ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Samsung Logo
تکنولوژی

کاهش درآمد قابل توجه سامسونگ در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۴

سامسونگ پیش از این اعلام داشته بود اگر چه میزان درآمدش در طول سال گذشته یک رکورد محسوب می شود ولی این رکورد نمی تواند تا ابد دوام بیاورد و اکنون به نظر می رسد ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۱۵ مهر ۱۳۹۳  |  ۱۰:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

سامسونگ پیش از این اعلام داشته بود اگر چه میزان درآمدش در طول سال گذشته یک رکورد محسوب می شود ولی این رکورد نمی تواند تا ابد دوام بیاورد و اکنون به نظر می رسد با گذشت زمان این شرکت کره ای در حال یادآوری موضوع یاد شده است.

امروز سامسونگ اطلاعاتی اولیه را در مورد درآمدهایش در سه ماهه ی سوم سال ۲۰۱۴ منتشر نموده است و بر مبنای آنها به سرمایه گذاران و سهامداران خود اطلاع داده که برای این بازه ی زمانی انتظار کسب ۳.۸ میلیارد دلار در آمد را دارد.

نکته در اینجاست که رقم یاد شده حکایت از کاهش ۶۰ درصدی درآمد برند کره ای نسبت به بازه ی زمانی مشابه در سال گذشته یعنی ۲۰۱۳ میلادی را داراست و همچنین آمارها حکایت از این دارند که سامسونگ با افت ۲۰ درصدی در زمینه ی فروش مواجه گشته است.

آمارها حکایت از این دارند که سامسونگ با افت ۲۰ درصدی در زمینه ی فروش مواجه گشته است.

تحلیل گران بر این باور هستند تلاش اپل برای تصاحب سهم بیشتر از بازار محصولات رده بالا و عرضه ی دستاوردهای جدیدش در این راستا و ورود کمپانی های چینی متعدد به بازارهای شرق آسیا و تصاحب سهم عمده ی سامسونگ در این بازارها از دلایل اصلی افول درآمد کمپانی مورد بحث محسوب می گردند.

سانگ مویانگ سوپ (Song Myung Sup)، یکی از تحلیل گران اقتصادی شناخته شده ساکن در سئول کره جنوبی، در همین رابطه می گوید: <<برای امسال نمی توانیم انتظار خبر خوبی را از بخش تجارت موبایل سامسونگ داشته باشیم، این شرکت پیش از هر چیز باید به دنبال راهکاری برای جلوگیری سقوط سهمش در بازار چین باشد زیرا مسئله ی یاد شده یکی از دلایل اصلی افول درآمد آنها است.>>

سامسونگ در ماه ژوئن در مورد رشد اندک سود خود به سرمایه گذاران و سهامدارانش اطلاع رسانی کرده بود و در طی این اطلاعیه نیز ذکر شده بود انتظار ندارد تغییر سریعی در شرایط مذکور پدید بیاید، هر چند با اندکی خوش بینیگفته شده بود شاید با عرضه ی گلکسی نوت ۴ و موفقیت آن در بازار ورق برای این شرکت در سه ماهه ی پایانی سال برگردد.

البته برای مشخص شدن این موضوع باید صبر نماییم تا آمارهای سه ماهه ی انتهایی سال جاری منتشر شوند تا بر مبنای آنها مشخص گردد گلکسی نوت کره ای ها توانسته است در رقابت با آیفون رقیب آمریکایی سرپا بایستد یا خیر.

کاهش رشد سود یک شرکت یا کند شدن آن در بازه های زمانی مسئله ی عادی محسوب می شود و بلومبرگ معتقد است این مسئله ای نیست که مورد توجه مصرف کنندگان قرار گیرد و بیشتر برای سرمایه گذاران بزرگ و حرفه ای حائز اهمیت است.

اگر به گذشته نگاه کنیم اپل نیز در برخی موارد با مشکلاتی مشابه دست و پنجه نرم کرده است و هر بار راه گریزی از این وضعیت یافته، کاری که به نظر می آید برای غول تکنولوژی کره ای نیز چندان دشوار نباشد. انتظار می رود تا انتهای ماه فعلی سامسونگ آمار دقیق درآمدها و سود به دست آمده اش در سه ماهه ی سوم سال ۲۰۱۴ را منتشر نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • bahram

    دوران افول سامی فرا رسیده.شرکت های چینی با طراحی های نسبتا خوب تونستن سهم سامی رو بگیرن.سامی باید یه فکری به حال طراحیش بکنه.طراحی تکراری به درد نمیخوره...

  • هواوی

    درصد زیادی از اون رو هواوی تصاحب کرده!

  • oscar

    سامسونگ همه سودشو کرده...
    باید خلاقیت داشته باشه تا دوباره بتونه به سود دهی قبلیش برسه

  • ویوارا

    این روند واسه سامسونگ ادامه پیدا میکنه
    چون برندهای چینی دارن گوشیهای خوبی بیرون میدن مث هواوی و می
    و همینطور صفحه آیفون بزرگتر شده و فبلت اپل قطعا باعث کمتر شدن فروش سامسونگ میشن

  • saeed

    آخ یه زمانی بود که نوکیا خدایی می کرد دست روزگار اون به خاک سیاه نشوند میترسم سرنوشت نوکیا برای سامسونگ اتفاق بیفته جدا از این نوت3 سامسونگ طراحی بسیار بهتری نسبت به نسل 4 داشت و همین عامل سبب شد افراد به سمت نوت 3 برن ولی من که نوت 4 رو تو تصویر میبینم رقبتی به طراحیش ندارم مثل قبل در کل امیدوارم به دوران اوجش برگرده.

  • کسری حداد

    قبلنا سری نوت در کنار سری گلکسی با هم موفق بودن اما تو این مدت سری گلکسی واقعا خوب نبوده و اینو از گلکسی اس ۵ میشه فهمید اما خوب سری نوت همیشه فرزند لایق سامسونگ بوده

    • Lord

      من منتظر note 5 میمونم
      اخه باز note 4 رو ضد اب نکرد

      • TROOL

        همون بهتر که ضد اب نشد وگرنه حاشیه صفحش خیلی زیادتر میشد

  • سجاد

    فقط از این خوشحالم که این مساله ممکنه یه تلنگری بهشون وارد کنه و تلاش بیشتری بکنن.

  • TROOL

    سامسونگ از این بالا پایینا زیاد داشته از اس 4 بیشترم شده جورشم سریه نوت میکشه
    حالا باس نوت 4 بیاد بیرون جبران میکنه من که منتظر نوت 4 م

  • arash

    اینده ازآن ویندوزه ❤

    • TROOL

      ویندوز مگر اینکه 5 برابر قبل اپ بسازه خلاقیت توش جا بده اپشناشو بهتر کنه هر روز گوشیای بیشتری نسخه ویندوزی بیاد بیرون تا بتونه با بقیه رقابت کنه ویندوز اول راهه , راهی که خیلیا قبلن داشتن میرفتن
      ولی خیلی دوست دارم یه پرچمدار ویندوزی بگیرم

      • arash

        تو اپ هاش خلاقیت بده؟؟؟؟؟ شما تا حالا با اپلیکشن های اختصاصی وینفون کار کردی ک میگی خلاقیت نداره ؟؟ واقعا متاسفم ک بعضیا بدون اطلاعات میان و کورکورانه نظر میدن فکر نمیکنم ۳۰۰۰۰۰ اپ کم باشه ک میگی تعدادشو چند برابر کنه ک البته روز ب روز ب این تعداد اضافه میشه،کورتانا رو اصن حرفشو نمیزنم

        • TROOL

          دوست عزیز من اگه ویندوز فون نمیداشتم کامنت نمیزاشتم
          شما محیط ویندوزو ببین بعد محیط تاچ ویزو ببین علاوه بر اون اپهای ویندوز اصلن کاربردی من نمیبینم
          یدونه لانچر شما پیدا نمیکنی مگر تازه افزوده شده باشه
          کورتا نا و اس ویس و سیری و این جور چیزا نشد اپشن

  • عــــــامـــــــــر

    هیچکس نمیتونه چند سال آینده تکنولوژی رو پیش بینی کنه و اینو فقط و فقط میشه از سرنوشت نوکیا دید

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی