ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساتیا نادلا بابت صحبت هایش در کنفرانس گریس هوپر عذرخواهی کرد

مدیرعامل مایکروسافت، ساتیا نادلا، پس از صحبت های جدال برانگیزی که در کنفرانس گریس هوپر داشت عذرخواهی نمود و خطاب به زنانی که برایش کار می کنند گفت اگر فکر می کنید مستحق ترفیع هستید، ...

محسن وفانژاد
محسن وفانژاد منتشر شده در ۱۸ مهر ۱۳۹۳  |  ۱۷:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

مدیرعامل مایکروسافت، ساتیا نادلا، پس از صحبت های جدال برانگیزی که در کنفرانس گریس هوپر داشت عذرخواهی نمود و خطاب به زنانی که برایش کار می کنند گفت اگر فکر می کنید مستحق ترفیع هستید، درخواست کنید.

اما ماجرا چیست و چرا عده زیادی از صحبت های وی دل آزرده شدند؟ چند روز پیش، نادلا در کنفرانسی که به نقش زنان در حوزه تکنولوژی مرتبط بود، در پاسخ به پرسشی، سخنرانی بحث برانگیزی ارائه داد.

ماریا کلاو (Maria Klawe)، مجری مراسم در حین گفتگو با نادلا از وی می پرسد که چه راهکاری برای زنانی که فکر می کنند به ترفیع نیاز دارند ارائه می دهید و وی اینگونه پاسخ داد: "واقعا نباید موضوع را اینگونه مطرح کرد. باید دانست و اعتقاد داشت به اینکه سیستم به درستی ترفیع می دهد. این شیوه صحیح است و جواب می دهد."

مدتی نگذشت که واکنش به این موضوع آغاز شد و مدیر عامل مایکروسافت مورد خطاب بسیاری از معترضین قرار گرفت.

نادلا چند ساعت بعد و در بخش مرکز خبری مایکروسافت نامه ای منتشر کرد که حاوی پیام معذرت خواهی و البته پاسخ درست سوال ماریا کلاو بود:

"من به آن سوال کاملا اشتباه پاسخ دادم. بدون ذره ای تردید، از صمیم قبلم، برنامه هایی که در مایکروسافت و صنعت [IT] به زنان و کاهش فاصله پرداختی کمک می کند اهمیت می دهم. اگر فکر می کنید مستحق ترفیع هستید، کافی است درخواست کنید."

متن کامل نامه را در ادامه مطلب می توانید بخوانید. همراه با دیجیاتو باشید.

به همه - امروز من در کنفرانس Grace Hopper روی استیج با ماریا کلاو مصاحبه ای داشتم - تشویق تان می کنم که ویدیو آن را ببینید. گذراندن زمان با بانوانی که تا این حد در مورد تکنولوژی مشتاق هستند عالی بود. این افتخار به من داده شد تا قسمتی از آن باشم و کنفرانس را در حالی ترک کردم که پر از انرژی و الهام بودم.

اواخیر مصاحبه، ماریا از من پرسید، چه نصیحتی برای زنانی دارم که راحت نیستند درخواست افزایش حقوق کنند. من به آن سوال کاملا اشتباه پاسخ دادم. بدون ذره ای تردید، از صمیم قبلم، برنامه هایی که در مایکروسافت و صنعت [IT] به زنان و کاهش فاصله پرداختی کمک می کند اهمیت می دهم. من معتقدم مردان و زنان باید در ازای کار برابر، حقوق برابری دریافت کنند. و وقتی صحبت در مورد پندهای کاری در ارتباط با این موضوع می شود، نصحت ماریا، مشاوره درستی بود. اگر فکر می کنید مستحق ترفیع هستید، کافی است درخواست کنید.

گفته بودم که به کنفرانس گریس هوپر می روم تا یاد بگیرم و قطعا یک درس ارزشمند فراگرفتم. هفته آینده من مشتاقانه منتظر صحبت با شما در پرسش و پاسخ ماهانه مان هستم و خوشحال می شوم به هر سوالی که دارید جواب دهم.

ساتیا

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • shayan_Q9

    خیلی هم عالی! بازم به اشتباه خودش پی برد!

  • کیپ کالم

    حرف بدی نزده، اما درست بیان نکرده بوده

  • 7.62mm

    مرگ بر آمریکا!

  • b3hnam

    فکر می کنم این عبارت بهتر بود اینجوری ترجمه بشه: When asked for advice for women who are uncomfortable asking for a raise, Nadella said
    وقتی از نادلا سوال کردند راهکار پیشنهادیش برای زنانی که به راحتی نمی توانند درخواست افزایش حقوق بدهند ,چیست ?


    با تشکر از آقای وفانژاد...

  • عیسی

    یکی نیست این پیام رو به مدیر شرکت جی ال ایکس بده

    معذرت خواهی برای دروغ گفتن این که این گوشی 100 درصد ساخته ایرانه

  • مهدی ح

    سلام دوستان عزیز.چند تا سوال داشتم ممنون میشم راهنماییم کنید.
    1)راسته که میگن زد3 چهار ساعت طول میکشه تا شارژ کامل بشه؟
    2)ساعت هوشمند3 سونی میگن در مدل کلاسیک و اسپرت تولید میشه من که فقط عکسای کلاسیکش رو دیدم.کسی اطلاعی از مدل اسپرتش داره؟
    3)من قصد خرید یک ساعت هوشمند رو دارم که زبان فارسی رو ساپورت کنه اما بخدا موندم کدومش رو بخرم.خوندم اسمارت واچ 3 سونی رو انتخاب کردم اما ظاهر اسمارت واچ 2 سونی پیشم بهتره اما میگن کیفیت تصویر نداره.خیلی دوستان میگن موتو360 اما من بر خلاف نظر دیگران اصلا موتو360رو نمیپسندم.چون ظاهریش مثل ساعت های قدیمی.
    اما بعضی دیگه میگن ساعت 3سونی مدرنتر و جوون پسند تره.یکی از دوستان گفت برم دستبند جدید سونی(تالک)رو بخرم و در کنارش هم یه ساعت خوب غیر هوشمند بخرم.یکی از دوستام بهم گفت این ساعت ها استفاده ای نداره اما من بهش گفتم بابا مگه آدم چند سال میخواد عمر کنه.بذار چیزی تو دلمون نمونه.ممون میشم دوستان عزیز و گل اگه اطلاعاتی دارید کمکم کنید.سپاس.

  • saeed_ebrahimi

    مسئولین ما باید درس بگیرن. این بابا با کمال احترام یه چیزی گفته که خیلی هم بد نبوده، بعد میاد به اینصورت عذر خواهی میکنه. مدیرعامل ماکروسافت. مثلا مدیرعامل سایپا اگه به خاطر بنجلهایی که شرکتش میسازه یه همچین کاری بکنه، همه تعجب میکنن.

  • آقای نسخه!

    جداً این فرنگی ها چقدر دل نازک اند؟ با بد بینانه ترین حالت تازه میشه یه جمله ی عادی. کلن خانوم ها خیلی بدبین اند وگرنه اگر چیزی شبیه همین رو به مردان گفته بود فکر نکنم کسی دلگیر میشد!!! الله اکبر!

  • امیدک

    از صمیم قبلم....!!!!؟؟؟؟
    یادش نبخیر معلم مدرسه راهنمایی بی دلیل مجکم زد پس کلم بعد ار این که فهمید اشتباه کرده هیچ به روی خودش نیاورد انگار اگه عذر خواهی میکرد حقیر میشد

  • امیرحسین

    الان من نفهميدم مگه چيز بدي گفته؟
    من اينجوري برداشت كردم:
    توفيع گرفتن نسبت به لياقت افراده و به جنسيت ربطي نداره،حالا شايد برداشت من اشتباهه.

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی