اندروید ۵ گوگل آب نبات چوبی نام گرفت
ساعتی پیش پیش، گوگل از نسخه ۵ سیستم عامل اندروید، با نام ‘آب نبات چوبی’ یا Lollipop رونمایی کرد. پس از ماه ها آزمایش، نسخه اصلی اندروید ۵ که تا پیش از این با نام Android ...
ساعتی پیش پیش، گوگل از نسخه ۵ سیستم عامل اندروید، با نام ‘آب نبات چوبی’ یا Lollipop رونمایی کرد. پس از ماه ها آزمایش، نسخه اصلی اندروید ۵ که تا پیش از این با نام Android L شناخته می شد، منتشر شد.
انتظار می رود دستگاه های مجهز به Lollipop تا ماه آینده از راه برسند. دستگاه هایی همچون، نکسوس ۶، تلفن هوشمندی با صفحه بزرگ ساخته موتورولا، نکسوس ۹، تبلتی ۸.۹ اینچی ساخته HTC و نکسوس پلیر، یک دستگاه پخش رسانه ۹۹ دلاری که برای اولین بار با Android TV ارائه می شود، به این سیستم عامل مجهز خواهند بود.
گوگل، عرضه این به روزرسانی طی هفته های آینده، برای دستگاه هایی همچون نکسوس ۵، نکسوس ۷، نکسوس ۱۰ و نسخه Google Play دستگاه های دیگر را نیز تایید کرده است.
به غیر از دستگاه هایی که در بالا اشاره شد، نسخه ۵ اندروید راه خود را به تعدادی از تلفن های هوشمند موتورولا، از جمله موتو جی، موتو اکس، موتو ای، دروید مکس، دروید مینی و دروید اولترا باز خواهد کرد. موتورولا به تاریخ دقیقی برای انتشار به روز رسانی آب نبات چوبی برای دستگاه های مذکور اشاره نکرده است، اما حداقل می دانیم که روزی این دستگاه ها نیز به نسخه جدید اندروید مجهز خواهند بود. انتظار می رود اعلامیه های شرکت های سازنده دیگر نیز در این باره به زودی منتشر شود.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

دوستانی که (مث من) Nexus 4 دارن، خود گوگل گفت آپدیت می شه :-)
چه اسمای خوشمزه ای هم انتخاب میکنن.
نکسوس 4 تو لیست نیست یا تو ترجمه جا افتاده؟؟؟؟؟؟
یعنی حاک بر سر سونی کنن موتو جی تقریبا همرمان با xperia sp اومد اون وقت موتو جی اندروید 5 هم میگیره و این اس پی ننه مرده کیت کت رو هم نگرفت . سونی لعنت به همه ی دروغات که رسما اعلام کرده بودی کیت کت رو میدی اما زدی زیرش . عمرا گوشی بعدیم سونی باشه اه اه
ایول ایول اندروید جدید
نسخه بعدی اندروید باید اسمش اندروید مینو باشه، آریایی به پا خیز
به به...چه آبنباتایی......
واقعا منتظرم واسه سری نکسوس ریلیز شه هرچه سریعتر...
بچهبازی گوگل دوباره شروع شد.
چه اسامی لوسی...
بابا بزارید چلوکباب بختیاری
یا مثلا آبگوشت بزباش
یا سالاد الویه
بهتر نی؟