ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دایرکت اکس ۱۲ همراه با ویندوز ۱۰ عرضه خواهد شد

چند شب پیش مایکروسافت ویندوز 10 را معرفی کرد و پشت هم قابلیت های متعدد آن رو شد. در نهایت، روز گذشته تیم دایرکت اکس اعلام کردند که همزمان با عرضه ویندوز 10 در سال ...

محسن وفانژاد
محسن وفانژاد منتشر شده در ۱۲ مهر ۱۳۹۳  |  ۱۴:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

چند شب پیش مایکروسافت ویندوز 10 را معرفی کرد و پشت هم قابلیت های متعدد آن رو شد. در نهایت، روز گذشته تیم دایرکت اکس اعلام کردند که همزمان با عرضه ویندوز 10 در سال 2015، دایرکت اکس 12 نیز همزمان با آن منتشر خواهد شد. البته همین حالا هم ورژن ابتدایی این رابط، روی پیش نمایش تکنیکی ویندوز 10 موجود است و توسعه دهندگان در حال کار روی آن هستند.

تیم دایرکت اکس در بیانیه ای گفتند: "نسخه نهایی ویندوز 10 با دایرکت اکس 12 عرضه خواهد شد و ما فکر می کنیم که فوق العاده خواهد شد. در بخش نظرات پست قبلی ما، بسیاری از شما خواستار پشتیبانی از دیگر تولیدکنندگان کارت گرافیک بودید. ما رابطه ای عالی با تمامی تولید کنندگان دارید و می توانید انتظار بهبود عملکردشان را در آینده داشته باشید."

برای مثال، اینتل درایورهای خود را برای DX12 بهینه کرده و در نمایشی مخصوص، بهبود عملکرد و مصرف کمتر کارت ها را به نمایش گذاشته. اینتل اخیرا رابط جدید مایکروسافت را "قابل توجه ترین پرش گرافیک ویندوز طی سال های اخیر" نامیده است.

آخرین ورژن موتور گرافیکی Unreal 4، از DX12 پشتیبانی می کند و عده ای از تسترها در مایکروسافت، مشغول کار با آن هستند.

بنابراین آماده تغییراتی عمده باشید. زمانی که ویندوز 10 عرضه شود، دایرکت اکس 12 تبدیل به یک استاندارد خواهد شد و کارت های گرافیکی که از این رابط پشتیبانی نکنند خیلی زود از چرخه خارج می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (41 مورد)
  • TROOL

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • shayan_Q9

    باید دید "xbone" با " دایرکت اکس ۱۲ " تغییری میکنه!؟

  • saeed_ebrahimi

    کارت های گرافیکی که از این رابط پشتیبانی نکنند خیلی زود از چرخه خارج می شوند.

  • Amir

    مایکروسافت همیشه استاندارد سازه

  • LG Forever

    یعنی اقای وفا نژا شما حرف ندارین ... از نظر گیمم که عالی ...
    پست دیشبت روانی کننده بود

  • Sayonara

    خدا کنه ویندوز خیلی خوبی از آب در بیاد.الهی آمین :)

  • opda511

    یک فوق متعصب اپلیییی....... که متاسفانه عقده ای هم هست

  • ابراهیم معتمد

    اقا من الان 4 گیگ گرافیک دارم
    باید برم بندازمشون دور
    وای خدا کارت گرافیک جدید هم گرون هست بد بخت شدیم رفت

    • GEEEK

      قرار بر اینه که کارتهایی که از دایرکت ایکس 11.1 و 11.2 پشتیبانی میکنن از نسخه ی 12 هم پشتیبانی کنن. ای ام دی تایید کرده که کارتهای سری 7000 به بالا از نسخه 12 پشتیبانی خواهند کرد. اونطور که مایکروسافت گفته باعت افزایش 50% توان کارت گرافیک ها خواهد شد. سر همین مسئله هم واسه ps4 کری خونده بود که وایسا dx12 بدم بیرون پودرت میکنم

  • MILAD

    بگم كارت گرافيك AMD R9 285 از نسل جديد هسته اختصاصي اين كمپاني هست وعملكردي بين R9 280 و R9 280X قرار ميگيره و كاملا با اين دو فرق داره و بسيار از R9 280 قويتر هست با اينكه مشخصات ظاهريش كمتر هست
    مصرفش ٧٠ وات كمتر شده و به ١٨٠ وات در نهايت قدرتش رسيده
    اين كارت گرافيك با قيمت 250 دلار بسيار قويتر از gtx 760 و تقريبا معادل يك GTX 770 هست
    اين گرافيك AMD البته از نظر دكود ويديو بسيار از نسل قبلش قويتره و همچنين تسليشن فوق قدترتنمندش باعث ميشه با رابط حافظه ٢٥٦ بيت هم فوق العاده باشه
    و...

  • opda511

    خدا کنه دایرکت اکس 12 را روی ویندوز 10(وینفون10) هم بیارن تا گوشیای لومیا داشته باشنش

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی