ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

واتز اپ می گوید ۶۰۰ میلیون کاربر فعال دارد

در رقابت بسیار فشرده ی مرتبط به اپلیکیشن های پیغام رسان فوری، این روزها همه ی حاضران تلاش می نمایند تا خودشان را به اپلیکیشن پرآوازه ی واتز اپ برسانند و با گذشت هر روز ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۳ شهریور ۱۳۹۳  |  ۱۰:۳۲

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در رقابت بسیار فشرده ی مرتبط به اپلیکیشن های پیغام رسان فوری، این روزها همه ی حاضران تلاش می نمایند تا خودشان را به اپلیکیشن پرآوازه ی واتز اپ برسانند و با گذشت هر روز از پرداخت ۱۹ میلیون دلاری فیسبوک برای تصاحب این اپ، بیشتر مشخص می شود که چرا بزرگترین شبکه ی اجتماعی موجود بر روی اینترنت حاضر شده است چنین رقم بزرگی را بپردازد.

Jan Koum، بنیانگذار و مدیر عامل واتز اپ، اخیراً در توییتی اشاره کرده است که این اپلیکیشن ماهیانه ۶۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. وی در ماه آوریل سال جاری نیز گفته بود سرویس پیغام رسانش دارای ۵۰۰ میلیون کاربر فعال است و در همان زمان فیس بوک نیز اعلام کرده بود در هر ماه ۲۰۰ میلیون کاربر فعال از اپلیکیشن پیغام رسان این شرکت استفاده می نمایند.

با یک حساب سر انگشتی ساده و با توجه به آمار پیشین منتشر شده توسط فیس بوک متوجه می شویم این شرکت در ترکیبی از واتز اپ و پیغام رسان خودش دارای نزدیک به ۸۰۰ میلیون کاربر فعال در محیط سرویس های چت مبتنی بر متنش بوده، که رقمی به شدت قابل توجه محسوب می گردد. 

در پشت سر واتز اپ سرویس وی چت (WeChat) با ۴۳۸ میلیون کاربر فعال قرار دارد که عمده ی هواداران آن اهالی کشور چین هستند و پس از وی چت سرویس لاین با ۴۰۰ میلیون کاربر ایستاده است.

تنها منبع درآمد فعلی سرویس واتز اپ از راه فروش اشتراک سالیانه به قیمت یک دلار است ولی با توجه به حجم کاربران این سرویس پیغام رسان و تعداد تصاویر رد و بدل شده ی روزانه بر روی آن، انتظار می رود فیس بوک به زودی روش های جدیدی را برای کسب درآمد توسط واتز اپ پیاده سازی نماید. ناگفته نماند رقبای این سرویس مانند لاین، وی چت و وایبر، هر ماه از طریق فروش برچسب و پوسته های درون اپلیکیشن سود نسبتاً قابل توجهی را کسب می نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • atra.tavan60

    واتس آپ مسنجر خوبیه ولی یکم محیطش سرد و بیروحه هیچ استیکری توش نیست من لاین ترجیح میدم بهش چون علاوه بر تماس صوتی و تصویری لاین میتونم از تایم لاین که مثل یه شبکه اجتماعی عمل میکنه هم استفاده کنم

  • MAS348

    واتس اپ رمز گذاری برای پی ام ها نداره
    پی اما رو میشه اسنیف کرد و دزدید...
    یه سرچ تو یوتیوب بدید متوجه میشید
    توصیه میکنم از telegram استفاده کنید...برا وینفونم هس...
    hike هم خویه

  • آقای نسخه!

    تعجب می کنم با وجود سرویس خوبی مثل وایبر که هم می شه انواع پیام ها رو رسوند و هم میشه مکالمه کرد بازهم واتس اپ طرفدار داره! واتس اپ هیچی بهتر از وایبر نداره! فقط وایبر...

  • 7.62mm

    من با واتزاپ و ویچت و لاین و وایبر و کیک و کاکائو روی وینفون کار کردم، واتزاپ از همشون سریعتره رو وینفون، ویچت هم همه میدونیم چرا اینقدر تو ایران طرفدار داره.

  • فرزاد

    سالیانه 1 دلار ...
    حالا اگر مجریش یه شرکت ایرانی بود،نرخش با پول خون برابری میکرد

  • بهاره

    ازش خوشم میاد . برنامه ساده ، ترو نمیز و سریعیه . صادقانه یک دلار حق اشتراک طلب میکنه و با برچسب "خدمات مجانی" فریبت نمیده . عمده محبوبیتش هم بخاطر همینهاست.
    فیسبوک باید خیلی هشیارانه در سیستم درآمد زایی واتس اپ دست ببره . با اضافه کردن تبلیفات و خرید های دورن بازی و ... تفاوتی که با سایر برنامه های مشابه داره از بین میره .

  • عــــــامـــــــــر

    واتساپو دوس دارم اما بیشتر عاشق ویچت هستم

  • امير

    من از واتساپ استفاده ميكنم،ولي چون سرعت دانلود و اپلود فايلاش ضعيفه،برنامه هايك رو نصب كردم،سرعتش انتقال فايلش عاليه،حتي ميتونيد باهاش اپليكيشن هم بفرستيد٠پيشنهاد ميكنم دانلود كنيد،من از بازار براي اندرويد گرفتم٠

  • LG Forever

    واتس اپ بهترین پیامرسانه خیلی سبکه
    پیامارم سریع میفرسته

  • Masoud

    اقای مقدری شما نوشتین 19 میلیون دلار ولی فک کنم قیمت خریداری شده 19 میلیارد دلار بود

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی