نمایشگر جدید شارپ رقابت تراکم پیکسل در نمایشگر ها را وارد مرحله ای جدید می کند
بر اساس تحقیقات به عمل آمده مشخص شده اگر شما از چشمان بسیار تیزبینی برخوردار باشید، بالاترین میزان تراکم پیکسلی که می توانید تشخیص دهید ۵۰۰ پیکسل در هر اینچ (ppi) است. اما این موضوع ...
بر اساس تحقیقات به عمل آمده مشخص شده اگر شما از چشمان بسیار تیزبینی برخوردار باشید، بالاترین میزان تراکم پیکسلی که می توانید تشخیص دهید ۵۰۰ پیکسل در هر اینچ (ppi) است. اما این موضوع جلوی تولید کنندگان صفحه نمایش را نگرفته و آن ها به رقابت نفس گیر خود با یکدیگر ادامه می دهند.
به تازگی شارپ نمایشگری ۴.۱ اینچی را معرفی کرده که با رزولوشن ۲۵۶۰ × ۱۶۰۰ در هر اینچ خود ۷۳۶ پیکسل را جای داده است. عددی که اگر آن را با نمایشگر Galaxy S5 LTE-A با تراکم پیکسل 576ppi مقایسه کنیم، به خوبی متوجه برتری آن خواهیم شد.
در حالی که شارپ قصد دارد این نمایشگر را در سال ۲۰۱۶ در اختیار تولید کنندگان قرار دهد، شنیده می شود که سامسونگ نیز مشغول کار بر روی نمایشگری نفس گیر است. بر اساس شایعات سامسونگ نمایشگری ۵.۹ اینچی را در دست تولید دارد که به تکنولوژی Super AMOLED مجهز است و ضمن ارائه رزولوشن 4K، تصاویر را با تراکم پیکسل 747ppi به نمایش در می آورد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
من طرز فکر اپل رو میپسندم از همه فناوری ها بصورت اصولی استفاده میکنه و تا یک فناوری به بلوغ نرسه از آن استفاده نمیکنه همیشه راه خودش رو میره و زیاد به تبلیغات و مانور کمپانیهای دیگه توجه نمیکنه مثلا" مهندسی و طراحی و معماری پروسسور به جای صرفا" مانور روی تعداد هسته های بیشتر یا میزان استفاده از رم در iDevice ها یا بکار بردن رزولوشن مناسب سایز گوشی و iDevice ها یا توجه به راهها و پارامترهای اصلی افزایش کیفیت دوربین به جای افزایش صرفا" مگاپیکسل بیشتر .... ولی همیشه اپل زیر پوستی یه کارآیی میکنه که نتیجه و کاربردش بعدا" مشخص میشه مثل تکنولوژی متال و قدرت گرافیکی و پردازشی چیپ 64 بیتی و معماری پروسسور آن ،، کیفیت دیسپلی، چینش پیکسلها در دیسپلی برای کاربرد و استفاده در زیر مستقیم خورشید ، تکنولوژی لرزش گیر سنسور و....ولی از اینکه اپل سعی میکنه همه چیز را خیلی باریکتر کنه زیاد راضی نیستم گرچه از لحاظ وزن و بصری و خوشدست بودن خیلی تاثیر داشته و بهتر شده ... ولی خب مشکلاتی نیز بوجود آمده ..
ایول سامسونگ و شارپ باید زودتر از اینها وارد بازار بشه
من صد دفعه گفتم بازم ميگم همين الان هم ٣٢٠ پيكسل آيفون موردي نداره همه هم ميدونيم خيلي خوب نشون ميده و به اندازه است ، اما رو تبلت قضيه فرق داره بايد زياد باشه تا 4k هم بايد بالا بره نه گوشي ، حتما ساله ديگه ميان ميگين صفحه نمايش 8k رو براي گوشي ٥ اينچي توليد كرديم !! كه چي به شه ؟؟؟
فقط کل کل های بیجا الان مثلا اومده این نمایشگرو زده هدفش چی بوده :-/
به جای جنگ سر تراکم پیکسل ها که ظاهراً به تهش رسیده، بیان و روی تکنولوژی های مدرنی که میشه توی نمایشگرها به وجود اورد کار کنن. نمایشگرها هنوزم جای پیشرفت دارن. نه اینکه فقط بیان و تراکم پیکسل افزایش بدن...
مثلا روی مصرف کمتر باطری کار کنن. یا روی افزایش خوانایی در محیط های باز کار کنن. یا اصلا کاری کنن که صفحه نمایش ها مثل صفحات کتاب خوان ها چشم ها رو اذیت نکنن و مثل یک کتاب چاپی باشن. این همه طرح هست برای تحقیق و اجرا چرا گیر دادین به تعداد پیکسل ها؟؟؟؟؟!!! اه....
کاش یکی این کامنت رو به گوش این شرکت ها می رسوند...!
هی میگن چشم آدم یسشتر از فلان پیکسل رو تشخیص نمیده، ولی تشخیص میده! یا اگه آدم تشخیص نمیده پس ما آدم نیستیم دیگه :-/
نمیدونم چرا یه عده لج دارن با افزایش تراکم، تصاویر با افزایش تراکم بسیار بسیار زیباتر و شارپ تر دیده میشن و خیلی تاثیر در کیفیت داره
هر شرکتی که یه تکنولوژی جدید میده بیرون سامی باید یه دستی توش ببره!
اغا هی میگین چشم بیشتر از 300 PPI رو نمیتونه تشخیص بده
بفرما خود متن نوشته تا 500 تا رو میشه تشخیص داد
من میگم چرا اس 4 ونوت 3 سامسونگ پیکسلاشو میبینم هی میگن توهم زدی {البته ساب پیکسلهاشو میگما }
اخه میدونی چیه داش ترول خیلی دقت میخواد که بشه تشخیص داد
مثلا الان ایپدم امکان نداره بتونم پیکسلاشو ببینم مگر اینکه خیلی نزدیک کنم به چشمم تازه ۲۶۰ پیکسله
ایفونم همینطور خیلی نزدیک کنم میتونم ببینم اونم ۳۰۰ خورده ایه
خب وقتی تو استفاده عادی نمیشه تشخیص داد به نظرت منطقیه هی ببرنش بالا:-؟
زمانی که نور صفحه رو من کم میکنم تویه نوت 3 راحت ساب پیکسلاشو میبنم
میتونی به گوشه تصاویر یا ایکون های رویه صفحه یه چند ثانیه خیره بشی تا چشمت ماکرو بشه راحت میبینی حتی ساب پیکسلهای IPHONE 5S رو هم من میبینم.
لامصب اینی که تو داری چشم نیست ، میکروسکوپه -))))
برای امتحان ... "این چندتاس؟" ... :-)
دقت O.o
دقتت مثال زدنیه :D
همین الان تست کردم واقعا میشد دید:)))
میگم عکس مطلب برا تو باز میشه واسه من که مطلب عکس نداره !
عجبا!نه عکس نداره واسه منم
فکر کنم عکاس حرفه ای دیجیاتو رو فرستادن یه عکس بگیره بزارن زودی رو مطلب :D
(شوخی)
واسه منم عکس نداره.تعجب کردم!
سياستهاى پوپوليستى و زائد