ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت گزارش مالی خود را اعلام کرد: ۲۳.۲ میلیارد دلار درآمد

مایکروسافت به عنوان یکی از قدیمی ترین غول های دنیای تکنولوژی، به تازگی گزارش سه ماهه اول مالی سال ۲۰۱۵ خود را اعلام کرده است. گزارشی که بر اساس آن ساکنین ردموند موفق شده اند ...

مانی قاسمی
مانی قاسمی منتشر شده در ۲ آبان ۱۳۹۳  |  ۱۰:۰۹

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

مایکروسافت به عنوان یکی از قدیمی ترین غول های دنیای تکنولوژی، به تازگی گزارش سه ماهه اول مالی سال ۲۰۱۵ خود را اعلام کرده است. گزارشی که بر اساس آن ساکنین ردموند موفق شده اند به درآمدی ۲۳.۲ میلیارد دلاری دست پیدا کنند. درآمدی که ۴.۵ میلیارد دلار آن سود خالص است.

برای اطلاع از جزییات این گزارش در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

مایکروسافت در ۳ ماهه گذشته موفق شده ۹.۳ میلیون دستگاه لومیا را به فروش رساند. رقمی که نسبت به ۵.۳ میلیون دستگاه فروش رفته در سه ماهه قبلی، رشد قابل توجهی داشته است. بد نیست اشاره کنیم که در بازه زمانی مشابه در سال گذشته، مایکروسافت توانسته بود ۸.۸ میلیون دستگاه لومیا را به فروش رساند.

در مجموع طبق اعلام مایکروسافت، کسب و کار سخت افزار های لومیا، ۲.۶ میلیارد دلار درآمد را برای این شرکت به همراه داشته است.

یکی از کانال های درآمدی مایکروسافت مربوط به سرفس پرو ۳ بوده است. این دستگاه ۹۰۸ میلیون دلار درآمد را به حساب های مایکروسافت واریز کرده است. جالب است بدانید که این عدد در مقایسه با سال گذشته، ۱۲۷ درصد رشد داشته. موضوعی که نشان می دهد نسل جدید سرفیس در مقایسه با مدل های قبلی، با استقبال گسترده تری از جانب کاربران مواجه شده است.

Screen Shot 2014-10-24 at 10.04.54 AM-w600

در بازار اکس باکس نیز مایکروسافت اعلام کرده که در سه ماهه گذشته موفق شده ۲.۴ میلیون دستگاه از این کنسول را به فروش رساند. جالب اینکه ساتیا نادلا و یارانش آمار تفکیک شده ای برای اکس باکس وان و اکس باکس ۳۶۰ را ارائه نداده اند. در همین رابطه بد نیست اشاره کنیم که اکس باکس وان در بازار آمریکا، ۹ ماه پیاپی است که در مقایسه با پلی استیشن ۴ فروش کمتری را به دست می آورد.

در نهایت باید بگوییم که درآمد ۲۳.۲۰ میلیارد دلاری مایکروسافت در مقایسه با زمان مشابه در سال قبل، نزدیک به ۵ میلیارد دلار افزایش داشته است؛‌ اما علیرغم افزایش درآمد، سود شرکت نزدیک به ۱۴ درصد کاهش را تجربه کرده است. کارشناسان این کاهش سود را یکی از پس لرزه های خرید نوکیا می دانند و امیدوار هستند مایکروسافت در سه ماهه بعدی بتواند آن را جبران نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • W8-WIN8

    وقتی آمارها حرف می زنند

    امار رسمی اپل - فروش رسمی 13.1 ایپد با درامد ناخالصی 5.3 میلیارد دلار ( این یعنی میانگین قیمتی هر تبلت 400 دلار )

    امار رسمی مایکروسافت - درامد ناخالصی 908 میلیون دلار (فروش تخمینی یک میلیون تبلت سرفیس پرو 3 با میانگین قیمتی هر تبلت 900 دلار)

    امارها نشان می دهند که اغلب تبلت های فروخته شده اپل (بالای 80 درصد) ایپد مینی است نه ایپد ایر وقتیاستیو بالمر گفت سرفیس قاتل ایپد همه مسخره اش کردند ولی حالا ...

  • آقا همایون

    آقا سه ماهه اول 2015 که نیومده هنوز

  • محمود

    مثل اینکه مایکروسافت داره کمکم به باند اصلی نزدیک میشه

  • i-darvack

    خيلي پيشرفت خوبي داشته اين شركت..
    اميد وارم ما هم وارد اين عرضه و رقابت بشيم اما نه با اين گوشي ها... بلكه گوشي بسازيم كه زبان زد جهان يأن بشه.. به اميد ان روز..

  • mohammadmj

    در اینجا شاعر میگه : دونه هایی که کاشتیم تازه اندازه شیویدن

  • mohsen

    مایکروسافت تو سرفیس خیلی سروصدای زیادی کرد تونست یه تبلیغ اساسی برا خودش بکنه ولی تو موبایل همچین چیزی نیست !
    الان یه ساله از 1520 میگذره ولی خبری از جایگزینش نیست
    مایکرو میتونه با یه گوشی غول تبلیغ گوشی های پایین رده اش رو هم بکنه
    نواوری ش هم کمه و تو بیرون دادن اپدیت هم منسجم نیست با اینکه برا همه اپدیت میده مثلا الان معلوم نیست کی ویندوز 10 برا گوشی میاد ! :(

    • Divan Greedy

      مثلن همین اپدیتی که موقع رونمایی از مراسم 735 اعلام کردن که می گفت با این اپدیت می تونید ویدیو های 4k بگیرید ، یا اپدیت های دو هفته ای کورتانا ، بعد می گی منسجم نیست ، شوخیت گرفته

      • mohsen

        در مورد 930 هم بگم که گوشی توپیه اما خاص نیست
        مثلا 1520 اول که اومد مانیتورش از همه گوشیا بهتر بود باطریش حرف نداشت همه چی تموم بود دوربینش خیلی عالی بود
        ولی 930 مموری نمیخوره و باطریش هم نسبت به پرچمدارا ضعیف تره

        کاری هم که به اینا نداشته باشیم مایکروسافت باید یه گوشی بده دهن همه بازمونه

        • Divan Greedy

          930 باعث شد که روند طراحی های تلفن های وین فونی عوش بشه، در ضمن بعد از htc one از نظر کیفیت ساخت مطمئنن 930 قرار می گیره ، درضمن دوربین 20 مگاپیکسلیش ،صدای فوقالعادش ، کیفیت ساختش از خیلی تلفن های flag ship دیگه بهتره

      • mohsen

        داداش نکشی ما رو :D اگه اواتارم رو ببینی نوکیا لومیاست پس فک نکن دشمنم !
        منظورم از منسجم این بود که ساین رو طی 2 ماه منتشر کرد در حالی که اگه میتونست مثه اپل همه رو تو یه شب در دسترس قرار بده بهتر بود
        گفتم ویندوز 10 چون مایکروسافت اگه میخواد رشدش زیاد تر بشه باید حداقل ویندوز برای دسکتاپ رو با موبایل تو یه فاصله زمانی خیلی کم منتشر کنه حالا اگه هماهنگ بود خیلی خیلی تاصیرش بیشتر میشد ولی خب نمیشه سخته !
        بعدشم ویندوزفون هنوز از لحاظ سیستمی از اندروید و ای او اس عقب تره باید این فاصله رو پر کنه بعد نواوری داشته باشه تا بتونه اونا رو به زیر بکشه !
        با این روند که اونا جلو برن بعد مایکروسافت بهشون برسه سهمش از این 5 6 درصد بیشتر نمیشه

    • Divan Greedy

      بزار حداقل یه سال از وین فون 8.1 بگذره ، بعدش دنبال وین 10 بگرد ، وین فون 8.1 هنوز عرقش خشک نشده می گی بعدی ، در ضمن اپدیت های سه ماه هم خو داره ، ایا ios و اندرویید این اپدیت های 3 ماهه رو دارن/ در مورد تلفن ها هم صبر کردن تا نام نوکیا رو کامل بردارن و flagship ها رو با نام خودش بیرون بده در ضمن htc one و 930 مگه flagship نیستن ، انتظار نداری که تمام تلفناش flagship باشه

  • Divan Greedy

    فقط یه چیز رو توجه کنید/ کاهش 13 درصدی فروش ایپد ، افزایش 127 درصدی فروش سرفیس، فقط می خوام بدونم اون دوستانی که می گفتن سرفیس شکست خورده الان دقیقن کجا هستن

    • ریک

      این درصد هیچ ربطی به تعداد دستگاه فروش رفته نداره من عاشق سرفیسم اما تو تعداد فروش در مقابل ایپد حالا حالا ها کار داره بعدشم سرفیس یه تبلت تخصصیه تقریبا که همه با مک بوک ایر مقایسش میکنن نه با ایپد

      • Divan Greedy

        اولن همه ی این امار مربوط به سرفیس پرو 3 نمی شه مربوط به سرفیس 2 و پرو 2 هم می شه ، بعدش من نگفتم تعداد دستگا ها گفتم صعود و سقوط که می شه متوجه پیشرفت و پسرفت محصول تو بازار شد

    • Divan Greedy

      شرط می بندم با امدن تعطیلات و اومدن بازی های جدید مثل master chief collection و halo nightfall و guardians و همچنین کال اف دیوتی و tomb raider دیگه کار سونی هم تمومه ، فقط ببینید کی گفتم ، این خط اینم نشون، :xbox:

      • P@R@D!C

        تعصبت تو حلق گروه داعش
        یعنی واقعا متاسفم که بالاخره باید بگم
        هر وقت میبینم تو توی پستی نظر میدی دیگه دلم نمیاد نظرات رو بخونم
        توی همه پست ها یک شرکت رو میکوبی و مایکروسافت رو میکنی خدا :|
        الان xbox one توی بازی های انحصاری و سخت افزار خاک پای ps4 هم نمیشه

        • امیرحسین

          داداش داستان نگو PS4 تنها چيزي كه داره سخت افزاره نه شبكه ي درست حسابي نه بازي هاي درست حسابي.
          يه سر بورو اسكرين شات هاي جديد كوانتوم بريك رو ببين بعد بيا بگو انحصاري.يه انحصاري در حد هيلو و فورزا و كوانتوم بريك تايتان فال سانست اور درايو تو اين نسل ٨ از سوني بگو شما.سوني اخر نسل اگر همين روند رو ادامه بده بيچاره ميشه.

        • Divan Greedy

          یعنی شما ها می گید halo , tomb raider , cod advanced fire , project spark , sunset , titan fall , forza , fable legends ,
          dead rising , Killer Instinct , اینا به عنوان انحصاری کم هستن ، در ضمن برنامه های ویندوز و بازی های کینکت هم اضافه کنید

        • ریک

          واقعا هیچ طوری نمیشه بهتر بودن و زیاد بودن انحصاری های پلی استیشن و کتمان کرد هر چند خودم ایکس باکس رو ترجیه میدم

        • Divan Greedy

          نظراتم بهتر از حرف زدن بدون دلیل و منطق مثل تو / من دلایلمو گفتم ، توام اگه دلیله خاصی داری بگو / تو اینده مثل قضیه سرفیس همه چی معلوم می شه

          • امیرحسین

            شما كه متعصب تري،يه دونه آنچارتد ميرزه به ١٠٠٠ تا... يا يه PC ميرزه به ١٠٠٠ تا ... .
            دم از منطق ميزني؟
            قبول كن كه سوني تا الان هيچ بازي اي تو چنته نداره چون پولي نداره.

          • P@R@D!C

            اینا دلیلاته؟
            god of war,uncharted همین دوتا میارزه به 100 تا بازی xbox ...
            پسرم برو اول یاد بگیر بدون تعصب نظر بدی :|
            رم ps4 رو مقایسه کن با xbox گرافیک رو مقایسه کن
            surface pro 3 رو پولشو بر میدارم یه pc خدا میبندم یک ipad air 2 میگیرم میارزه به 100 تا surface :|
            قبوله surface عالی اما هنوز حالا حالا ها جا داره
            بخصوص با این قیمت کذاییش

  • farzam

    Connecting Xbox one Kinect to a PC Tutorial
    dont spend 50$ for Hub and Adaptor Only Spend 5$ to do it Yourself

    http://youtu.be/KZunnyw_RKQ

    آموزش وصل کردن کینکت ایکس باکس وان به PC
    بجای خرید آداپتور و هاب از مایکروسافت به قیمت 50 دلار فقط با 5 دلار خودتان این کار را انجام دهید .

    لطفا پوشش بدین

  • abolfazl_eslami

    این نشون میده که مایکروسافت داره به روزهای اوجش بر میگرده واقعا ایندفعه مایکروسافت خیلی تلاش کرد فکر میکنم بعد از بیل گیتس نادلا بهترین مدیر مایکروسافت باشه
    تازه دیجیاتو نگفت درامد بعد از اکس باکس از افیس 365 هست

    I love Microsoft and nothing else

    :microsoft:

  • سیب کوچولو

    به بیل گیتس گفتن درامد چقدره گقت الان یا الان

    • SAEED DASTMARD

      به منم بگن در آمدت چقدره میگم هیچی وقتم پای بیل گیتس تلف کردم.

      • TROOL

        درامد من چقدره ؟الان 124 تا تک تومنی در 1 دقیقه و ادامه دارد

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی