ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویندوز بعدی مایکروسافت با نام Windows 10 در سال ۲۰۱۵ عرضه می شود

مایکروسافت در مراسمی که هم اکنون در حال اجراست به صورت رسمی ویندوز بعدی را معرفی کرد اما بر خلاف انتظار نام این نسخه جدید WIndows 10 خواهد بود. در حالیکه پیش از این گفته ...

امیر صادقپور
امیر صادقپور منتشر شده در ۸ مهر ۱۳۹۳  |  ۲۱:۵۹

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

مایکروسافت در مراسمی که هم اکنون در حال اجراست به صورت رسمی ویندوز بعدی را معرفی کرد اما بر خلاف انتظار نام این نسخه جدید WIndows 10 خواهد بود. در حالیکه پیش از این گفته شده بود نسخه های اولیه از نسخه بعدی ویندوز احتمالا با نام Windows Threshold، Windows TH، Windows X، Windows One یا حتی Windows 9 عرضه می شود، اما امروز نامی که ارائه شد ویندوز ۱۰ بود.

VRG_1060

به گفته مایکروسافت این 'جامع ترین پلتفرم نرم افزاری تا به امروز' است. این نسخه بر روی تمامی ابزارها از موبایل گرفته تا تبلت و کامپیوتر شخصی و حتی ایکس باکس به صورت یکپارچه در دسترس خواهد بود.

در ادامه جزئیات بیشتری را در مورد این نسخه بخوانید.

گفته می شود که هنوز میلیون ها کاربر از ویندوز ۷ استفاده می کنند و مایکروسافت می خواهد آنها را مستقیم به ویندوز ۱۰ بیاورد.

«ما می خواهیم تمامی کاربران ویندوز ۷ که تا دیروز قصد ارتقاء سیستم عامل های خود به ویندوز قبلی را داشتند به ویندوز ۱۰ مهاجرت کنند.»

تری مریسون از مایکروسافت می گوید: «ویندوز ۱۰ تجربه کاربری خوبی را در مناسب ترین بازه زمانی ممکن به ابزارها می آورد. ویندوز ۱۰ بر روی بیشتری و متنوع ترین ابزارهای ممکن در دسترس خواهد بود.»

به گفته تری مریسون: «شما یک رابط کاربری منحصر به فرد را بسته به اینکه ویندوز خود را روی چه ابزاری اجرا می کنید، مشاهده خواهید کرد.»

VRG_1080.0

به نظر می رسد این نسخه تازه ترکیبی از ویندوز ۷، ۸ باشد. ظاهرا بخش هایی از آن از دو نسخه پیشین سیستم عامل مایکروسافت الهام گرفته است. همانطور که پیش از این هم در تصاویر لو رفته دیده بودید، رابط کاربری Metro به منوی استارت آمده و اپلیکیشن ها در قالب کاشی هایی در منوی استارت دیده می شوند.

برخی کاشی ها مانند کلیدهای میانبر عمل می کنند اما کاشی های زنده هم مانند ویجت ها عمل کرده و اطلاعاتی را به صورت لحظه ای در آنها می توان دید.

در منوی استارت، بخش جستجویی اضافه شده که اجازه می دهد علاوه بر اطلاعات و فایل های درون کامپیوتر، در اینترنت هم به جستجو بپردازید. همچنین مایکروسافت از قابلیت Task View نیز رونمایی می کند، امکانی که مدیریت چندوظیفگی را در ویندوز آسان میکند. این قابلیت بسیار شبیه امکان Expose در مک به نظر می رسد. تصویر آن را در زیر مشاهده می کنید.

VRG_1095.0

VRG_1098

به گفته Belfiore از مایکروسافت، در ویندوز تازه نوار Charms از ویندوز ۸ به همراه امکاناتی اضافه به ویندوز ۱۰ می آید. او در این باره می گوید: «ما می خواهیم حمایتی هم از کاربران ویندوز ۸ که از امکانات آن در ابزارهای لمسی استفاده می کنند‌، کرده باشیم و امکانات مفید ابزارهایشان را برای آنها نگه داریم.»

برای ابزارهایی که امکان تبدیل شدن به لپ تاپ و تبلت را دارند (مانند Lenovo Yoga 2 Pro)، مایکروسافت مود Continuum را معرفی کرد. بدین ترتیب می توان در این ابزارها به راحتی بین حالت لپ تاپ و تبلت در سیستم عامل سوئیچ کرد.

VRG_1111

نسخه پیش نمایش ویندوز ۱۰ از فردا به صورت آزمایشی در اختیار کاربران قرار می گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (81 مورد)
  • مجید

    پس اون همه خبر در مورد عرضه windows 9 که تا هفته ی بعد رونمایی میشه همش مزخرف بود . مارو بگو که برای یه بروزرسانی جدید در 2014 اماده کرده بودیم.

  • حمیدرضا

    ای ول آخ جون ویندوز جدید ، خیلی خوشحال شدم و ذوق کردم این خبرو تو دیجی جون دیدم

  • saeed_ebrahimi

    عالیه. همه چیز سرجای خودش. یکپارچگی فوق العاده بین تمام دستگاهها. یکی ماکروسافتو بگیره.

  • ahmadreza_ghasemi

    ایول مایکروسافت . بدجوری منتظرم :)

  • Mr. Android

    خسته نباشی ماکروسافت

  • امیر (ال جی موبایل)

    ولی طبق شایهعه هایی که شده بود و گفته بودن خبری از کرتانا در ویندوز 10 نیست :(

  • bahram

    نمیدونم چرا از کاشی های وین 8 و وین 10 خوشم نمیاد
    احتمالا چند وقت دیگه ام کوچ کنم به لینوکس و اوبونتو...

  • Robot Chicken

    OS X بخوانید اُ اِس تِن / اینم ویندوز تن...نسخه های بعدیش لابد میشن Windows 10.1,10.2,...Windows 10.10 Yosemite!! :D

    قابلیت هایی که مک n سال توش بوده رو به وضوح کپی زده...اون از Exposé ، اون از Multi Desktop ، Notification Center یه Spotlight و یه Dashboard هم بندازه روش دیگه خوده جنسه‌ :D
    کپی کار خوبی نیست ولی من به عنوان یوزر مک-ویندوز که مک رو ترجیح میده الان برام کار با Windows 10 راحت تر از نسخه های قبلش میشه.

    • Robot Chicken

      البته باید بگم که Notification center پارسال با موریکس اومد.
      ----------
      چیزی که خیلی دوست دارم رو ویندوز داشته باشم جسچر های فوق العاده مک هست که ارتباط با UI رو فوق العاده بهتر میکنه.
      اینجوری استفاده از ویندوز کلی راحت تر میشه نسبت به الان که مقداری سخته.
      در کل ویندوز هم سیستم عامل فوق العاده ایه و قابل احترامه.

  • آقا حسین

    Windows?
    3.1
    95
    98
    Mellenium
    2000
    Xp
    Vista
    7
    8
    8.1
    10
    من کشته مرده این نظم و ترتیب نامگذاری ها هستم. بعد از ویستا فکر کردیم ماکروسافت هم به سیستم عددی رو آورده. اما فکر کنم ویندوز 9 تو تست کارمندای ماکروسافت به سرنوشت ویستا دچار شده

    • SAKT

      این مایکروسافت ایکس باکسش هم همینطوریه
      اول میاد ارکید میده بعد 360! بعد 360 اسلیم! بعد 1 :|

  • kaboos31

    اميدوارم باز نگنده

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی