ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاربران ویندوز ۱۰ از تغییرات مرتبط به شیوه سینک با OneDrive ناراضی هستند

بسیاری از تغییراتی که مایکروسافت در ویندوز ۱۰ اعمال کرده است مورد استقبال کاربران واقع شده اند به جز یک مورد خاص مرتبط به سرویس خدمات ابری OneDrive که سبب گشته این قشر نسبت به آن ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۲۵ آبان ۱۳۹۳  |  ۱۳:۱۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

بسیاری از تغییراتی که مایکروسافت در ویندوز ۱۰ اعمال کرده است مورد استقبال کاربران واقع شده اند به جز یک مورد خاص مرتبط به سرویس خدمات ابری OneDrive که سبب گشته این قشر نسبت به آن واکنش خوبی نداشته باشند.

در آخرین نسخه ی پیش نمایش فنی ویندوز ۱۰ که اندکی قبل و در هفته ی جاری انتشار یافت، کمپانی توسعه دهنده یک تغییر قابل توجه را در نحوه ی قابلیت سینک مرتبط به OneDrive پدید آورده است. بر مبنای این دگرگونی جا نگهداری (Place Holder)  که برای فایل ها و فولدرهای ذخیره شده بر روی سرویس OneDrive در ویندوز نمایش داده می شد حذف گردیده و شیوه ی سینک انتخابی فایل ها و فولدرها مشابه آنچه در حال حاضر توسط دراپ باکس صورت می پذیرد جایگزین شده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در روش سینکی که پیش از این در ویندوز ۸.۱ اعمال شده بود فایل ها و فولدرهای ذخیره شده بر روی سرویس OneDrive به صورت خودکار سینک نمی شدند بلکه در ویندوز یک جا نگهدار برای آنها به کاربر نمایش داده می شد و هر زمان که وی سعی می کرد فایل خاصی را از این سرویس فراخوانی و اجرا نماید آن فایل بر روی کامپیوتر او بارگذاری می شد. با این شیوه در استفاده از فضای ذخیره سازی سیستم نیز به شکل قابل توجهی صرفه جویی رخ می داد.

در روش جدید فایل ها و فولدرها به صورت پیش فرض با کامپیوتر فرد خدمات گیرنده از OneDrive سینک شده و بر روی هارد دیسک او بارگذاری می شوند. جیسن مور، مدیر تیم برنامه نویسی سرویس کلاود مایکروسافت در همین رابطه می گوید: "ما از شیوه یی که برای Place Holder‌ها اجرا کرده بودیم احساس نارضایتی داشتیم و همچنین بازخوردهای مستقیمی را از کاربران دریافت کردیم که این روش سبب سردرگمی آنها شده است. برخی از اپلیکیشن های ویندوزی نیز با این نحوه از سینک به درستی کار نمی کردند و تجربه ی بدی را فراهم می آوردند از همین رو تصمیم به اصلاح آن گرفتیم".

کار کردن بر روی ویندوز مانند سفارش گرفتن پیتزا از ۱.۵ میلیون نفر انسان متفاوت است.

تغییر یاد شده باز خوردهای فراوانی را در بین کاربران آزمایش کننده ی ویندوز ۱۰ پدید آورده و عمده ی این افراد خواهان این هستند که امکان سینک بر مبنای Place Holderها به صورت یک گزینه ی انتخابی کماکان در اختیار کاربران حرفه ای تر قرار گیرد. مور در همین رابطه ذکر کرده این آغاز یک تجربه ی جدید بوده است و در صورت ادامه ی بازخوردها شرکتش احتمالاً در آینده این قابلیت را باز خواهد گرداند هر چند هنوز هم مشخص نیست در ویندوز ۱۰ نسخه ی نهایی شاهد حضور آن خواهیم بود یا خیر.

مایکروسافت همواره در ایجاد تعادل بین طرز تفکر خود و درخواست های کاربران دچار چالش بوده است، اما در مورد نسخه ی آتی سیستم عاملش موسوم به ویندوز ۱۰ به نظر می آید این غول نرم افزاری تغییر رویه داده و تمام همتش را بر این گذاشته تا گفتمانی دو طرفه را بین توسعه دهندگان خود و کاربران پدید بیاورد.

شرکت مذکور در مورد ویندوز ۸ با نادیده گرفتن بازخورد کاربران در رابطه با تغییرات مربوط به رابط کاربری دچار چالش های قابل توجهی شد و اکنون سعی دارد روند ناموفق قبل را اصلاح کند، در همین زمینه Chaitanya Sareen یکی از مدیران تیم برنامه نویسی ویندوز مطابقات دادن این سیستم عامل با نیاز و در خواست های کاربران در حین توسعه را بسیار دشوار بیان کرده و می گوید: "کار کردن بر روی ویندوز مانند سفارش گرفتن پیتزا از ۱.۵ میلیون نفر انسان متفاوت است".

باید دید در آینده ویندوز ۱۰ تا چه حد می تواند موفق باشد و آیا روزهای ناخوشایند ویندوز ۸ را به فراموشی می سپارد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • aso

    برام عجیبه میگید نمیشه از سرویسای ابری استفاده کرد از روزی که وینفون خریدم تمامی اطلاعاتم رو وان درایو ذخیرس غیر از ویدئو هام تنظیم خاصی هم براش انجام ندادم حتی عکسای روی ویندوز ۸.۱ هم تو قسمت photos تو وان درایو سینک کردم براحتی الان تو نزدیک به یه سال ونیم بیشتر از ۶۰۰۰ عکس تو وان درایو دارم

  • Divan Greedy

    والپیپر های وین 10 ، از کیفیت پایین تا کیفیت 4k ، تو blog windows
    http://blogs.windows.com/bloggingwindows/2014/11/07/a-little-something-for-windows-insiders/

  • محمد کاظمی

    سرویس های ابری چی هست اصلا؟
    فک نکنم خوب باشه ها!!! :)))))))

  • محسن (T)

    یه سر برید سایت فن های سونی، اکسپرین، مقایسه صفحه نمایش زد سه با نوت چهار رو گذاشته، آبروی زد سه رفته اونوقت یه بوق کامنت گذاشته متاسفم برای فن های سامسونگ، اونوخ 60 مثبت گرفته خداییش حتما برید ببینید

    • TROOL

      سر تا پای اون سایت تعصبه خودت عکسا رو ببین Z3 حاله سفید داره نمیتونه رنگ سیاه خالص تولید کنه اومده برنده شده Z3
      اون یکی کم اورده گفته گوشی پلاستیکی {خدایاااااااا}

      • bahram

        میشه لینک بدی؟
        اسم سایت...

        • TROOL

          http://xperian.ir/%D9%88-%D8%AD%D8%A7%D9%84%D8%A7-%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D8%A7-z3-%D9%88-%DA%AF%D9%84%DA%A9/

  • Sayonara

    ای بابا سرعت اینترنت ایران نمیذاره به سرویسای ابری فکری کنی.

  • TROOL

    والا ما تو ایران جرعت نداریم سمت وان درایو بریم واسه خاطر اینه عنایات سرعت و قیمت اینترنت نمیزاره , باقیشم بماند

  • Divan Greedy

    دمتون کرم که خبر رو گذاشتید ، اما فکر نمی کنید پوشش دادن ویندوز 10 جدید و قابلیت هاش بهتر بود ، یعنی هر چی پوشش می دید حتمن باید ضعف هاش باشه ، چرا واقعن ، چرا اینجوریه / چرا تو تموم پست هایی که اصلن ربطی به وین 8 نداره ، هی می یایید می گید شکست بوده و بد بوده ، اگه بد بوده پس چرا الان دومین سیسنم عامل بزرک و پرطرفدار دنیاست ، واقعن چرا ؟؟؟

    • Sayonara

      میگم دیوان جان شما اونور با سرعت اینترنت خوب حال میکنی ؟؟؟
      احتمالا راحتم با سرویسای ابری کار مکنی راست سرعت اینترنتت چنده از کدوم شرکت میگیری و ماهی چقد میدی رو حساب فضولی نذاری یه موقع محض کنجکاوی پرسیدم

      • Divan Greedy

        سرویس های ابری خداییش عالین ، همه فیلم ها و سریال ها رو گذاشتم روش / من از اپراتور AT&T می گیرم ، ماهی 30 تا 35 دلار واسه 20 مگ / بالاتر از 20 هم هست ، اما خوب برای ما که 2 نفریم کافیه

        • Sayonara

          خیلی هم عالی جای ما هم استفاده کن ما که تو ایران معنی اینترنت پر سرعتو هنوز نفهمیدیم با این روال نخواهیمم فهمید البته خودمو میگم یه موقع دوستان ناراحت نشن.یا علی

    • امیر پارسا

      شما خودتو ناراحت نکن داداش
      اینا همه ناشی از توطیه های فراماسونرهاست و این دست استکبار جهانیه که از استین دیجیاتو در اومده برای بد نشون دادن وین 8 وگرنه بر همه واضح و مبرهن است موفقیت بی بدیل این شترگاو پلنگ 8!

      • Divan Greedy

        هاهاها ، یخ نکنی با این همه استعداد

    • Divan Greedy

      در ضمن تروخدا اگه ترجمه می کنید ، لااقل کامل ترجمه کنید ، سایت the verge که همه بهش می گن iverge تو کامنت های خواننده هاش تو fb و یوتیوب می تونید متوجه بشید ، این سایت گفته مشکل وین 8 با موس بوده ، نه گفته کلن ویندوز 8 نابود شده است ، در ضمن این سوال اخر هم که کردید رو نپرسیده/ در ضمن ترجمه تیتر هم فرق می کنه

  • عــــــامـــــــــر

    هنوز ویندوز ۱۰ رو نصب نکردم ، اما من ویندوز رو با همه چی قبول دارم
    -----------------------
    آقای هادی زارعی با بنده مشکلی داری ، نکنه سر اینکه یه بار تو سایت از بچه ها خواستم برای سلامتی مادرم دعا کنن نارحتی ، من از شما معذرت میخوام از همه معذرت میخوام ، موفق باشید

    • زاخار

      هادی زارعی ندیده بودم!!!
      کلا دو سه بار کامنت بی ربط گزاشتم 1 بنده خدایی کارو به ... کشید!!!
      والا نارنجی هم که اسطوره ای هست برای خودش کامنت بی ربط داشت چون کاربر ها نارنجی یا الان دیجیاتو رو مثل خونه خودشون دوس دارن

      • TROOL

        http://digiato.com/user-profile/?uid=22534
        منم بی نصیب نزاشته مورد عنایتش قرار گرفتم

        • زاخار

          هیچی معلوم نیست نه تو پروفایل نه تو مظرات فک کنم پاک کرده:|

      • عــــــامـــــــــر

        بیخیا دادا اینهمه دشمن اینم روش خخخخ من دلم به دوستام خوشه که کم نیستن یکیشم خودت فدا

  • bahram

    مایکروسافته دیگه... گاهی وقتا دوست داره کارایی کنه که بعضی ها دوست ندارن.
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    منتظر منفی دوستان هستم

    • Divan Greedy

      طرفداران مایکروسافتن ، فرهنگشون بالاست ، مثل بعضی از دوستان به 4 تا نقطه منفی نمی دن

      • bahram

        من منفی دادم به شما؟

        • TROOL

          نه

          • TROOL

            در جواب به زاخار
            داداش جواب دادم دیگه نخوندی الان لینک پاسخشو برات میزارم

          • زاخار

            عباس کارت چی شد؟؟؟

        • Divan Greedy

          داداش من کاری به شما ندارم ، گفتم بعضی از دوستان ، خودشون می دونن ، همونایی که توهین می کنن و می گن من اصلن تو رو حساب نمی کنن ، همونایی که حمایتش می کنن ، بعدش تربیت و روشنفکریشون می یاد واسه ما / حرف زیاده ، نذار بگم / من و شما ممکنه با هم اختلافاتی داشته باشیم اما هنوز به اونجا نرسیدیم

مطالب پیشنهادی