ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

محصولات مبتنی بر چیپست های اسنپدرگن ۸۱۰ و ۸۰۸ نیمه اول سال ۲۰۱۵ به بازار می آیند

در ماه آوریل کوالکام چیپست های پرچمدار ۶۴ بیتی خود تحت عناوین اسنپدرگن ۸۱۰ و ۸۰۸ را معرفی نمود و اخیراً مدیر بازاریابی این شرکت تائید نموده است که نمونه هایی آزمایشی از محصولات یاد ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۷ مهر ۱۳۹۳  |  ۱۹:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در ماه آوریل کوالکام چیپست های پرچمدار ۶۴ بیتی خود تحت عناوین اسنپدرگن ۸۱۰ و ۸۰۸ را معرفی نمود و اخیراً مدیر بازاریابی این شرکت تائید نموده است که نمونه هایی آزمایشی از محصولات یاد شده در اختیار شرکت های تولید کننده ابزارهای تکنولوژیک گوناگون مانند تلفن های هوشمند و تبلت ها قرار گرفته است و احتمالاً اولین محصولات مجهز به چیپست های مورد بحث در نیمه ی اول سال آینده ی میلادی به بازار راه خواهند یافت.

محصولات پیشین کوالکام ۲۸ نانومتری بوده اند و دو مدل جدید این شرکت اولین چیپست هایی هستند که بر مبنای تکنولوژی ۲۰ نانومتری تولید گشته اند و البته نباید از خاطر برد که پردازنده ی اگزینوس ۵۴۳۳ از سامسونگ و چیپست A8 به کار رفته در تلفن های هوشمند آیفون ۶ (تولید شده توسط TSMC) قبلا تحت این تکنولوژی تولید گشته اند.

اسنپدرگن ۸۱۰ و ۸۰۸ هر دو از تکنولوژی ۳۲ و ۶۴ بیتی پشتیبانی به عمل آورده و از ابتدای عرضه قابل استفاده تحت اندروید L خواهند بود. مدل های یاد شده اولین پردازنده های ۶۴ بیتی کوالکام محسوب نمی شوند و این شرکت پیش از این چیپست های ۶۴ بیتی دیگری مانند اسنپدرگن ۴۱۰، ۶۱۰ و ۶۱۵ را به بازار عرضه کرده است که همگی آنها مبتنی بر هسته های پردازشی ARM بوده و از طراحی مدرن Krait بهره مند هستند. علاوه بر موارد یاد شده مدل های ۶۱۵، ۸۰۸ و ۸۱۰ همگی دارای ۴ هسته ی Cortex-A53 و ۴ هسته ی دیگر Cortex-A57 هستند.

کوالکام همچنین بنا را بر این گذاشته است تا از پردازشگرهای گرافیکی خودش بر روی محصولات یاد شده بهره بگیرد، از همین رو چیپست اسنپدرگن ۸۱۰ به همراه آدرنو ۴۳۰ عرضه خواهد شد که ۳۰ درصد توان پردازش گرافیکی بیشتری را نسبت به آدرنو ۴۲۰ که در اسنپدرگن ۸۰۵ به کار گرفته شده بود ارائه خواهد کرد.

دیگر چیپست کوالکام یعنی اسنپدرگن ۸۰۸ نیز از آدرنو ۴۱۸ استفاده می نماید که ضمن مصرف بهینه تر انرژی، ۳۰ درصد عملکرد بهتری را نسبت به نسل پیشین خود یعنی آدرنو ۳۳۰ عرضه خواهد نمود.

هر دو مدل جدید چیپست های مورد بحث از رم های LPDDR4 پشتیبانی به عمل آورده و از طریق دو کانال ۳۲ بیتی ۱۶۰۰ مگاهرتزی با آنها ارتباط برقرار می کنند. انتظارات بر این است که مدل های اولیه تلفن های هوشمند و تبلت های مبتنی بر این چیپست ها را در نمایشگاه CES پیش رو شاهد باشیم و همانطوری که اشاره شد مدل های نهایی شده و آماده ی استفاده کاربران در صورتیکه همه چیز مطابق برنامه پیش برود در نیمه ی اول سال ۲۰۱۵ به بازار راه خواهند یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (48 مورد)
  • reza

    اگه نکسوس بعدی با این چیپ ها بیاد خیلی خوب میشه چون سیستم عاملش که 64 بیتیه و فکر میکنم پردازندش هم باید 64 بیتی باشه تا بشه به گوشیش گفت 64 بیتی

  • moh3nasg

    ی مورد جدید کشف کردم
    مورد داشتیم استقلالیه آیفون 6 خریده٬ اما روش نمیشده از جیبش در بیاره...!!!

    • LG Forever

      چه ربطی به استقلالیه داشت ؟؟؟!!! من نفهمیدم یا تو دری وری گفتی ؟؟؟!!! نکنه به خاطر 6 میگی اگه منظورت اینه که خیلی بی مزه بود :-/

  • saeed

    کوالکام خیلی دوست دارم البته قدیمش رو بیشتر که یه دو هسته ای میزد چهار هسته ای ها رو جا میزاشت.

  • saeed

    فک کنم اپل یه سیپیو 4 هسته ای با فرکانس 2 گیگاهرتز رو آیفون بزاره یه چند سال از بهترین های اندرویدی جلو بیوفته.

  • حمیدرضا

    کاش روی نوت 4 میومد، بدجور رفته رو مخم نوت از طرفی هم تا آغاز سال شمسی بعدی باید یه گوشی بخرم، البته از 805 تا 808 و 810 هم خیلی توفیری نیست ولی به هر حال همیشه قوی تر دلربا تره :-)

  • Hossein

    دوستان این همه قدرت برای چی واقعا؟؟؟؟؟
    من خودم به تازگی یه اکسپریا ام 2 گرفتم از شیر مرغ تا جون آدمی زاد توش می ریزم همه رقم بازی و برنامه حتی به من آخ نگفته آسفالت 8 رو توی 7ثانیه بالا میاره بعد مثلا اس 4 توی 4 ثانیه بالا میاره من برای 3ثانیه خودم جر نمی دم بهترین رو بخرم......

  • رامین

    بهبهههه چه قدرتییی من یک گوشی با snap 810 میخواممم

  • MILAD

    با ٣٠ درصد افزايش عملكرد تازه به آيفون ٦ پلاس در بازيها ميرسد
    ولي هنوز راه درازي دارند تا به آيفون ٦ و 5s برسند
    منبع هم قبلا گذاشتم
    آيفون ٦ پلاس در عمل در بازيها ضعيفتر از ٦ و 5s هست ولي با اينحال از بهترينشون كه HTC e8 باشه هم بسيار قويتر هست
    سوال اينجا است اگر گلكسي آلفا به واسطه قويتر بودن گرافيكش در عمل نسبت به گلكسي اس ٥ به عنوان پرچمدار شناخته ميشود پس آيفون 5C هم هنوز پرجمدار حساب ميشود

    • ayat

      bebin amu jan age line dari bia yekam baham harf bezanim ya man balad nisam ya to,bia bebinam ki ghane mihse ayat.ayat.ayat
      add kon bia line baham harf bezanim,postato mikhunam asabam miriz beham,shayad moshkel az mane,bia ta ok she hame chi

    • Mr. Android

      عزیز لطفا منابعت رو بگو . اینجا هم یه نگاه بنداز
      http://kyokojap.myweb.hinet.net/gpu_gflops/

      • MILAD

        اول اينكه گيگافلاپ معيار مناسبي براي قدرت گرافيكي به هيچ عنوان نيست
        فقط بايد در عمل آزمايش شود در بنچمارك بازي
        پس يعني حالت scren on در بنچمارك كه نشان دهنده قدرت اون گوشي در عمل هست

        بنجمارک بازی منهتن بر روی گوشی ٢۶ فریم آیفون ۶ و ۵s در مقابل کمتر از ١٣ فریم گلکسی اس ۵
        و در بنجمارك بازي T-REX تونسته ٤٩ فریم آیفون ۶ و ۴٠ فریم آیفون ۵s در مقابل ٣٤ فريم آيفون ٦ پلاس و تنها٢٧ فریم گلکسی اس ۵
        جالبه که HTC E8 قویتر از HTC ONE M7 هستش ! و این دو قویتر از گلکسی اس ۵ هستند تو بازی
        در زمینه پردازنده هم اپل در آیفون ۶ در حد یک مکبوک ایر قوی بوده
        منبع:
        http://www.anandtech.com/show/8559/iphone-6-and-iphone-6-plus-preliminary-results

        • shayan_Q9

          پس به نظر شما IPHONE 6 از +IPHONE 6 قوی تره؟

  • shayan_Q9

    پردازنده های قدرتمند,مستلزم یه سیستم عامل درست و حسابی واسه بهره برداری مفید از اوناست...

  • Mr. Android

    امسال اصلا واسم جذاب نبود . هیچ کدوم از پرچمدارها انتظار های منو براورده نکرد دلیلش هم توقعات بالای من بر اثر شایعاتی بود که راه افتاده بود مثلا حسگر چشمی اس5 ، هشت هسته ای 64 بیتی و فلزی بودن S5 .
    یا ایفون ها که توقع بیشتری از شکل و شمایلشون داشتم.
    وان ام 8 هم که فکر میکنم طراحیش نسبت به ام 7 عقبگرد داشت و لرزشگیر اپتیکال حذف شده بود و دوربین درست حسابی هم نداشت.
    اکسپریا زی2 و زی3 که انقلاب بزرگی نداشتن .
    تنها نوت 4 بود که کمی منو به اغوا وا داشت.
    اما 2015 بعید میدونم سالی باشه که بشه این حرفا رو زد.

    • MILAD

      قبلا گفته بودم امثال شما اور دوز شندن از بس اطلاعات غلط به خوردشون رفته
      همين گلكسي اس ٤ اقتضاح بود در نمايشگرش كه اصلا نور نداشت
      اگر نورش را مساوي آيفون ميگذاشتي نصف آيفون ميشد باتريش در عمل
      در حالي كه گلكسي اس 5 خيلي خيلي بهتر شد تازه از نظر من ميشد قابل مقايسه با بقيه وگرنه قبلش سامسونگ فقط افتضاحي به اسم گلكسي ميداد بيرون كه فقط در ظاهر بالا بود و يك بنجل به تمام معني بود
      HTC M8 و E8 از نظر قدرت گرافيكي بسيار بهتر از همون گلكسي اس 5 هستند و باتريشون هم مثل نسل قبلشون M7 افتضاح نيست و برعكسش عالي شده !
      فقط LG G3 و آيفون ٦ پلاس از نسل قبليش در ضمينه بازي عقب مي افت ولي مدل ال جي حتي باتريش هم هقب مي افته كه يعني عملا پسرفت نسبت به قبل

      • ayat

        tebghe kodum manba migi e8 o m8 az s5 behtaran az nazare gerafiki? to ke iphone dari az baghie che etelaee dari akhe.harf nazani ke nemigan lali,man heyf keyboardam farsi nadareo nemikham injuri inja nazar bedam agane javabe to yeki ke sar az chizi dar nemiiario khub bladam bedam,aghaye be zaher ahle fan ama hichi baret nis

        • shayan_Q9

          فارسی تایپ کنی بهتر نیست دوست عزیز؟
          زبان پارسی را پاس بداریم!

      • TROOL

        حالا شما چه گیری دادی به کلمه بنجل
        به شعور خودت تو هین نکن
        همه مثله شما پولدار نیستن برن فقــــــــــــــــط ایفون با کیفیت بخرن
        همیشه هم این کلمه رو برای سامسونگ استفاده میکنی مگه ارث باباتو بالا کشیده
        عجبا

    • TROOL

      خدا از دهنت بشنوه حرف دلمو زدی تازه داشتم همین مطلبو مینوشتم هم زاد پنداریما

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی