ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپست های Odin متعلق به ال جی به زودی از راه می رسند

کمپانی ال جی الکترونیکس دومین تولید کننده ی تلفن های هوشمند در کره ی جنوبی قصد دارد در انتهای ماه جاری اولین موبایلش را که مجهز به چیپست تولیدی خود این شرکت است را معرفی و ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۲۹ مهر ۱۳۹۳  |  ۱۱:۳۲

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

کمپانی ال جی الکترونیکس دومین تولید کننده ی تلفن های هوشمند در کره ی جنوبی قصد دارد در انتهای ماه جاری اولین موبایلش را که مجهز به چیپست تولیدی خود این شرکت است را معرفی و عرضه نماید. با این اتفاق عملاً برند ال جی وارد رقابت با چیپست های Exynos سامسونگ و اسنپدراگون کوآلکام خواهد شد.

نسخه ی کره ای وب سایت ZDNet در همین رابطه و بر مبنای گزارش هایی که از منابع نزدیک به شرکت مورد بحث دریافت کرده است می گوید، این کمپانی قصد دارد اولین موبایل مجهز به پردازنده ی Odin که دستاورد خودش محسوب می شود را انتهای هفته ی جاری رونمایی کند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

 این منابع افزوده اند که تلفن هوشمند مذکور در اصل مشتقی از موبایل بسیار محبوب G3 خواهد بود و نامگذاری مشابهی را نیز خواهد داشت، البته مشخص نیست این محصول جدید ال جی فقط در کره عرضه خواهد شد یا شانس ورود بازارهای جهانی را نیز دارا است.

شایعه تولید چیپست های Odin توسط برند کره ای مورد اشاره سال ها است که در رسانه ها وجود دارد، ولی تا به امروز هرگز این کمپانی به صورت رسمی صحبتی از آن به میان نیاورده و محصولی را بر مبنای این چیپست معرفی نکرده است.

منابعی که اکنون اخبار گزارش های مرتبط به Odin را منتشر کرده اند می گوید ال جی قصد دارد از چیپست های تولیدی خودش در محصولات پرچمدارش بهره گیرد، ولی در اولین گام تصمیم گرفته است با ارائه ی یک موبایل جدید بر مبنای G3 این دستاورد جدید و عملکردش را مورد آزمایش جدی قرار دهد.

چیپست یاد شده از معماری  ARM Coretex-A15 بهره می برد (این معماری در حال حاضر در چیپست های Exynos نیز مورد استفاده است) و از رزلوشن تمام HD و همینطور تکنولوژی ARM big.LITTLE که اجازه ی به کارگیری از دو نوع هسته ی قدرتمند و کم مصرف در کنار هم را میسر می سازد نیز پشتیبانی کامل به عمل می آورد.

گفته می شود LG از سال ۲۰۱۲ مشغول توسعه ی چیپست های Odin بوده است ولی مسئله ی داغ شدن بیش از حد آنها و همینطور اختلال در مصرف انرژی چالش هایی بوده اند که سبب تاخیر در به کارگیری و تولید انبوه این دستاورد گشته اند.

در حال حاضر برندهای کوآلکام، سامسونگ، مدیاتک و حتی اینتل در تلاش برای تسخیر قلب محصولات اندرویدی بازار هستند و حالا به نظر می آید ال جی نیز تمایل دارد بخشی از این سهام را به خودش اختصاص دهد. هر چند این کمپانی کره ای حاضر نشده است اخبار یاد شده را تائید یا رد کند، ولی باید منتظر ماند و دید Odin در هفته ی جاری بر روی یک محصول از تولید کننده کره ایش ارائه خواهد شد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • bahram

    ARM چه کرده!!!
    ایول الجی.خیلی خوشم اومد :)

  • TROOL

    عالی بود مثه همیشه.. مرسی

  • LG Forever

    همه شرکتا دارن خود کفا میشن

  • arwp

    به سلامتی رقابت چیپست ها هم داره بیشتر از همیشه داغ میشه فکر کنم تا ۲سال آینده چیپ های فضایی روی گوشی های فسقلی(!) ببینیم. من که به شخصه پول ندارم اما از دیدن پیشرفت با این سرعت لذت میبرم و کلا فقط نگاه میکنم :D

  • عــــــامـــــــــر

    کم کم همه دارن به خودشون متکی میشن و این باعث میشه سود نهایی بیشتر بشه و قیمت محصولم کم بشه ، اما یه چیزی که هست مسلمانا مسل های اولیش کمی مشکل داره باید یه گوشی ازش بیاد و بنچمارکش معلوم بشه تا معلوم بشه چندکارست

  • SAEED DASTMARD

    من گفتم ال جی خلاق هست خدایی هر بار جی 3 رو می بینم به وجد میام الجی با این کار می خواد مثل هم وتنش خود کفا بشه اگه شایعات رنگ واقعیت به خودشون بگیرن.

  • محمد کاظمی

    LG ترکوند.ایول داره

  • (سیب کوچولو)

    اقا قاسمی کجایی بیای دیگه
    یک ضرب مثل چینی میگه اگر امروز نیای اینجا من دیگه نیام

  • Erfanm

    یکم کار برای الجی سخت تر از بقیه هست
    اولا که تازه کاره هرچند دلیل نمیشه کیفیت پایینی داشته باشه اما خب تجربه سامسونگ و کوالکام خیلی بیشتره و مطمئنا کمکشون میکنه
    دوما کوالکام برای چندین شرکت میسازه و اعتماد اونا رو بدست آورده و سونی و HTC و LG و سامسونگ هم ازش استفاده میکنن پس بازار کوالکام قویه
    بازار سامسونگ هم به لطف پرچمدار های پر فروش خودش و البته چندین برند چینی اشباع شده تقریبا
    این وسط الجی نه فروش پرچمدار هاش مثل سامسونگه و نه اعتمادی به اندازه کوالکام کسب کرده پس بازم تو این مورد ضعیفتره
    برگ برنده اون میتونه قیمتش باشه باید ببینیم چه میکنه
    هرچند توقع داشتم از A53 و A57 استفاده کنه
    اگه اینکارو میکرد میتونست خیلی موفق تر باشه و بقیه رو ترغیب کنه به خرید چیپ هاش اما الان دیگه کم کم دوره A15 و A7 داره به سر میرسه!!

مطالب پیشنهادی