژ بود شامل روش های شارژ بی سیم دیگه: شارژ با نور خورشید،و ...). که شارژر بی سیم هم شاملش میشه و خیلی امکان مفیدیه.

        خب مهم‌ترین دلیلی که میشه برای عالی بودش آورد مشخصه!
        مهم‌ترین دلیلی که میشه برای پیشرفت تکنولوژی آورد چیه؟ زندگی راحت تر! همه این‌ها برای اینه که راحت تر زندگی کنیم. اولین مزیت شارژ به روش بی سیم اینه که انسان از شر شارژهای با سیم و محدودیت هایی که دارند مثل طول سیم، خراب شدن سیم و ... خلاص میشه. این یعنی شارژ راحت تر!
        البته روش شارژ بی سیم یا همون شارژ القایی الان به اون صورت که باید باشه نیست و باید پیشرفتای خیلی بیشتری بکنه. مثل افزایش برد انرژی رسانی که اون وقت بشه تو مسافت های طولانی و چند متری هم از انرژی منبع تغذیه کرد، وجود یک استاندارد مشخص برای تمام دیوایس ها و کم‌تر شدن زمان شارژ. خب طبیعتا تکنولوژی به مرور زمان پیشرفت میکنه اما روش، روش بسیار خوبیه.

  • عــــــامـــــــــر

    وقتی میبینم آقای صادقپور فعاله واقعا حال میکنم

  • عــــــامـــــــــر

    من تا الان از شارج بیسیم هیچ استفاده ای نکردم اما خیلی دوست دارم یه کیت شارج بیسیم داشته باشم واسه شارژ گوشیم
    این مدل هم به نظرم خیلی خیلی میتونه خوب باشه و واقعا جالبه به نظرم
    بزاریش زیر فرش و گوشیتو بزاریش زیرشو شارز بشه اما قیمتش خیلی زیاده،به،نظرم

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی