سوسک هایی که به صورت معمول عموم مردم از دیدن آنها هراسان می شوند ممکن است در آینده یی نه چندان دور بدل به ابر قهرمان شوند و جان انسان ها را نجات دهند، زیرا محققین در در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی راه حلی را توسعه داده اند که بر مبنای آن می توان از حشرات مذکور برای مکان یابی محل یک منبع صدا استفاده کرد و از همین جهت سوسک ها می توانند نقشی حیاتی را در عملیات های جستجو و نجات ایفا کنند.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
علاوه بر این محققین یاد شده تکنولوژی دیگری تحت عنوان "حصار نامرئی" را توسعه داده اند که با کمک آن می توانند سوسک ها را در یک منطقه ی خاص و معین محصور کنند و با قرار دادن یک کیت ویژه بر پشت این حشرات قادر می گردند آنها در جهت و مسیرهای دلخواه خود به حرکت درآورند.
برخی از کیت های توسعه داده شده جهت اتصال به بدن روبوسوسک ها دارای میکروفون بوده و می توانند به کشف منابع صدا کمک نمایند در حالی که برخی دیگر از میکروفون های سه بعدی بهره برده و در معین کردن محل منبع صدا نقش موثری دارند. این تکنولوژی می تواند در یافتن افراد گرفتار شده در زیر آوار پس از حوادث طبیعی همچون زلزله به شدت موثر واقع گردد.
تکنولوژی "حصار نامرئی" که کمی قبل به آن اشاره شد، علاوه بر اینکه سوسک ها را در محدوده ی جستجو نگه می دارد و اجازه نمی دهد از این محدوده خارج شوند در هدایت آنها به سمت منابع نور جهت شارژ کردن باتری خورشیدی کیتی که به پشت آنها متصل شده است نیز نقش موثری دارد.
جهت آگاهی بیشتر از نحوه ی عملکرد این روبوسوسک ها از شما دعوت به عمل می آوریم تا به مشاهده ویدئویی که در پایان مطلب آورده شده است بپردازید.
[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Acoustic%20Steering%20of%20Roach%20Biobots.mp4"]
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
واییییییییی!!!!
من حاضرم تا ده روز زیر آوار بمونم ولی این سراغم نیاد!!!!
آقا من همینجا رسما اعلام میکنم اگر زلزله اومد و من من زنده از زیر آوار بیرون نیومدم تقصیر این روبوسوسک وسازنده اشه چون به محض اینکه همچین چیزی رو ببینم در جا سکته رو زدم!!!
فک کن
گیر کردی اون زیر این سوسکه بیاد رو صورتت
اخخخخخخخ
من که ترجیح میدم همونجا وایسم :-P
خیلی خوبه.سوسک ها ناجی انسان ها...
تشکر
شبیه همچین کارایی تو ایران و در سطح دانش آموزی هم انجام میشه بچه های دبیرستان ما (علامه حلی) رو کار گذاشتن همین چیپ ها رو سر سوسک کار کردن، آخرش موفق شدن وادارش کنن پرواز کنه، یا دست و پاشو تکون بده فقط نمیتونستن پروازشو کنترل کنن که اونم داشتن روش کار میکردن الان یکی دو ماهه از کارشون خبر ندارم ... برنامه ریزی چیپ ها و برقراری ارتباط با سیستم عصبی سوسک هم کار خودشون بود.
آقای مقدری ممنونم پست خوبی بود
اینو باید مواظب باشیم ازمون دور نشه تا اشتباهی موش و گربه نخورنش
از این به بعد تو جنگ ها علاوه بر تفنگ و نارنجک یک قبضه تار و مار هم همراه داشته باشید :)
ایولا خوشم اومد بالاخره اینا هم به یه دردی خوردن و دیگه تو دستشویی ها ول نمیگردن
تا اين سوسك حركت كنه و فردي رو كه زير اوار مونده رو پيدا كنه يارو جان به جان افرين تسليم كرده و به ديار باقي پيوسته. يه حشره با سرعت بالا نتونستن پيدا كنن؟ اين پردازنده گرافيكيش خيلي ضعيفه. همون مگس بهتره. رمش ٢ گيگه و با پردازنده اگزينوس ٢٤٠ هسته اي سامسونگ!!!!!!
خب بالاخره ابزار جاسوسی آینده هم مشخص شد :)
بعد از مگس هایی که ژاپن ساخته بود گویا حالا اینا رو بورسه
دیجیاتو جان یا محل آپلود فیلم هارو عوض کن یا اگه نمیشه (به خاطر مسایل اسپانسرشیپ و غیره) لطف کن اعتراض کاربراتو به گوش مسوولین آیویود برسون
صاف شدیم بابا تا حالا یه دونه فیلمم نتونستم استریم کنم
اغا مثله ما بزن دانلود شه خودتو راحت کن دانلودشم دوست داشتی بزار تویه ارشیوت.