محصولات مبتنی بر چیپست های اسنپدرگن ۸۱۰ و ۸۰۸ نیمه اول سال ۲۰۱۵ به بازار می آیند
در ماه آوریل کوالکام چیپست های پرچمدار ۶۴ بیتی خود تحت عناوین اسنپدرگن ۸۱۰ و ۸۰۸ را معرفی نمود و اخیراً مدیر بازاریابی این شرکت تائید نموده است که نمونه هایی آزمایشی از محصولات یاد ...
در ماه آوریل کوالکام چیپست های پرچمدار ۶۴ بیتی خود تحت عناوین اسنپدرگن ۸۱۰ و ۸۰۸ را معرفی نمود و اخیراً مدیر بازاریابی این شرکت تائید نموده است که نمونه هایی آزمایشی از محصولات یاد شده در اختیار شرکت های تولید کننده ابزارهای تکنولوژیک گوناگون مانند تلفن های هوشمند و تبلت ها قرار گرفته است و احتمالاً اولین محصولات مجهز به چیپست های مورد بحث در نیمه ی اول سال آینده ی میلادی به بازار راه خواهند یافت.
محصولات پیشین کوالکام ۲۸ نانومتری بوده اند و دو مدل جدید این شرکت اولین چیپست هایی هستند که بر مبنای تکنولوژی ۲۰ نانومتری تولید گشته اند و البته نباید از خاطر برد که پردازنده ی اگزینوس ۵۴۳۳ از سامسونگ و چیپست A8 به کار رفته در تلفن های هوشمند آیفون ۶ (تولید شده توسط TSMC) قبلا تحت این تکنولوژی تولید گشته اند.
اسنپدرگن ۸۱۰ و ۸۰۸ هر دو از تکنولوژی ۳۲ و ۶۴ بیتی پشتیبانی به عمل آورده و از ابتدای عرضه قابل استفاده تحت اندروید L خواهند بود. مدل های یاد شده اولین پردازنده های ۶۴ بیتی کوالکام محسوب نمی شوند و این شرکت پیش از این چیپست های ۶۴ بیتی دیگری مانند اسنپدرگن ۴۱۰، ۶۱۰ و ۶۱۵ را به بازار عرضه کرده است که همگی آنها مبتنی بر هسته های پردازشی ARM بوده و از طراحی مدرن Krait بهره مند هستند. علاوه بر موارد یاد شده مدل های ۶۱۵، ۸۰۸ و ۸۱۰ همگی دارای ۴ هسته ی Cortex-A53 و ۴ هسته ی دیگر Cortex-A57 هستند.
کوالکام همچنین بنا را بر این گذاشته است تا از پردازشگرهای گرافیکی خودش بر روی محصولات یاد شده بهره بگیرد، از همین رو چیپست اسنپدرگن ۸۱۰ به همراه آدرنو ۴۳۰ عرضه خواهد شد که ۳۰ درصد توان پردازش گرافیکی بیشتری را نسبت به آدرنو ۴۲۰ که در اسنپدرگن ۸۰۵ به کار گرفته شده بود ارائه خواهد کرد.
دیگر چیپست کوالکام یعنی اسنپدرگن ۸۰۸ نیز از آدرنو ۴۱۸ استفاده می نماید که ضمن مصرف بهینه تر انرژی، ۳۰ درصد عملکرد بهتری را نسبت به نسل پیشین خود یعنی آدرنو ۳۳۰ عرضه خواهد نمود.
هر دو مدل جدید چیپست های مورد بحث از رم های LPDDR4 پشتیبانی به عمل آورده و از طریق دو کانال ۳۲ بیتی ۱۶۰۰ مگاهرتزی با آنها ارتباط برقرار می کنند. انتظارات بر این است که مدل های اولیه تلفن های هوشمند و تبلت های مبتنی بر این چیپست ها را در نمایشگاه CES پیش رو شاهد باشیم و همانطوری که اشاره شد مدل های نهایی شده و آماده ی استفاده کاربران در صورتیکه همه چیز مطابق برنامه پیش برود در نیمه ی اول سال ۲۰۱۵ به بازار راه خواهند یافت.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
اگه نکسوس بعدی با این چیپ ها بیاد خیلی خوب میشه چون سیستم عاملش که 64 بیتیه و فکر میکنم پردازندش هم باید 64 بیتی باشه تا بشه به گوشیش گفت 64 بیتی
ی مورد جدید کشف کردم
مورد داشتیم استقلالیه آیفون 6 خریده٬ اما روش نمیشده از جیبش در بیاره...!!!
چه ربطی به استقلالیه داشت ؟؟؟!!! من نفهمیدم یا تو دری وری گفتی ؟؟؟!!! نکنه به خاطر 6 میگی اگه منظورت اینه که خیلی بی مزه بود :-/
کوالکام خیلی دوست دارم البته قدیمش رو بیشتر که یه دو هسته ای میزد چهار هسته ای ها رو جا میزاشت.
فک کنم اپل یه سیپیو 4 هسته ای با فرکانس 2 گیگاهرتز رو آیفون بزاره یه چند سال از بهترین های اندرویدی جلو بیوفته.
کاش روی نوت 4 میومد، بدجور رفته رو مخم نوت از طرفی هم تا آغاز سال شمسی بعدی باید یه گوشی بخرم، البته از 805 تا 808 و 810 هم خیلی توفیری نیست ولی به هر حال همیشه قوی تر دلربا تره :-)
دوستان این همه قدرت برای چی واقعا؟؟؟؟؟
من خودم به تازگی یه اکسپریا ام 2 گرفتم از شیر مرغ تا جون آدمی زاد توش می ریزم همه رقم بازی و برنامه حتی به من آخ نگفته آسفالت 8 رو توی 7ثانیه بالا میاره بعد مثلا اس 4 توی 4 ثانیه بالا میاره من برای 3ثانیه خودم جر نمی دم بهترین رو بخرم......
بهبهههه چه قدرتییی من یک گوشی با snap 810 میخواممم
با ٣٠ درصد افزايش عملكرد تازه به آيفون ٦ پلاس در بازيها ميرسد
ولي هنوز راه درازي دارند تا به آيفون ٦ و 5s برسند
منبع هم قبلا گذاشتم
آيفون ٦ پلاس در عمل در بازيها ضعيفتر از ٦ و 5s هست ولي با اينحال از بهترينشون كه HTC e8 باشه هم بسيار قويتر هست
سوال اينجا است اگر گلكسي آلفا به واسطه قويتر بودن گرافيكش در عمل نسبت به گلكسي اس ٥ به عنوان پرچمدار شناخته ميشود پس آيفون 5C هم هنوز پرجمدار حساب ميشود
bebin amu jan age line dari bia yekam baham harf bezanim ya man balad nisam ya to,bia bebinam ki ghane mihse ayat.ayat.ayat
add kon bia line baham harf bezanim,postato mikhunam asabam miriz beham,shayad moshkel az mane,bia ta ok she hame chi
عزیز لطفا منابعت رو بگو . اینجا هم یه نگاه بنداز
http://kyokojap.myweb.hinet.net/gpu_gflops/
اول اينكه گيگافلاپ معيار مناسبي براي قدرت گرافيكي به هيچ عنوان نيست
فقط بايد در عمل آزمايش شود در بنچمارك بازي
پس يعني حالت scren on در بنچمارك كه نشان دهنده قدرت اون گوشي در عمل هست
بنجمارک بازی منهتن بر روی گوشی ٢۶ فریم آیفون ۶ و ۵s در مقابل کمتر از ١٣ فریم گلکسی اس ۵
و در بنجمارك بازي T-REX تونسته ٤٩ فریم آیفون ۶ و ۴٠ فریم آیفون ۵s در مقابل ٣٤ فريم آيفون ٦ پلاس و تنها٢٧ فریم گلکسی اس ۵
جالبه که HTC E8 قویتر از HTC ONE M7 هستش ! و این دو قویتر از گلکسی اس ۵ هستند تو بازی
در زمینه پردازنده هم اپل در آیفون ۶ در حد یک مکبوک ایر قوی بوده
منبع:
http://www.anandtech.com/show/8559/iphone-6-and-iphone-6-plus-preliminary-results
پس به نظر شما IPHONE 6 از +IPHONE 6 قوی تره؟
پردازنده های قدرتمند,مستلزم یه سیستم عامل درست و حسابی واسه بهره برداری مفید از اوناست...
امسال اصلا واسم جذاب نبود . هیچ کدوم از پرچمدارها انتظار های منو براورده نکرد دلیلش هم توقعات بالای من بر اثر شایعاتی بود که راه افتاده بود مثلا حسگر چشمی اس5 ، هشت هسته ای 64 بیتی و فلزی بودن S5 .
یا ایفون ها که توقع بیشتری از شکل و شمایلشون داشتم.
وان ام 8 هم که فکر میکنم طراحیش نسبت به ام 7 عقبگرد داشت و لرزشگیر اپتیکال حذف شده بود و دوربین درست حسابی هم نداشت.
اکسپریا زی2 و زی3 که انقلاب بزرگی نداشتن .
تنها نوت 4 بود که کمی منو به اغوا وا داشت.
اما 2015 بعید میدونم سالی باشه که بشه این حرفا رو زد.
قبلا گفته بودم امثال شما اور دوز شندن از بس اطلاعات غلط به خوردشون رفته
همين گلكسي اس ٤ اقتضاح بود در نمايشگرش كه اصلا نور نداشت
اگر نورش را مساوي آيفون ميگذاشتي نصف آيفون ميشد باتريش در عمل
در حالي كه گلكسي اس 5 خيلي خيلي بهتر شد تازه از نظر من ميشد قابل مقايسه با بقيه وگرنه قبلش سامسونگ فقط افتضاحي به اسم گلكسي ميداد بيرون كه فقط در ظاهر بالا بود و يك بنجل به تمام معني بود
HTC M8 و E8 از نظر قدرت گرافيكي بسيار بهتر از همون گلكسي اس 5 هستند و باتريشون هم مثل نسل قبلشون M7 افتضاح نيست و برعكسش عالي شده !
فقط LG G3 و آيفون ٦ پلاس از نسل قبليش در ضمينه بازي عقب مي افت ولي مدل ال جي حتي باتريش هم هقب مي افته كه يعني عملا پسرفت نسبت به قبل
tebghe kodum manba migi e8 o m8 az s5 behtaran az nazare gerafiki? to ke iphone dari az baghie che etelaee dari akhe.harf nazani ke nemigan lali,man heyf keyboardam farsi nadareo nemikham injuri inja nazar bedam agane javabe to yeki ke sar az chizi dar nemiiario khub bladam bedam,aghaye be zaher ahle fan ama hichi baret nis
فارسی تایپ کنی بهتر نیست دوست عزیز؟
زبان پارسی را پاس بداریم!
حالا شما چه گیری دادی به کلمه بنجل
به شعور خودت تو هین نکن
همه مثله شما پولدار نیستن برن فقــــــــــــــــط ایفون با کیفیت بخرن
همیشه هم این کلمه رو برای سامسونگ استفاده میکنی مگه ارث باباتو بالا کشیده
عجبا
خدا از دهنت بشنوه حرف دلمو زدی تازه داشتم همین مطلبو مینوشتم هم زاد پنداریما