تماشا کنید: خودروی پرنده AeroMobil با قابلیت پرواز طولانی مدت
روزگاری بود که پرواز برای انسان یک آرزو بود و برادران رایت آن را به واقعیت تحقق کردند، در زمان های نه چندان دور هم خودروی پرنده هم جزو موارد امکان ناشدنی محسوب می شد ...
روزگاری بود که پرواز برای انسان یک آرزو بود و برادران رایت آن را به واقعیت تحقق کردند، در زمان های نه چندان دور هم خودروی پرنده هم جزو موارد امکان ناشدنی محسوب می شد و ما این خودروها را فقط در کارتون ها و فیلم های علمی تخیلی میدیدیم. اما به نظر می رسد با سرعت بالای پیشرفت تکنولوژی، ما روز به روز به تحقق این آرزوی دست نیافتنی نزدیک تر می شویم.
پیش از این هم نمونه هایی از خودروهای با قابلیت پرواز ساخته شده بود ولی آنچنان که باید نمی توان لفظ "پرنده" را برای آنها به کار برد. چرا که هیچ کدام نتوانستند پرواز طولانی مدتی در ارتفاع بالا داشته باشند و از طرف دیگر، قیمت بسیار بالایی داشتند و هر کسی توانایی تهیه آنها را ندارد. اما یک شرکت اسلواک به نام AeroMobil قصد دارد این قائده را نقض کرده و در ۲۹ اکتبر (اواخر این ماه) سومین نمونه آزمایشی خودروی پرنده خود را در فستیوال Pioneers در استرالیا به نمایش عموم بگذارد.
این خودرو هنوز در حد یک نمونه اولیه باقی مانده اما همانطور که در ویدیوی ذیل می بینید، توانستند با نسخه ۲.۵ این وسیله پرواز طولانی مدت را تجربه کنند. این خودرو همانند مابقی نمونه ها، از ظاهر عجیبی برخوردار است. بال ها در عقب جمع شده و پره های مربوط به سیستم پروازش در پشت خودرو قرار دارد. اما جالب اینکه با همین ظاهر عجیب اش توانستند به خوبی پرواز کنند. نمونه آزمایشی مذکور می تواند ۲ نفر را با خود حمل کرده و تا ۸۷۰ کیلومتر در زمین و ۶۹۰ کیلومتر در هوا حرکت کند. ضمن اینکه گفته شده سوخت این خودروی پرنده بنزین استاندارد است.
هنوز هیچ صحبتی در رابطه با قیمت یا زمان عرضه AeroMobil زده نشده اما مشخص است که این محصول، ما را به رویای خودروهای پرنده بسیار نزدیک تر کرده است. تصور کنید، روزهایی که برای رانندگی نیاز به دو گواهینامه زمینی و هوایی باشد.
[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/AeroMobil-3-2014.mp4"]
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
این شکل و قیافش چرا اینجوریه؟؟؟
اصن یه وضعیه :) :D
خیلی خوبه.طرح جالبی داره ولی بیشتر باید روش کار بشه :)
yekish dam khonam parke hala khaz mishe ah ah ah
این ایده ی 10 سال پیش منه خدایی نقاشیاشو وکشیدم کپی همینه :)
یه پراید بخرید، باهاش بالای 100تا سرعت برید، تموم ...
شما اکنون در فاصله ای معین از زمین در حال پروازید.
اگر خواستید حسابی پرواز کنید میتونید سرعت رو به بالای 130 افزایش داده و یه فرمون ریز بدین. اینطوری میتونید حتی جامپینگ هم داشته باشین :D
والا این سوسول بازیا چیه. پراید بخرید، پــــــــــــراید
با حال بود میثم
عالی بود مثه همیشه مرسی
يك هواپيما كه ٤ تا چرخ داره براي راننگي تو خيابان = مسخره ترين چيزيزي كه تو عمرم ديدم
خودروي پرنده زيادي ساخته شده كه از ل تك فن كه تا مدلهاي چند فن M400هستند
مدل تك فن به نظرم شانس خوبي داره براي به توليد انبوه رسيدن و فقط مشكل قوانين و نرم افزاري هست
پرواز ، با ماشین
چ عالی به عمر من قد نمیده مطمئنم اخه مرگم امروز و فرداست
اونایی که سوار میشن لذت ببرن
دقيقا زمان مرگت كي هست اون وقت ؟!
ميخوام بدونم تا قبلش با ماشين پرنده بيام تا ذوق مرگ بشي !
فانتزیم اینه پلیس بیاد دنبال من هم با این ماشین باشم بعد یک دفعه پرواز کنم . . .
چه شود رانندگی هوایی ما ایرونیا
تصور کن ...
هه هه