ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

پلی استیشن 4 همچنان پیشتاز در بازار غرب و شرق

روز گذشته در دیجیاتو خواندیم که مایکروسافت با توجه به تلاش های اخیرش توانسته در رقابت با سونی و پلی استیشن 4 به جایگاه قابل قبولی برسد و 10 میلیون کنسول را در سراسر جهان ...

محسن وفانژاد
محسن وفانژاد منتشر شده در ۲۳ آبان ۱۳۹۳  |  ۱۸:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

روز گذشته در دیجیاتو خواندیم که مایکروسافت با توجه به تلاش های اخیرش توانسته در رقابت با سونی و پلی استیشن 4 به جایگاه قابل قبولی برسد و 10 میلیون کنسول را در سراسر جهان بفروشد.

ماه گذشته سونی توانسته بود در رقابتی برابر، فروش بهتری نسبت به مایکروسافت داشته باشد اما اکتبر و نوامبر شرایط کاملا به سود اکس باکس وان است. ولی به هر جهت پیروز ماه اکتبر هم پلی استیشن 4 بود.

کنسول سونی برای دهمین ماه پیاپی در رتبه اول پرفروش ترین سخت افزار قرار گرفت تا این ماه هم مایکروسافت ناکام بماند.

در ادامه جزئیات بیشتری را با یکدیگر مرور می کنیم.

اکس باکس وان برای بازه ای طولانی مدت در آمریکا 50 دلار ارزان تر فروخته شد و انتظار می رفت که حداقل این ماه کنسول بتواند گوی رقابت را از دست سونی بگیرد اما این اتفاق در اکتبر رخ نداد ولی هیچ بعید نیست که نوامبر ماهی متفاوت باشد.

پلی استیشن 4 و اکس باکس وان در مقایسه با پلی استیشن 3 و اکس باکس 360 در یک سال اول خود فروش بیشتری تجربه کرده اند و این یک موفقیت بزرگ برای دو شرکت و یک شکست برای نینتندو محسوب می شود.

البته نینتندو هم ماه خوبی پشت سر گذاشته و 1.2 میلیون نسخه از بازی Super Smash Bros. 3DS را به فروش رسانده. تا به اینجای کار SSB. 3DS پرفروش ترین بازی کنسول های دستی در آمریکاست.

ژاپنی ها آمار دقیقی از تعداد کنسول های فروخته شده در این ماه ندادند و فقط می دانیم که فروش Wii U نسبت به سال گذشته با افزایش 47 درصدی روبرو بوده است.

 

فروش نرم افزار کاهش داشته اما سخت افزار رو به رشد است

آمار امسال نسبت به سال گذشته برعکس شده. در حقیقت فروش سخت افزار 59 درصد و فروش لوازم جانبی 22 درصد افزایش داشته در حالی که مردم 28 درصد کمتر از سال گذشته علاقه به خرید بازی پیدا کرده اند. سال پیش فروش سخت افزار رو به افول بود در حالی که بازی ها به خوبی فروخته می شد.

NPD علت این اتفاق را در نظر نگرفتن کنسول های نسل هفتم و ضعف عملکرد کمپانی ها در عرضه بازی برای کنسول های نسل هشتم اعلام کرده. در مقایسه با اکتبر 2013، بازی هایی که در اکتبر 2014 منتشر شدند فروش شان 42 درصد کمتر بوده.

عناوین بزرگ این ماه شامل لیست زیر می شوند که تعداد بسیاری از آن ها در روزهای انتهایی به بازار آمدند:

  • Sunset Overdrive
  • The Evil Within
  • Borderlands: The Pre-Sequel
  • Driveclub
  • Alien Isolation
  • Super Smash Bros. 3DS
  • Bayonetta
  • Lords of the Fallen

 

پرفروش ترین بازی های ماه (نسخه فیزیکی)

NBA 2K15 این ماه توانست در صدر جدول بایستد و پس از آن انحصاری جدید نینتندو قرار دارد، عنوانی که تا ماه آینده نسخه Wii U آن به بازار عرضه خواهد شد. جالب اینجاست بدانید که The Evil Within اگرچه در رسانه ها چندان موفق نبود اما لقب پرفروش ترین بازی سبک ترسناک تاریخ در یک ماه اول را ازآن خود کرد.

میزان فروش روی هر کنسول در زیر مشخص است. برای مثال NBA 2K15 بیشتر از همه روی پلی استیشن 4 و کمتر از همه روی پی سی فروش داشته.

  1. NBA 2K15 - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3, PC
  2. Super Smash Bros. 3DS - 3DS
  3. The Evil Within - PS4, Xbox One, PS3, Xbox 360, PC
  4. Borderlands: The Pre-Sequel - Xbox 360, PS3, PC
  5. Destiny - Xbox 360, Xbox One, PS4, PS3
  6. Skylanders Trap Team - Xbox 360, Wii, Wii U, PS3, Xbox One, PS4, 3DS, Mobile
  7. FIFA 15 - PS4, Xbox 360, PS3, Xbox One, Wii, Vita, 3DS
  8. Madden NFL 15 - Xbox 360, PS4, PS3, Xbox One
  9. Middle Earth: Shadow of Mordor - PS4, Xbox One, PC
  10. Minecraft - Xbox 360, PS3, PS4
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • علی

    در ضمن عمر این نسل اگر بیشتر از نسل قبل نباشه کمتر نیست.این نسل حداقل 6 الی 7 سال عمر داره.به ویژه با توجه به سخت افزار ps4
    من در مورد سخت افزار ps4 خیلی خیلی زیاد مقاله خوندم و تحقیق کردم.فقط یک نقل قول میکنم از Daimion Pinnock از مسئولین ps4 سونی که وقتی بهش گفتند آیا ما شاهد گرافیک بیشتر از آنچارتد و the order هم خواهیم بود؟! و اینگونه پاسخ داد:
    بله هنوز یک سال هم نمی شود که از عرضه کنسول Playstation 4 می گذرد و با وجود این همه بازی تنها یک چشمه کوچک را شاهد هستیم. سازندگان به مرور زمان هر قدر که با PlayStation 4 آشنا تر می شوند خواهند توانست عناوین خلاقانه ای را به نمایش بگذارند. این بازی هایی که اشاره کردید واقعا عناوین با کیفیت و بزرگی هستند و ما همیشه سعی خواهیم کرد نوآوری را به مشتریان ارائه کنیم.

  • علی

    این خیلی شرم آوره که ایکس باکس ماکروسافت تو کشور خودش یعنی آمریکا حتی نتونسته یک ماه فروشش از ps4 بیشتر باشه.من تعجب میکنم از برخی ها که میرن سراغ ایکس باکس یا از ایکس باکس دفاع میکنند.بابا جان قدرت سخت افزار ایکس 50 درصد از ps4 کمتر.این رو همه کارشناسان گیم میگن.نمونه واضحش عملکرد gpu که دو برابر ایکس باکس و رم فوق العاده پیشرفته gddr5 که ایکس باکس هیچ برای گفتن در برابرش نداره.تا الانشم در بسیاری از بازی ها برتری ps4 کاملا واضح و مشخص است ولی چند وقت دیگه که شرکت های یاد بگیرن چگونه از تکنولوژی huma ps4 و gpgpu بهره ببرند.ایکس باکس رسما از گردونه خارج میشه.

  • TROOL

    همچنان میتازد بله

  • فرزاد

    جدای از تنوع بازیها و گرافیک و قدرت پردازش درون بازیها توی مقایسه این دو کنسول ... دسته های PS نسبت ایکس باکس خیلی خوش دست تر هستن (نه اینکه برای XbOX بد باشه) ، یکی از جاذبه هاش میتونه باشه که اینقدر طرفدار و فروش بالا داره ...

    • شهریار

      مایکروسافت فک میکنه باید ایکس باکس 1 رو دستیار مردم بکنه.
      ظرفاشونو بشوره . اتو بکشه . غذا درس کنه
      بابا این لامصب برای بازی کردنه
      :)))))))
      بقیه کارارو با بقیه دستگاه ها میشه انجام داد

  • CafeAndroid

    من خودم طرفدار ایکس باکسم،ولی بین کنسول های نسل هشتم پلی استیشن برتره،اما اینکه دوستان میگن تا چند سال دیگه کم میاره،فک نکنم اینجوری بشه،چون تا اونموقع که بخواد کم بیاره از دور خارج میشه و کنسولای نسل نهم جاشو میگیرن،اما یکی از برتری های Xb1 کینکتشه،خداییش خیلی باحاله و قوی،اما خوب از نظر سخت افزاری از رقیبش عقب تره

  • borna_talebi

    البته یه چیزی که من تو گیمفا خوندم این بود که مایکروسافت 10 ملیون کنسول شیپ کرده یعنی به خرده فروشی ها داده نه تعداد فروش (برعکس ps4 که تعداد فروخته شده رو میگه). اما با این حال ماه آینده وقتی کنسول 50دلار ارزون تر و انحصاری های مهم میاد فروشش بیشتر میشه و در نهایت مثل نسل قبل فروش برابری تجربه میکنند

  • SAEED DASTMARD

    قبول دارم که ایکس باکس یه رقیب قدره از گزینه هایی بهره میبره که پی اس 4 در اون ضعف داره ولی سونی یه چیز خاصی رو تو پی اس 4 دمیده که سبب برترییش شده که خودمم نمیدونم چیه.

  • Kiomars shady

    خیلی رقابت داغ شده
    این خیلی خوبه پیشرفتاشون محسوسه
    سونی جلو هست ولی جایگاهش خیلی لغزنده س

    • abolfazl_eslami

      یکی از برتری های اکس باکس اینه که بجز یک کنسول بازی میتونی کارهای دیگه بکنی بطور مثال اولین کنسول که نرم افزار vine براش ساخته شد و همه چیز با ویندوز 10 تغییر خواهد کرد چون بقول مایکروسافت شما با تغییر دو خط کد میتوانید نرم افزارهاتونو بر روی اکس باکس اجرا کنید

      • Hesam

        اسمش چیه؟کنسول "بازی"
        کسی ک این دستگاهو میخره میخواد روش بازی کنه!
        دقیقا الان vine رو نتونه اجرا کنه خیلی عقب میفته؟یا این ک دو یا سه سال دیگه از لحاظ گرافیکی کم بیاره؟
        این دو تا دستگاه همین اول نسل قدرتشون با هم تفاوت داره چ بره چند سال دیگه ک بخوان از قدرت سخت افزاری بیشتری تو ساخت بازی استفاده کنن!

        • parsa

          قبول دارم کنسول 90 درصد استفادش بازیه ولی بنظرم این حرف شما هم خیلی درست نیست.اگه اینجوری باشه تلفن همراه هم فقط بدرد زنگ زدن میخوره

        • borna_talebi

          تفاوت قدرت اول بخاطر وجود کینکت بود که با حذفش قدرتشون تقریبا برابر ه. اما اینکه فقط با دو خط تغییر کد بشه برای ایکس باکس برنامه های معمولی ویندوز رو اجرا کرد یکم عجیبه چون رابط کاربریش باید برای دسته و نه موس و کیبورد دو باره طراحی بشه.

          • borna_talebi

            پیشرفت رو میشه از روی نزدیک تر شدن فریم بر ثانیه و رزولوشن بازی ها فهمید، تو بعضی بازی ها مثل یونیتی تکسچر های وان بهتر کار شده و تو cod:AW فریم ریت بهتری نشون میده. کینکت هم نگفتم چیز خیلی خوبیه گفتم دلیل اینکه اول نسل اختلاف گرافیکی زیاد بود قدرت پردازشی که کینکت اجباری استفاده میکرد بوده. از نظر انحصاری هم هر کدوم برتری های خاص خودشون رو دارند و سلیقه ای هست.

          • Hesam

            اول این ک قوی تر شدن دستگاه بعد برداشتن کینکتو خود مایکرو بیان کرد!!!
            دوم این ک این دو تا دستگاه قدرت پردازشی خامشون فرق داره و ps4 قویتره!
            سوم این ک قویتر بودن ps4 حرف بازی سازای معروف نه من یا سونی!
            چهارم این ک کینکت 2 واقعا دستگاه خوبیه ولی وقتی تا الان یه بازی خوب براش عرضه� نشده به چه دردی میخوره؟
            والا من تنها استفاده ای ک از کینکت رو 360 میکردم این بود ک وقتی مهمون میومد ی بازی میزاشتم وقتشون پر شه!
            خدایی شما برو تو ی فروم خارجی نظراتی ک میزارنو نگاه کن!همه چی دستت میاد!

  • MeysaM

    از بعد میکرو، دیگه با هیچ کنسولی بازی نکردم تو زندگیم!
    فکر کنم 16، 17 سالی میشه ...

    • محمدحسین

      پس این 16،17 سال چطوری زندگی کردی؟؟؟
      :"

      • MeysaM

        فقط گوشی عوض کردم :D
        ولی قبول دارم نصف لذتی که میتونستم از زندگیم ببرمو، نبردم!
        خیلی زود رفتم تو محیط کار و بازی هم که میدونید اعتیاد شدیدی داره ;)
        دوری جُستم آقا، دوری :D

  • abolfazl_eslami

    دیجیاتو جان خبر دوم شدن مایکروسافتو به عنوان بزرگترین شرکت دنیا رو بده

مطالب پیشنهادی