ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رئیس شیائومی به جانی آیو: قبل از اتهام دزدی لطفا تلفن ساخته‌ی ما را امتحان کنید

احتمالا در روزهای گذشته در خصوص نظر جانی آیو در مورد الهام گیری شیائومی از طراحی هایش خواند‌ه اید. صحبت هایی که در آن -با وجود عدم اشاره مستقیم به شیائومی،- شرکت های مربوطه به ...

امیر صادقپور
امیر صادقپور منتشر شده در ۲۲ مهر ۱۳۹۳  |  ۱۸:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

احتمالا در روزهای گذشته در خصوص نظر جانی آیو در مورد الهام گیری شیائومی از طراحی هایش خواند‌ه اید. صحبت هایی که در آن -با وجود عدم اشاره مستقیم به شیائومی،- شرکت های مربوطه به 'دزدی' متهم شده بودند.

حالا در پاسخ، رئیس شیائومی به این حرف اعتراض کرده و گفته آقای آیو قبل از اینکه حتی تلفن های شیائومی را امتحان کند شرکت ما را به دزدی و کپی کردن طرح هایش متهم کرده است.

Lin Bin رئیس شیائومی در مورد صحبت های جانی آیو و در دفاع از محصولات شرکتش گفته:

شیائومی هرگز کسی را به استفاده از محصولاتش مجبور نکرده. به هر حال هر کسی می تواند پس از استفاده از محصولات شرکت ما در موردشان قضاوت کند. من به شدت مایلم یک دستگاه تلفن شیائومی به عنوان هدیه به او بدهم و پس از آن دوباره نظرش را بدانم.

البته این تنها عکس العمل شیائومی به حرف های جانی آیو نبوده است. سایت Cult of Mac گزارش کرده که Hugo Barra -مدیر بخش فروش جهانی شیائومی- نیز به این صحبت ها در مصاحبه ای با اکونومیک تایمز واکنش نشان داده و گفته:

اگر شما به آیفون ۶ نگاه کنید می بینید که زبان طراحی آن شبیه چیست. طراحی آیفون ۶ به شدت شبیه طرح هایی است که HTC برای ۵ سال از آنها بهره می برد. بنابراین شما نمی توانید در مورد هر طراحی ای که ما از آن در صنایع مان از آن بهره می بریم ادعایی داشته باشید.

برای آگاهی دقیق تر از صحبت های جانی آیو که در مصاحبه با Vanity fair در موردشان حرف زده، به این مطلب مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (40 مورد)
  • ali

    در اینکه اپل از اچ تی سی الهام گرفته شکی نیست اما اچ تی سی تا حالا یک بارم به این موضوع اشاره نکرده و کلا این دو کمپانی با هم در صلح و صفا به سر میبرن :)

  • حسن

    ما با اینا شدیم 75 میلیون نفر اقا چرا ناراحت میشین برین اپلوتنو بگیرین که تا دسته بهتون میندازن. نمیگم بده ولی شیایومی گفته ما با سخت افزار هایی کار کردیم که از اپل بهتر نباشه بدتر نیست ولی اینا با قیمت بالا میدن فقط به خاطر مارک معروفش ولی ما نه .

  • mostafa

    سلام بچه ها بذون تعصب میگم
    گلکسی نسل اول یه کپی بی شر مانه از اپل بود
    همونطور که باید قبول کنیم اندروید بشکل خیلی زیادی از آی او اس الهام گرفته
    باید قبول کنیم این کپی ها خیلی عادیه و به نظر من در نهایت کیفیت مهمه
    مثلا شما آیفون 6 و دیزایر 816 اچی تی سی رو ببینین . . . واقعا خیلی شبیه هستن ... اما آیا میشه گفت اپل از اچ تی سی کپی کرده ؟؟؟


    بابا جان این موبایله ، ماشین که نیست . قبول کنین وقتی قرار باشه جلو ال سی دی قرار بگیره . جلو بالا و پشت هم که باید دوبین باشه ... خب طراح بد بخت چیکار کنه ؟؟؟؟
    گلی شرکت هست و سالا کلی موبایل ساخته میشه ... شباهت های ظاهری اجتناب نا پذیره ...
    من خودم طرفدار اچ تی سی هستم ولی اینکه بگیم اپل از اچ تی سی کپی کرده درست نیست ...
    تازه با فرض کپی کردن (که اصلا اینو قبول ندارم) اگه کپی همراه با آبدیت هایی باشه که در نهایت منجر به این بشه که محصول بهتری دست مصرف کننده برسه باز اشکالی نداره .
    ولی در مورد رابطه کاربری نظری نمیدم چون اطلاعات زیادی ندارم

    • شهریار

      ناجور باهات موافقم باید بگم من خودم محصولاتشو دارم همشون فوق العادن مخصوصا گوشیاش

  • Abolfazl

    خدایی خیلی اعتماد به نفس دارن این چینی ها رسما کپی ، پیست کردن گوشی رو بعد حرف هم میزنن طرفدار اپل نیستم ولی گوشی اخر این شرکت رسما کپی برداری بود و بس

  • پدرام

    همه ی شرکتا از هم الهام میگیرن، حالا یکی بیشتر یکی کمتر، که اپل هم از این قافله مستثنا نیست...

  • حسین

    این طراحی که شما می‌گید کپیه htcـه من که هیچ شباهتی نمی‌بینم چرا که اون خط‌ها رو که آیفون از ۴ استفاده می‌کرد. htc انحنا داره پشتش، آیفون صافه، آیفون شیشه‌ی صفحه نمایشش به سمت بیرون تو رفته که حالت گرد داشته باشه همه‌جاش تا دست‌گرفتنش ساده‌تر باشه، دوربین‌ها جاشون فرق می‌کنه، اصلا کدوم قسمتش شبیهه واقعاً؟ اگه بحثتون اون دوتا خطه، خدا به راه راست هدایتتون کنه! در ضمن زبان طراحی 5 iPod touch یا iPad mini هم لابد قبلاً از htc کپی شده بود؟

  • LG Forever

    چقد روش زیاده این اخه یکی نیست به این بگه این حرفارو نزن ضایع میشی؟؟!!

  • بهداد

    یعنی هنوز اسم این محصولات کپی مزخرف هنوز از چین بیرون نرفته ببین چه شاخ شونه ای هم برای صاحب معنوی اثر (ایو ) میکشه .
    به قول یه بابایی .... پررو ، وقیح ، طلبکار

  • Behnam

    من تا حدودی حرفای جانی آیو رو قبول داشتم ولی وقتی تو ویکی سرچ کردم و تاریخ ios7 و miui رو دیدم یکمی شک کردم. وقتی miui قدیمیتره چطور از چیزی که جدیدتره تقلید کرده؟ در ضمن یادمه اولین باری که خطوط پشت رو گوشی دیدم واسه سونی بود. خیلی هم خوشکل بود. البته گفته باشم من کلا با این بحث تقلید تقلید حال نمیکنم. بنظرم شرکتا از این چرت و پرت ها واسه تبلیغ زیاد میگن.

  • پارسا

    برو بابا دلت خوشه!
    کمپانیش 2 سالم نیست اومده بعد در مورد اپل نظر میده!
    دلش خوشه بچه!

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی