ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ایلان ماسک: ربات ها تا 5 سال دیگر شروع به کشتن انسان ها می کنند

ایلان ماسک دست از سر ربات هایی که می خواهند نسل بشر را از کره زمین پاک کنند، بر نمی دارد. وی با ارسال نظری در وبسایت Edge.org، به خوانندگان هشدار داد که توسعه هوش ...

محسن وفانژاد
محسن وفانژاد منتشر شده در ۳ آذر ۱۳۹۳  |  ۱۱:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

ایلان ماسک دست از سر ربات هایی که می خواهند نسل بشر را از کره زمین پاک کنند، بر نمی دارد.

وی با ارسال نظری در وبسایت Edge.org، به خوانندگان هشدار داد که توسعه هوش مصنوعی می تواند ربات ها را علیه انسان ها بسازد و این موجودات مصنوعی بخواهند به صورت خودگردان تصمیم به قتل عام انسان ها بگیرند: "خطر وقوع چیزی جدا خطرناک تا 5 سال آینده وجود دارد."

در ادامه نظر کامل ماسک را در این مورد می خوانیم.

وی می داند که تا چه حد ممکن است مورد تمسخر قرار بگیرد بنابراین از نظر خود دفاع می کند: "مثل یک بچه ترسو راجع به موضوعی که از آن سر در نمی آورم صحبت نمی کنم".

اما دقایقی بعد این نظر پاک شد.

کارآفرین میلیاردر اخیرا نظرات آخرالزمانی جالبی پیرامون ربات ها مطرح کرده است. وی در جریان کنفرانس Vanity Fair به حضار در این مورد هشدار داد و گفت اگر هوش مصنوعی همینگونه پیش برود، ربات ها، انسان ها را مانند اسپم پاک خواهند کرد.

اگر ربات ها برای پاک کردن چیزی مثل اسپم های ایمیل به وجود آمده اند، بنابراین بهترین راه رهایی از آن ها، پاک کردن خود انسان ها است و ماسک معتقد است حتی سفینه های SpaceX هم توان کمک به بشر را در زمان وقوع این حادثه نخواهد داشت، چرا که هیچ حد و مرزی برای ربات ها وجود ندارد.

در زیر متن نظر ماسک در وبسایت Edge.org را می خوانیم.

سرعت پیشرفت در زمینه هوش مصنوعی فوق العاده سریع است. اگر با گروه هایی چون Deepmind ارتباط مستقیم نداشته باشید، هیچ ایده ای ندارید که این اتفاق چقدر سریع در حال رخ دادن و رسیدن به مرحله بلوغ است. خطر وقوع چیزی جدا خطرناک تا 5 سال آینده وجود دارد. مثل یک بچه ترسو راجع به موضوعی که از آن سر در نمی آورم صحبت نمی کنم.

من تنها شخصی نیستم که فکر می کنم باید نگران بود. کمپانی های پیشرو در زمینه ی مربوطه قدم های بزرگی در جهت حفظ امنیت برداشته اند. آن ها خطر را شناسایی کرده اند اما باور کردن اینکه می توانند هوش مصنوعی پیشرفته دیجیتالی را شکل داده، کنترلش کنند و از فرار ورژن های مخرب شان به اینترنت جلوگیری نمایند، چیزی است که باید منتظر ماند و دید...

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (37 مورد)
  • ف.ف

    این فقط ایشون نیست که اینو میگه خیلی از منابع معتبر اینو میگن وبنظر من هم چین چیزی دور از ذهن نیست دلیلش هم حتما نباید خود روباتا باشن که خیلی از دولتا ارزوی حکومت به جهانو دارن وروباتا خیلی مقرون به صرفه ترن و من فکر میکنم طرحای نظامی اصلیشونو هیچ وقت فاش نمیکنن فقط کسایی که دلشون میسوزه ممکنه هشدار هایی بدن!وظیفه ی ما امادگی برای روبه رو شدن باخطرات ممکنه!

  • amin_shirpour

    سلام
    نظراتتون رو خوندم
    ولی تا حالا فکر کردین چرا انسان ها هم دیگرو میکشن؟
    این یه رقتاره غریزی از روی تهیه غذا
    دفاع از خانواده(شامل انتقام و تنفر)
    یا برای لذت
    آیا روبات ها یا هوش مصنوعی همچین چیزی دارند؟
    برای تهیه انرژی که فکر نکنم همچین کاری کنن
    دفاع هم که بعیده(چون این رفتار طی تکامل در موجودات زنده به وجود اومده و فکر نکنم هوش مصنوعی همچین کاری کنه)
    برای لذت نه چون مغز ما با هوش مصنوعی خیلی فرق داره
    وقتی میگیم هوش مصنوعی مثل مغز ینی فقط بخشی از مغز که فکر میکنه (بدون احساسات)
    این حس لذت تو روبات ها نمیشه وجود داشته باشه
    بهتره فکر هوش مصنوعی مثل مغز انسان رو نکنید(فقط طرز محاسبات مثل مغز میشه)
    این دو خیلی با هم فرق دارن
    هدف اصلی انسان و کل جانداران بقا و تولید مثل هست
    ولی هدف هوش مصنوعی فکر نکنم این باشه
    ممنون از مطالب خوب دیجیاتو

  • کیپ کالم

    این حاجی قیافش داد میزنه از فامیلای دایی جان ناپلعونه !

  • آرازار

    منو یاد Person Of Interest میندازه...
    فک کنید چند تا از این ربات ها به اینترنت فرار کنند. اون وقت جنگ خدایان میشه...

  • TROOL

    امیدوارم ترول ها رو با خاک یکسان نکنن

  • داریوش

    شما ها واسه چی دارین تعجب می کنید؟ پراید هم یه روباته که خیلی وقته شروع کرده به نسل کشی! خارجی ها پراید ندارن که این چیزا واسشون عجیبه ولی شما ها حق ندارین تعجب کنید!

  • مخاطب

    از این آدم بعید بود از این حرفای خنده دار بزنه، معلوم شد چیزی حالیش نیست

  • LG Forever

    کامنتا رو که خوندم از زندگیم سیر شدم کاملا نا امید :(

  • alireza_asol

    5 سال کمه...
    حداقل تا زمانی که کامپیوتر های کوانتومی به بهره برداری کامل نرسن فکر نکنم همچین اتفاقی بیفته.
    ولی... کافیه بتونن مغز انسان رو کامل شبیه سازی کنن و اون شبیه سازی به خود آگاهی برسه. اونوقت با یه موجود بی نهایت باهوش ( چون محدودیت های مغز انسان رو نداره) طرف هستیم که به راحتی و سرعت زیادی خودشو ارتقا میده و نمیشه جلوشو گرفت...

  • امـیــن نــارنـجــی

    خبر ناراحت کننده ای بود ، بجای کشتن مردم کاشتی به این فکر باشند که جوری برنامه ریزی بشن که جون انسان ها را نجات بدن ، نه اینکه انسان ها کشته بشن

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی