ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Tim Cook
تکنولوژی

تیم کوک در کنفرانس WSJD Live از چه مواردی صحبت کرد؟

تیم کوک صحبت های خودش در کنفرانس WSJD Live و در مقابل جرارد بیکر (Gerard Baker)، سردبیر وال استریت ژورنال، را اینگونه آغاز می کند: "تلفن هوشمند بخش اعظمی از درآمد شرکت را شامل می ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۶ آبان ۱۳۹۳  |  ۱۲:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

تیم کوک صحبت های خودش در کنفرانس WSJD Live و در مقابل جرارد بیکر (Gerard Baker)، سردبیر وال استریت ژورنال، را اینگونه آغاز می کند: "تلفن هوشمند بخش اعظمی از درآمد شرکت را شامل می شود و پیش بینی ها می گویند این وضعیت در آینده نیز ادامه خواهد داشت. اما بعد از مدت ها اپل تنها از تلفن هوشمندش کسب در آمد نمی کند بلکه بخشی از سود فروش این محصول از طریق سرویس های متکی به آن مانند اپلیکیشن ها، رسانه های آیتونز و البته پرداخت اپل (Apple Pay) تامین می گردد."

کوک راغب بود به همه اعلام نماید از مرز ذخیره سازی و سرویس دهی به یک میلیون کارت اعتباری فعال ظرف ۷۲ ساعت گذر کرده اند و کمپانی های خدمات اعتباری مستر کارت و ویزا تائید کرده اند که اپل به چهره ی اول پرداخت های بدون تماس بدل شده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

وقتی از کوک در مورد توقف به کارگیری سرویس پرداخت اپل در فروشگاه های خرده فروشی مانند CSV و Rite Aid به دلیل وجود داشتن تکنولوژی های مشابه سئوال شد وی گفت این یک نبرد کوچک است. خرده فروشان در طول یک بازه ی زمانی مجبور هستند به سمتی حرکت نمایند که مشتریانشان علاقه دارند و خود را با خواسته های آنها مطابقت دهند.

سرویس پرداخت اپل تنها سرویس پرداخت مبتنی بر موبایل است که آسان، خصوصی و ایمن محسوب می شود.

کوک در همین رابطه افزود سرویس پرداخت اپل تنها سرویس پرداخت مبتنی بر موبایل است که آسان، خصوصی و ایمن است. ما تمایلی نداریم بدانیم شما چه اقلامی خریداری می کنید، قصدی برای جمع آوری اطلاعات شما نداریم و هرگز نمی خواهیم نقش برادر بزرگ را ایفا کنیم. البته کوک در اشاره یی مختصر طعنه ای به گوگل زد و گفت شاید دیگران قبول کرده باشند نقش برادر بزرگ را بر عهده بگیرند.

مدیر عامل اپل در مورد سایر بخش های کمپانی و رشدشان نیز سخن به میان آورد. وی گفت فروش مک بسیار عالی بوده و رشد قابل توجهی را در سه ماهه ی اخیر داشته است و حدس می زنیم این دسته از محصولات ما آینده ی بسیار روشنی را در پیش رو داشته باشند.

برای اپل مد بازار کاملاً ناشناخته و تازه ای به حساب می آید.

یکی دیگر از بحث هایی که کوک به آن پرداخت ساعت این شرکت بود، وی معتقد است این محصول پای شرکتش را به دو حوزه ی جدید یعنی سلامت و مد باز کرده و در این رابطه توضیح می دهد: "ما یک محصول را معرفی نکردیم بلکه سه مجموعه را ارائه نمودیم. اپل شاهد این بوده که مردم دوست دارند محصولی را که بر تن می کنند خاص و سفارشی شده باشد و تلاش کردیم به این مشاهدات پاسخ دهیم هر چند برای ما، مد بازار کاملاً ناشناخته و تازه ای به حساب می آید."

کوک در پاسخ به سئوالی راجع به عمر باتری ساعت اپل حاضر نشد اطلاعاتی را ارائه نماید و گفت محصول ما آنقدر خوب است که شما مرتباً از آن استفاده خواهید کرد و به همین علت باید در انتهای روز ساعت تان را مجدداً شارژ نمایید.

Tim Cook

در زمینه ی تلویزیون ها وی مجدداً صحبت هایی مشابه در مصاحبه اش با چارلی رز داشت و گفت: "تجربه ی امروزی تلویزیون توسط کاربران بسیار قدیمی و ناشی شده از سال های ۱۹۷۰ است. او به پخش آنلاین شبکه های تلویزیونی HBO اشاره داشت و گفت کاربران به جد می خواهند از پرداخت هزینه برای شبکه های کابلی دوری کنند." کوک ولی حاضر نشده در مورد برنامه های آتی اپل در زمینه تلویزیون توضیحی بدهد و افزود: "فکر می کنم در این زمینه بتوان کاری عالی را انجام داد."

جدال بین مک و پی سی یک رقابت منصفانه نبود.

از مدیر عامل فعلی اپل پرسیده شد آیا فکر می کنید جنگ بین اندروید و iOS مانند جنگ بین PC و مک روزی خاتمه خواهد یافت؟ و وی در پاسخ گفت: "جدال بین مک و پی سی یک رقابت منصفانه نبود، تعداد اپلیکیشن های کامپیوترهای ما در آن زمان بسیار ناچیز بودند. اما حالا این مشکل برای iOS وجود ندارد زیرا سیستم عامل موبایل اپل ۱.۳ میلیون اپلیکیشن دارد و این خودش بیانگر این امر است که توسعه دهندگان اول برای iOS اپ نوشته و سپس آن را برای اندروید عرضه می کنند. یکسال گذشته ۲۵۰ میلیون ابزار مبتنی بر iOS فروختیم و از همین رو معتقدم ما در این نبرد قدرتمند هستیم."

کوکدر انتهای صحبت هایش به توضیح در مورد دیدگاه شرکتش در مورد حریم خصوصی پرداخت و گفت: "باور ما بر این بوده که داده های شما متعلق به شما است و از همین رو بحث امنیت و حریم خصوصی را بسیار جدی می گیریم. اپل بر پیغام های کاربران در iMessage هیچ نظارتی ندارد و این اپلیکیشن را به گونه ای طراحی کرده است که نتواند هیچکدام از پیام های رد و بدل شده را بخواند. اگر دولت هم چنین تقاضایی از ما داشته باشد نمی توانیم به درخواست آنها پاسخی بدهیم." تیم کوک در انتها اشاره یی نیز به دلایل توقف تولید آیپاد کلاسیک داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • xxx_A.A_xxx

    عمر باتری به نظر من 20 ساعت بره کافیه چون شب می تونی بزنی به شارژ

  • M7M

    تيم كوك درباره باتري راست ميگه
    شما تبلت آيپد را هم ميتوني هفته اي يكبار بزني تو شارژ و هم ميتوني روزي يكبار بزنيش تو شارژ ! بستگي به ميزان استفاده داره كه چون محصولات اپل در عمل بسيار استفاده ميشود اينطور به نظر ميرسد كه هر روز بايد به شارژ بزنيش بر خلاف رقبا كه اگر هفته اي يكبار هم زديد خلاء بزرگي را حس نخواهيد كرد

  • einkaf

    آقا کوکدر کیه ؟ :) آخرای پست ...

    • TROOL

      خخخخخخخخ {کوک در انتهای صحبت هایش }

      • einkaf

        می دونم کوک در ِ گفتم اصلاح کنن :D

  • TROOL

    عمر باتری ساعتو چی جواب داده خدایاآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآ

  • borna_talebi

    "سرویس پرداخت اپل تنها سرویس پرداخت مبتنی بر موبایل است که آسان، خصوصی و ایمن محسوب می شود."
    پس گوگل والت گلابیه اینجا؟ والا
    عمر باطری هم ماشالله خیلی خوب جواب دادن! یعنی چی آخه؟

  • H A M E D

    جوابش درباره عمر باتری ساعت انصافا مسخره بود...
    آنقدر خوبه که ازش زیاد استفاده میکنید و مجبورید دگباره شارژش کنید :|
    خدا کنه عمر ساعتا به یه هفته برسه...

  • حمیـــد

    TROOL جان ، ایندفعه با 3 دقیقه تاخیر نوتیفیکیشنش اومد
    :)

    • TROOL

      شاید به خاطر ترافیک سایتشه؟ هر چی خلوت تر باشه سریعتر بررسی میکنه؟

      • حمیـــد

        دیجیاتو از google feedburner استفاده میکنه . خوده این سرویس تقریبا هر 15-20 دقیقه سایت دیجیاتو رو چک میکنه که پست جدید گذاشته یانه که اگه پست جدید گذاشته بود، توی rssfeed اضافه کنه .
        واسه همین هم این زمان متغیر هست و با تاخیر . اگه دیجیاتو مثه سایت همسایه rssfeed مستقل داشت ، خیلی سریتعر و تقریبا همزمان با پست جدید rssfeed هم آپدیت میشد .

        • TROOL

          یعنی اگه این سایتو بخواد دیجی پیشرفتش کنه خیلی خیلی خوب میشه ولی چراااااااااااا نمیخواد یا امکانش نیست این درده

          یه RSS میخواد
          یه قالب شیک تر که از این حالت کسل کننده و ابتدایی بیاد بیرون
          سیستم حرفه ایه مخاطب که 1 نفر چند تا نام کاربری نداشته باشه
          سیستم انتی اسپم
          و بروز کردن نسخه موبایل
          تولبار سایت
          سیستم ایمیل برای زمانی که کسی بهت پاسخ میده
          خیلی چیزای دیگه هم هست که اضافه بشه عالی میشه و کو تغییرات
          همشم شده {بزودی} این روز کی بیاد خدا میدونه.

مطالب پیشنهادی