برنامه های ال جی برای ساخت نمایشگرهای منعطف، خمیده و تاشو
سالهاست که ساخت نمایشگرهای خمیده برای تلفن های هوشمند، هدفی دست نیافتنی به نظر می رسد. اما در سال ۲۰۱۳ اولین نمونه های این ابزارها با نمایشگرهای خمیده -و البته ثابت- معرفی شدند. LG G ...
سالهاست که ساخت نمایشگرهای خمیده برای تلفن های هوشمند، هدفی دست نیافتنی به نظر می رسد. اما در سال ۲۰۱۳ اولین نمونه های این ابزارها با نمایشگرهای خمیده -و البته ثابت- معرفی شدند. LG G Flex و Samsung Galaxy Round.
به رغم پیشرفت تکنولوژی های مرتبط به این حوزه، به نظر نمی رسد بتوانیم انتظاری از به بازار آمدن ابزارهایی با نمایشگرهای منعطف در آینده نزدیک باشیم. اما دنیای موبایل به هر شکل به این سمت و سو حرکت خواهد کرد و نهایتا ابزارهایی با این قابلیت را خواهیم دید. چیزی که حداقل LG در برنامه های خود گنجانده است.
در ادامه اطلاعات بیشتر را مطالعه کنید.
بخش تولید پنل های ال جی می خواهد تکنولوژی جدیدی به نام P-OLED را که امکان ساخت نمایشگرهای خمیده، منعطف و تاشو را میدهد، تا سال ۲۰۱۷ روانه بازار کند. پنل های P-OLED از لایه های پلاستیکی مخصوصی بهره می برند. بر خلاف OLED که از شیشه برای ساخت آن استفاده می شود. به گفته ال جی، نتیجه ساخت پنل های ساخته شده با این تکنولوژی، نمایشگرهایی ساده، باریک و بسیار سبک تر از پنل های شیشه ای OLED و همینطور پنل های LCD خواهد بود. همچنین این پنل ها از شکستگی نیز در امان هستند.
این شرکت به وضوح در مورد P-OLED و پتانسیل های آن گفته که: استفاده از نمایشگرهای ساخته شده توسط این تکنولوژی در ابزارهایی برای استفاده روزانه وجود خواهد داشت.
بنابراین در سال ۲۰۱۷ یا بعدتر از آن، احتمالا شاهد نمایشگرهایی قابل انعطاف در ابزارهایی مانند لپ تاپ ها، تبلت ها، ابزارهای پوشیدنی و همینطور تلویزیون ها خواهیم بود. البته پیش از آن و در ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ قطعا نمونه هایی از نمایشگرهای P-OLED در تبلت ها و سایر ابزارهای معمول فعلی، تعبیه می شوند و می توانیم کیفیت این نمونه ها را پیش از عرضه نسل بعدی و منعطف شان مشاهده کنیم.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
فکر کنم الجی بزودی یه گوشی تمام صفحه میزنه و حتی دکمه وسطش هم لمسی میشه روی صفحه (اغراق کردم ولی شاید بزودی همچین چیزی بشه)
الجی یعنی نواوری الجی یعنی خلاقیت
عالی بود مثه همیشه مرسی
الجی میتونه بعد از خلف جی فلکس مطمئن صنعت موبایل در اینده یکی از بزرگترین نوآوری هارو توسط الجی به خود خواهد دید
ال جی میخواد سال ۲۰۱۷ ابزار منعطف بسازه تازه؟ اپل که ۲۰۱۴ اینکارو انجام داده بود!!
حالا خارج از شوخی اگه بخوان ابزاری رو منعطف یا رولیبل بسازن باطری چی میشه این وسط ؟
الجی که باتری خمیدش رو تو جی فلکس معرفی کرد این سامسونگ هست که یه پله عقب تره این صفحه نمایش ها هم فکر کنم بسیار کم مصرف هستن یعنی یه رو کش نازک از باتری صفحه نمایش رو همراهی میکنه.
من خودم از طرفدارای این نمایشگرهام اما فقط میگم کاش یه نقشه ی راه هم از پیشرفت باطری ها میدادن.توو خوب بودن و باطری با عمر بالای جی فلکس هیچ شکی نیست.فقط مسئله فرق بین منعطف و رولیبل هست که جی فلکس رو از این طرح ها جدا میکنه.
مطمئا باش یه فکر بهینه واسه باتری جاسازیش میکنه ناسلامتی الجیه.
یکی از بیلبورد های تبلیغاتی الجی نوشته بود بهترین ها اولین رو میسازن
خیلی تو این زمینه پیشرفت کرده و یکی از بهترین های بازار شده
اولین گوشی و اولین تلویزیون خمیده خیلی جسارت میخواد با این طراحی ساخته بشه
الجی g flex خیلی باحال بود ایده خیلی خوب و دستگاه مقاومی بود خیلی دوس داشتم یکی داشته باشم اما خیلی گرون بود متاسفانه
کم تر از بهترین برای این شرکت آرزو نمی کنم .
شرکتی خلاق بی حاشیه و اولین بودن در بسیاری از شاخه ها تحسین برانگیزه.
رولِيبل تى وى !؟ o.O
سال٢٠٢٠: شاهين اون تلوزيونو رولش كن بذار تو سبد بريم تو پارك ايركلاسيكو رو ببينيم منم ب بچه هاى زنگ ميزنم!!!
ال جی کمپانی بسیار خلاقی هست اما نمیدونم چرا تو آسیا به ژاپنی ها بیشتر از کره ای ها اعتماد دارم :D
خیلی دوست دارم ال جی رتبه ی بالاتری از سامسونگ رو در بازار دیجیتال کسب کنه. خلاقیتاش قابل تحسینه.