نوکیا تقریباً سه روز پیش آمار فروش سه ماهه ی اخیرش را منتشر کرد که بر مبنای آن مشخص گردید این شرکت پس از مدت ها مجدداً روندی صعودی را پیش گرفته و کسب درآمد را آغاز کرده است.
در پی انتشار این اطلاعات روز پنجشنبه و در طی کنفرانس call کمپانی مذکور اعلام داشت برندش برای مدیران و بنیانگذارن این مجموعه یک دارایی گرانبها و ارزشمند محسوب می گردد و آنها نمی خواهند این عنوان از بین برود.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
اشاره نوکیا در کنفرانس روز پنجشنبه به اهمیت حفظ نامش، محبوبیت آن در بازار تلفن های هوشمند و شناخته شدنش به عنوان یک برند قدرتمند گمانه زنی هایی را پدید آورده است که شاید کمپانی فنلاندی بخواهد بازگشتی مجدد و مستقل را به بازار تلفن های هوشمند تجربه کند، هر چند بر اساس قرارداد این شرکت با شریک جدید آمریکاییش یعنی مایکروسافت به کارگیری برند نوکیا در این زمینه فعلاً مقدور نخواهد بود.
با انتشار اپلیکیشن نقشه های نوکیا تحت عنوان Here Maps و همچنین لانچر Z برای پلتفرم اندروید چندان دور از تصور نیست که در صورت بازگشت مستقل کمپانی مذکور به بازار شاهد نسل جدیدی از محصولات نوکیا با سیستم عامل گوگل باشیم و البته نباید فراموش کرد این مسیری محسوب می گردد که از سال ها پیش بسیاری از کاربران تمایل داشتند تا فنلاندی ها آن را انتخاب نمایند.
برخی دیگر از کارشناسان بر این باور هستند با توجه به اشاره های اخیر سران برند مورد بحث به اهمیت نامشان، این احتمال وجود دارد آنها برای بازگشت مستقل و مجدد به بازار صبر کرده تا بتوانند دوباره از عنوان نوکیا بر روی تلفن های هوشند جدید خود استفاده نمایند.
باید منتظر ماند و دید آیا دوباره شاهد فرمانروایی شرکت یاد شده بر بازار تلفن های هوشمند خواهیم بود یا این کمپانی در مسیر بازگشت بازهم با چالش هایی کهنه مواجه شده و مجدداً شکست را تجربه خواهد نمود.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
اگه نوکیابرگرده ماکروسافت واقعا در فروش تلفن های هوشمندش با مشکل مواجه میشه. کاش این اتفاق بیفته تا به همه ثابت بشه نوکیا واقعی یعنی چی. زنده باد نوکیا
سامسونگ:آخرین ویژگی های سخت افزاری اما طراحی نه چندان خوب
اپل: طراح خوب و نرم افزار بهینه اما آخرین سخت افزار را لزوما ندارد
نوکیا در دوره ی اوج مجموع همه ی اینا بود:سخت افزار خوب،طراحی و کیفیت ساخت عالی،نرم افزار خوب و...
یه درخواست از مسئولان خوبه digiato دارم و اونم اینکه لطفا هر خبری که از نوکیا منتشر می شه تو این سایت منعکس کنید :)
زومیت و gsm که گویا دشمن خونیه نوکیان
خیلی نوکیا رو دوست دارم.امیدوارم هر چه زودتر برگرده
هركسى از نسل دهه هفتاد به قبليا حداقل يه گوشى نوكيا داشته
خدا کنه که برگرده.تیترو که خوندم خیلی خوشحال شدم
عاشق نوکیام.به نظرم میتونه مثل روزای اوجش بشه...
تشکر از آقای مقدری
اسم نوکیا متعلق به خود کمپانی نوکیاست اقایان بی سواد خیال کردید برای چی مایکروسافت داره اسم نوکیا رو حذف میکنه چون طبق یه بند در قراردادشون اگه نوکیا بخواد دوباره گوشی بزنه باید تا31دسامبر 2104صبرکنه در مورد پتنت ها هم باید بگم مایکروسافت میتونه به مدت ده سال از اونها به طور رایگان استفاده کنه وپتنتها هم متعلق به نوکیا است نه مایکروسافت عزیز جان
این سجاد فک کنم یه چی زده رو هواست
دایی 4-5 بار یه کامنت رو تکرار کردی با اون سیبیلای نازت
طرز صحبت کردنت رو درست کن بعد جواب بقیه رو بده
ضمنن خوندن یه خبر و دونستن یه بند از قرارداد نه شما رو باسواد نشون میده نه دیگران رو بی سواد
واقعن؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تا سال 2014 یا 2104؟
بعد از هیاهو زیاد به یک دوره ارامش نیاز داره ، یه فکر یه امید یه هدف یه عشق دوباره برای ساختن نوکیا برای اینکه دیگه کسی اونو به خیلی بنجلا ترجیح نده و زبون اول و اخر هر عاشق موبایل بشه نوکیا
اگه نوكيا بياد تو صحنه گوشيها و اندرويد بزنه هيچ برندي ياراي مقاومت با اون را نخاهد داشت. واقعا همه قبول دارن كه نوكيا بهترين گوشي دنيا بود.
اگر برند نوکیا بصورت فعال شروع کنه که خوبه اما والا فکر نکنم قراردادش با مایکروسافت یه همچین اجازه ای به نوکیا بده
اسم نوکیا متعلق به خود کمپانی نوکیاست اقایان بی سواد خیال کردید برای چی مایکروسافت داره اسم نوکیا رو حذف میکنه چون طبق یه بند در قراردادشون اگه نوکیا بخواد دوباره گوشی بزنه باید تا۳۱دسامبر 2014صبرکنه در مورد پتنت ها هم باید بگم مایکروسافت میتونه به مدت ده سال از اونها به طور رایگان استفاده کنه وپتنتها هم متعلق به نوکیا است نه مایکروسافت عزیز جان
ماکروسافت تا 10 سال می تونه از نام نوکیا بر روی تلفن های ساده نوکیا استفاده کنه
از طرفی خود نوکیا از 2015/12/30 می تونه دوباره اسمارت فون بزنه ولی این به این معنی نیست که نوکیا حتما بر می گرده چون اگر بخواد دوباره تلفن بزنه باید خط طراحی و تولید تلفناشو دوباره از صفر بسازه که واقعا هزینه بره و ریسک بزرگی هم داره
از طرفی شواهد نشون می ده که نوکیا نصمیم خودشو واسه برگشت گرفته (با توجه به عرضه z luncher ، nokia here و همینطور آگهی استخدام برای جذب طراح و برنامه نویس اندروید)
البته یادتون نره که ماکروسافت 12 هزار نفر از پرسنل بخشی از نوکیا رو که خریده بود اخراج کرد و بعید نیست که نوکیا به جذب همین افراد با تجربه برای استفاده مجدد ازشون اقدام کنه ;)
سجاد : یاد بگیر مثل یه انسان بالغ نظرت رو بیان کنی اینجا ولایتت نیست با این لحن دیگران رو مخاطب قرار بدی . اسپم هم نده
شما جناب حقوق دان با سواد ببخشیدشون!