ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ربات مینیاتوری شناگر برای حرکت در خون

سالها است که دانشندان و محققان مشغول توسعه رباتی مینیاتوری به منظور استفاده در پزشکی هستند. رباتی که به حدی کوچک باشد که بتواند در خون حرکت کند. چیزی که می تواند در آینده منجر ...

امیر صادقپور
امیر صادقپور منتشر شده در ۱۶ آبان ۱۳۹۳  |  ۲۰:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

سالها است که دانشندان و محققان مشغول توسعه رباتی مینیاتوری به منظور استفاده در پزشکی هستند. رباتی که به حدی کوچک باشد که بتواند در خون حرکت کند. چیزی که می تواند در آینده منجر به ورود ربات ها برای ترمیم بافت ها یا رساندن دارو به بخش خاصی از بدن شود و انقلابی در پزشکی و روش های درمانی ایجاد کند.

حالا تیمی از محققان در انستیو Max Planck در آلمان معتقدند که توانسته اند نوعی از این ربات را طراحی کنند. با توجه به ساختار و طراحی این نمونه، به نظر می رسد این ربات می تواند گزینه ای ایده آل برای نزدیک شدن پزشکان به آرزوی دیرینه شان باشد.

پیش از اینکه به جزئیات بیشتر در مورد این ربات بپردازیم، بیایید اندکی به عقب برگردیم. ویسکوزیتی یا چسبندگی خون در مقایسه با آب بسیار بیشتر است. پس احتمالا با خود می گویید برای حرکت چنین جسم کوچکی در خون نیاز به انرژی زیادی است. اما در واقع این ربات به انرژی زیادی برای حرکت -یا به نوعی، شنا کردن- در خون، نیاز ندارد. در این ربات هیچ باتری یا حتی موتوری تعبیه نشده. تمامی انرژی مورد نیاز آن توسط پوشش مغناطیسی خود ربات تامین می شود. در طراحی و نحوه حرکت این ربات از شکل و نوع حرکت صدف های دریایی الهام گرفته شده است.

n-comms6119-f1

بر اساس گفته های دانشمندان و محققان این پروژه، بزرگترین چالش آنها یافتن راهی برای حرکت دادن و البته پیشروی این ربات در خون بوده است. و آنها این روش را یافته اند. این ربات با طراحی و جنبش های مخصوصی که برایش طراحی شده اکنون می تواند در خون که چسبندگی ای ۱٫۵ تا ۲ برابر آب دارد، به کندی اما موثر پیشروی کند.

اگر به این ربات کوچک علاقمند شدید، ویدئوی آن را از دست ندهید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Swimming+Robotic+Micro-Scallop.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (33 مورد)
  • حامد سپهر

    الآن اون نقطه سیاهه رباتست؟!؟! O_o

  • mav

    دانشندان؟؟ خط اول!
    :D

  • متین هستم(یه بنده خدای سابق)

    بچه ها امیر رضا فامیل دور چی شده نمیان؟؟؟؟؟ اصلا میداشون نیس

  • Hamed_Hadian

    دوستان عزیز واقعا زحمت میکشیدا اما به نظرم باید رو کیفیت و توضیحاتی که برای خبرهاتون میذارید یه مقدار بیشتر کار کنید
    "صرفا خوندن خبر از سایت هایی مثل engadget و تک نیوز و تک کرانک و ترجمه کردن و گذاشتنش توی سایتتون باعث موفقیت شما نمیشه
    اما خب چه میشه کرد
    الان وارد هرسایتی که میشی خبرها یکسانن زومیت، دیجیاتو، منابع خبر یکیه و تعداد سایتها هم محدود
    یاد نارنجی بخیر تنها سایتی بود که قبولش داشتم
    البته زومــیت هم خوب کار میکنه این روزا
    منم برم یه سایت بزنم برای اخبار تکنولوژی تنهایی از پسش برمیام

    • متین هستم(یه بنده خدای سابق)

      دقت کنید که هرچیزی گفتنش خیلی سادس پای عمل میرسه پای همه شل میشه من خودم کاربر زومیت بودم بعد مرگ نارنجی تا دیجیاتو بیاد اما دیجیاتو یه چیز داره که نه زومیت نه ترنجی نه هیچکدومشون ندارن اونم خواننده هاشه که همه مودب روشنفکر و خاص هستن (پرچم خیلی بالاس هواپیما داره میخوره بهش)اینو خودم تجربه کردم که میگم از خودم نمیگم

  • امیر پارسا

    واقعا این سینه چاکان رو به قبل ه ردموند از خوده مایکروسافت چاق قرمزپوش کاتولیک ترن
    بابا این یه شوخی بوده توی نت شما چرا اینقد جدی گرفتینش؟
    از نظر تبلیغات این کار مایکی یه فاجعه و ابروریزی بوده که هنوز نتونسته یه برند بسازه با این همه دبدبه و ادعا
    طرف از ایپدش خواسته استفاده کنه که به اکانتش دسترسی داشته باشه
    این که این همه ننه من غریبم بازی نداره

  • M.S.N

    بسیار جالب و آینده دار.
    این برای این که دارو رو به یک بخش مشخص ببره باید کنترل بشه.
    فقط یک سوال چجوری کنترلش میکنن؟

    • TROOL

      اینو با محلول خاص تزریق میکنن بعد میرن سمتی از بیمار که بیماری در اونجا هست وای میسن بعد اروم اروم میگن بیه بیه بیح بیه بیه بیح بعد روبات عین کفتر جلد خودش میره سمت صاحبش :-D

      • bahram

        ایول حاجی.تحلیل کاملی بود.ترکیدیم :D

      • بهزاد

        بييَح بييَحح :)) كفتربازياا

  • Divan Greedy

    اقا من فقط یه سوال دارم ، مگه جمع کردن اطلاعات قبل از نوشتن یه مقاله جزو اصول خبرنگاری نیست / این متن دفاع خبرنگار CNN نسبت به کارشه که گفته می خواسته فقط توییترش رو تو ایپد باز کنه و می خواسته full screen باشه/
    http://www.windowscentral.com/cnn-analyst-labels-ipad-controversy-false-and-idiotic

    • متین هستم(یه بنده خدای سابق)

      دیوان به شوخی میگم جدی نگیر مایکروسافت اونقد که تو گیر میدی گیر نداد تموم شد یه قضیه ای بود رفت

    • AmirReza

      آقا جون من راست بگو
      از مایکروسافت چقد ماهی میگیری؟ :D

    • SAEED DASTMARD

      مطلب کاملا زرد از آب در اومد این یه نقص واسه آیپد هست که نمیتونه رو پای خودش وایسه نه یه ضعف واسه مایکروسافت بلکه نقطه قوت.

    • TROOL

      تو اون پیج که جنجاله

    • bahram

      فکر کنم آقا مانی به خاطر اون پست خیلی ناراحت شده

      • Behnam

        اگر شما توییتر آقای مانی رو از قدیم الایام دنبال کرده باشین میفهمین که ایشون نه تنها الان ناراحت نیستن بلکه احساس میکنن بار سنگینی از دوششون برداشته شده با این پست. خخخخخخ

      • iGALAXY

        آقا مانی حق نداره ناراحت بشه ! یعنی در جایگاهی نیست که ناراحت بشه !
        بعضی کار های این سایت آدم رو یاد روزنامه کیهان می اندازه...

        • TROOL

          اون شخص باید از این کاور استفاده میکرد تا جنجال نشه
          http://www.tekshow.com/content/picinpapers/cover%20for%20Apple%20iPad-3G-450x473.jpg

          • متین هستم(یه بنده خدای سابق)

            به جای اینکه پول به این بدی باید یدونه سرفیس پرو سه بگیری هر چند وقت یه بار نظرات رو بار گذاری کنه تو هم به توییت دادنت برسی :-) (دوستان مایکروسافتی جدی نگیرین )

  • عمو مهرداد

    چه وحشتناک :-/
    جون من کسی حاضره این حرکتو بزنه؟
    کم کم دارم به تسخیر زمین و زمان توسط رباتا عینه ترمیناتور ایمان میارمااا :'(

    • SAEED DASTMARD

      اگه ایمان داری میام میام.
      نکند رخنه کند در دل ایمانت شک!!!

      • عمو مهرداد

        آره حاجی..
        اصن روایت داریم: ای کسانی که ایمان آوردید!
        پاشین بیاین این ایمانو ببرید خیلی شلوغ میکنه بهونه میگیره بچه :-/

    • TROOL

      داش داری ایمان میاری؟
      قربونت یه 3/4 کیلو هم واسه من نگه دار جنسش خوب باشه ها سوخته نباشه شکر هم قاطی نداشته باشه !

      • عمو مهرداد

        بیا داش واسه اشرار نصف قیمت حساب میکنیم..
        بهرحال دیگه ;-)

  • SAEED DASTMARD

    یک قدم به جاودانه شدن انسان نزدیک شدن کارشون قابل تحسین هست.

  • FCB

    هیچی دیگه از فردا بدنامونم هک میکنن با اینا :-/

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی