ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عینک گوگل و عدم تمایل توسعه دهندگان به ارائه اپلیکیشن برای آن

آیا توسعه دهندگان دیگر تمایلی به ارائه ی اپلیکیشن برای عینک گوگل ندارند؟ برخی از این افراد و شرکت ها تمرکز خودشان را از یک ابزار پوشیدنی به ابزاری دیگر تغییر داده اند و توییتر مثال ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۲۵ آبان ۱۳۹۳  |  ۱۰:۳۹

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

آیا توسعه دهندگان دیگر تمایلی به ارائه ی اپلیکیشن برای عینک گوگل ندارند؟ برخی از این افراد و شرکت ها تمرکز خودشان را از یک ابزار پوشیدنی به ابزاری دیگر تغییر داده اند و توییتر مثال خوبی برای این مسئله به حساب می آید.

توسعه دهندگان رسمی شاغل در کمپانی یاد شده از تکمیل کردن اپلیکیشن این شبکه ی اجتماعی برای گوگل گلس دست کشیده و تمام حواس خود را بر روی ارائه ی اپلیکیشن ویژه ی اندروید پوشیدنی که عمدتاً در ساعت های هوشمند کاربرد دارد متمرکز کرده اند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

تصمیم توییتر برای عقب نشینی از فعالیت در رابطه با عینک گوگل تنها منحصر به این شرکت نمی شود. بر مبنای گزارشی که خبرگذاری رویترز منتشر کرده است ۱۶ شرکت مشغول کار بر روی اپلیکیشن هایی منحصر به این گجت بوده اند و حالا ۹ عدد از آنها به صورت رسمی اعلام نموده اند که دیگر تمایلی به فعالیت در این زمینه ندارند.

دو عامل می تواند سبب عقب نشینی شرکت ها از فعالیت های جانبی برای عینک گوگل باشد، اول کم بودن تعداد کاربران این محصول و دوم شاید محدودیت های سخت افزاری آن. تحلیل گران بر این باور هستند که ابزار مورد بحث بر خلاف انتظارها کاربران زیادی را به خود جذب نکرده و در اختیار نداشتن جامعه ی مصرف کنندگان گسترده یک خلا جدی برای آن محسوب می شود.

برخی از کسانی که گوگل این گجت پوشیدنی را در اختیار آنها قرار داده بود، تنها چند ماه پس از استفاده تصمیم به فروشش بر روی وب سایت هایی مانند eBay گرفته اند. آنهم نه به قیمت واقعی ۱۵۰۰ دلاری بلکه با رقمی تقریباً نزدیک به نصف.

اگر چه به نظر می آید گوگل خود نیز متوجه این مشکلات شده است و برای رفع مسئله ی کمبود جامعه ی کاربری به جد در حال تلاش است و احتمالاً در سال آینده یعنی ۲۰۱۵ امکان خرید عینکش را برای عموم فراهم می آورد. در همین راستا یکی از امیدوارهای اصلی غول دنیای جستجو نیز متقاعد کردن کسب و کارهای بزرگ به تهیه این محصول برای کارمندانشان است.

همچنین از مشکلات و چالش های اصلی که برای گجت پوشیدنی خاص گوگل مطرح است ظاهر تا حدی متفاوت و عجیب آن است که برخی از افراد آن را نمی پسندند و بحث دیگر هم امکان تهیه تصویر و ویدیو از سایرین بدون اجازه ی آنهاست که به گفته ی برخی از رسانه ها سبب می شود، جمع های مختلف نسبت به کسی که عینک گوگل را بر چشم دارد واکنش خوبی نشان ندهند.

باید دید اهالی مانتین ویو می توانند برای بحث های مرتبط به حریم خصوصی راهکاری اساسی بیابند و البته ظاهر محصول خود را نیز بهبود بخشند تا انتقادها برطرف گردد یا خیر. این مسئله یست که زمان به آن پاسخ خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • پدرام

    وا مصیبتاااااا

    حالا جا می افته......
    خیلی متفاوته، خیلی تازگی داره
    بعدشم نیمه پر لیوانم ببینید
    فردا لنزش بیاد چقدر مخالف خواهد داشت

    من که مشتاقانه منتظرشم

  • عــــــامـــــــــر

    یکی از علت هایی که بیشتر باعث شده توسعه دهنده ها دس بکشن میشه به فراگیر نشدن این عینک ربط داد خیلیا بیکار نیست یه برنامه رو برای یه گوشی بنویسن در حالی که هیچگونه مشتری نداشته باشه یا قشر خیلی کمی از اون استفاده کنن

  • TROOL

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • Saleh

    قبول که تکنولوژی یه سری مزایا داره و یه سری معایب.
    ولی به نظر من عیبای گوگل گلس 100-هیچ جلو اِ.
    :)

  • ITMaster

    بزرگترين مشكل عينك گوگل جدا از قيمت حال حاضر اون، مسئله حريم خصوصيه و احتمال نقض اونه كه فكر نميكنم با وجود دوربين روى اون اين مشكل قابل رفع باشه!
    اينكه توسعه دهنده ها به اون اهميتى نميدن خيلى طبيعيه!

    • شهریار

      بنظر من میشه این مساله رو یجورایی برای گوگل حل کرد . مثلا این عینک رو برای سازمانهای دولتی بسازه. برای هر ارگان با توجه به نیاز هاشون شخصی سازی بکنه . مثلا سازمان اف بی ای برای استفاده از عینک مجوز داشته باشه تا دیگه مشکل نقض حریم خصوصی شهروندارو نداشته باشیم.
      ولی برای کاربرای عادی فک نکنم هنوز راه حلی باشه. مگر اینکه قابلیت هاش محدود بشن که دیگه جذابیتش از بین میره

    • Divan Greedy

      یادمه موقع street view هم همین حرف ها رو میزدن ، حتی بعضی جاها گوگل رو به دادگاه کشوندن اما بعد از مدتی عادی شد و همه عاشقش شدن ، اینم همین طوره ، بعدشم اگر کسی بخواد از کسی عکس و فیلم بگیره که با موبایلشم خیلی راحت می تونه انجام بده ، مشکل اصلیش دزدان محترم هستن و قیمتش

      • Saleh

        داداش انصافا استریت ویو با این خیلی فرق میکنه.
        این دقیقا نابودگر ِ حریم خصوصیه.

      • ITMaster

        دوست عزيز عكس گرفتن با گوشى شما رو مجبور ميكنه حالت خاصى بگيريد و در اين حالت بقيه متوجه عكاسى شما در بيشتر حالات ميشند اما در گوگل گلس دوربين دائماً در جهت روبرو و آماده عكاسى و فيلمبرداريه و وقتى هم فرد تصميم به عكاسى بگيره كسى متوجه اون نميشه! بنابراين شما هيچوقت نميفهميد كه كسى كه اين عينك رو داره و روبروى شماست آيا داره ازتون عكس و فيلم ميگيره يا نه!

        • شهریار

          بنظرم این مساله رو میشه با یه چراغ ال ای دی جلوی دستگاه حل کرد . مثلا وقتی فیلم یا عکس میگیره بهت هشدار بده با چشمک زدن
          دیگه مشکل حریم خصوصی حل میشه

          • بهنام

            دوست عزیز ایدتون خیلی جالبه ولی از اونجایی که پروژه اوپن سورسه به راحتی میشه کنترل چراغ رو به دست گرفت و خاموشش کرد !! به نظرم فعلا گوگل تمام تمرکزش رو باید بزاره روی فروش و فراگیر کردن این محصول در صنایع مختلف که واقعا واسه اونا کاربردیه ! واسه استفاده عموم فعلا زوده

        • Divan Greedy

          اینم درسته که شما گفتید / اما قبول کن کسی که دنبال عکس گرفتن از این و اونه با تلفن و ... کارش راه می افته / مطمئنن بعد از مدتی نظر بقیه دربارش عوض می شه و این بهونه ها هم فراموش می شه ، زمان نیاز داره

  • Divan Greedy

    یکی از بزرگترین ارزوهام دیدنش از نزدیکه و بگیرمش تو بقلم ، بعد بهش بگم ، عزیزم تو کجا بودی تو این همه مدت / خدایی بزرگترین مشکلش قیمت بالا نه فضاییشه ، هر جوری حساب می کنم ، می بینم نمی تونم 1500 دلار بدم بابتش ، 500 دلار بود عالی بود ، همین فردا می رفتم می خریدمش ، یکی دیگه از ارزوهام پشتیبانی Google fiber از san Diego و لذت بردن از اینترنت 1 گیگابایتیشه ، نمی دونم گوگل چرا اینقدر طولش می ده تا شهر ها رو پشتیبانی کنه

  • ali9zafar

    یکی از مشکلات بزرگ گجت های پوشیدنی حال حاضر کارایی بسیار کم نسبت به قیمت بالاست

  • چسب زخم

    امروز از اون روزایی که همش دارم صفحه رو رفرش می کنم.

مطالب پیشنهادی