نویسنده زندگینامه استیو جابز درباره اپل واچ چه فکر می کند؟
والتر آیزاکسون، -نویسنده زندگینامه استیو جابز- کتابی جدید با نام ‘مخترعین: چگونه گروهی از هکر ها، نوابغ و گیک ها انقلاب دیجیتال را رقم زدند’ در دست انتشار دارد که تاثیر جابز و دیگر پیشگامان ...
والتر آیزاکسون، -نویسنده زندگینامه استیو جابز- کتابی جدید با نام ‘مخترعین: چگونه گروهی از هکر ها، نوابغ و گیک ها انقلاب دیجیتال را رقم زدند’ در دست انتشار دارد که تاثیر جابز و دیگر پیشگامان تکنولوژی را بر عصر فعلی ارتباطات مورد بررسی قرار می دهد.
خبرنگاران، در صحبت هایی که این نویسنده چیره دست با نشریه Gizmodo درباره کتاب جدیدش داشت، از وی درباره اپل واچ و اینکه آیا آن را خواهید خرید سوال کردند. وی اینگونه به این سوال پاسخ داد:
بله؛ من فکر می کنم اپل واچ محصولی فوق العاده است. به این دلیل که به قسمت اول سوال ‘این ماجرا به چه سمتی می رود؟’ مربوط می شود. به نظر من روایتی که توسط کتاب من نقل می شود، این است که به جای دنبال کردن سراب هوش مصنوعی، که در آن ماشین ها بدون ما فکر می کنند، چیزی که بیشتر موفق بوده و خواهد بود، ایجاد ارتباطی صمیمی بین ما و دستگاه هاست؛ به طوری که نقش بزگ تری در زندگی ما ایفا کنند.
قطعا وقتی من می توانم با استفاده از ساعتم تاکسی سفارش دهم، با آتشی از نوآوری رو به رو هستیم که چند سال پیش شروع شده است. به عقیده ی من، نوآوری بزرگ گسترش جنبه شخصی و اجتماعی تکنولوژی بوده است.
آیزاکسون، زمان زیادی را با جابز به عنوان نویسنده زندگی نامه ی رسمی وی سپری کرده است. نویسنده مذکور، یکی از تنها کسانی است که علی رغم عدم حضور رسمی در شرکت اپل، شناخت خوبی از شخصیت جابز دارد.
این موضوع نیز حائز اهمیت است که اپل واچ، اولین محصول کاملا جدید اپل بدون دخالت استیو جابز فقید است. پروژه توسعه ی محصول مذکور، پس از مرگ وی آغاز شد.
به نظر می رسد آیزاکسون عقیده دارد تاکید دنیای دیجیتال بر توسعه هوش مصنوعی بیهوده است. در عوض، وی فکر می کند تکنولوژی هایی که از ‘رابطه های صمیمانه’ استفاده می کنند باید گسترش یابند، مانند اپل واچ.
مفهوم تاثیرگذاری تکنولوژی در زندگی ها، مانند شاهکار سینمایی اسپایک جونز، ‘Her’ است.
چند هفته پیش، مدیر عامل اپل، تیم کوک در برنامه تلویزیونی چارلی رز شرکت کرد؛ یکی از سوالاتی که این مجری از وی پرسید، درباره مواردی بود که بعد از اینترنت خواهند آمد. او از پاسخ دادن سر باز زد، اما به نظر می رسد والتر آیزاکسون نظریه های محکمی در این زمینه دارد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
عالی بود مثه همیشه مرسی
درست میگه، ولی باید در نظر داشت که اگر این ساعت ها هوش مصنوعی خوبی داشته باشن خیلی بهتر به ما کمک می کنن
من حسابی دیگه ای داشتم رو طراحی اپل واچ ولی اصلا زیبا نیست نسبت به ساعت های دیگه مخصوصا ۳۶۰ البته این نظر منه
ﺳﺎﻋﺖ ﺍﭘﻞ ﻭﺍﺳﻪ ﺧﯿﻠﯿﺎ ﺍﺻﻼ ﮐﺎﺭﺍﯾﯽ ﻧﺪﺍﺭﻩ ﻣﺜﻼ ﺧﻮﺩ ﻣﻦ ﺑﯿﺴﺖ ﻭ ﭼﻬﺎﺭ ﺳﺎﻋﺘﻪ ﺳﺎﻋﺖ ﺩﺳﺘﻤﻪ ﻭﻟﯽ ﺳﺎﻋﺖ ﻫﻮﺷﻤﻨﺪ ﻧﻤﯿﺘﻮﻧﻪ ﺍﯾﻦ ﺷﮑﻠﯽ ﮐﺎﺭ ﮐﻨﻪ ﯾﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺳﺎﻋﺘﻬﺎﯼ ﻓﻌﻠﯽ ﺿﺪ ﺍﺑﻨﺪ ولی ﺳﺎﻋﺘﻬﺎﯼ ﻫﻮﺷﻤﻨﺪ ﻫﻤﭽﯿﻦ ﻭﯾﮋﮔﯽ ﺭﻭ ندارند ﺍﻟﺒﺘﻪ فعلا
من از ساعت زیاد سر در نمیارم ولی برادرم ساعت باز تیریه. تا الان 20 میلیونی پول ساعت داده فکر کنم. ولی نه من نه داداشم از قیافهء اپل واچ خوشمون نیومده. به نظر من زیادی زمخت و قلمبه طراحیش کردن. من به شخصه هیچوقت چنین چیز یوغوری رو دستم نمیبندم. البته الان دوستان اپلی منفی ها رو روونه میکنن. ولی خیالتون راحت من ناراحت نمیشم.
طراحي بايد در راستاي كار آيي باشه
صفحه نمايش گرد آشغاله
يه برنامه درست حسابي نميشه واسش ساخت
يا مثلا كيبورد رو ميخوان چجوري بسازن
طراحی باید شیک باشه به نظر من گرد بهتره. فاکتوره اصلیه ساخت یک اسمارت واچ زیبا بودن و شیک بودنشو کارایی در مرحله ی دوم قرار میگره البته اگه بتونن با یک صفخه ی غیر گرد یک اسمارت واچ شیک بسازن خیلی خوب میشد
عزیزم آخه اگر هم صفحه مستطیلی باشه باز چجوری میخوان واسه ساعت کیبورد بزارن؟ اگر مثل کیبورد مایکرو باشه که صفحه گرد و مستطیلی فرقی نداره. همینطور هم اگر بوسیلهء صدا باشه. ولی توقع نداری که کیبورد qwerty واسه ساعت بزارن؟ اتفاقا اگر دقت کنی میبینی که سیستم عامل اپل واچ هم گرد طراحی شده چون تجربه ثابت کرده بهترین شکل ساعت همون گرده. در ضمن پیشنهاد میکنم یه نگاهی به گوگل ویر بندازی چون رو ساعت گرد واقعا بینظیره.
از ساعت اپل بدم نمیاد، دلم لک زده بود واسه بچه های گل دیجیاتو هالتون خوبه؟یه مدت هم سرم شلوغ بود نتونستم بیام الانم دو روز بود نت نداشتم تازه الان اومدم
اقا متین کم پیدایی کجایی ؟؟!!
نویسنده : والتر آیزاکسون , مترجم : نیما دادگستر ;(((
قطعا ساعت هوشمند به موفقيت خواهد رسيد . اما حالا كمي زود به نظر مي رسه . بايد ديد با عرضه رسمي اپل واچ اين محصول چه قدر فروش خواهد كرد و اينكه اپل واچ هم مانند ديگر محصولات اپل در سال اول امكانات كمي كه دارد اما در سال هاي بعد براي خريد نسخه جديد آن صف خواهند كشيد .
کلا اینکه کی به چی فکر میکنه زیاد اهمیت نداره، اینا همش فکره، چیزی که قطعیت داره اینه که اگه جابز زنده بود دوربین آیفون ۶ اینجوری از حدقه بیرون زده نبود